Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt vissa gånger. Som när jag slutar jobba sent kan det vara skönt att "bara" åka bil någon mil innan jag är hemma. Annars skulle jag aldrig vilja bo granne med jobbet.Förstår att det kan vara skönt, men jag skulle inte för allt i världen vilja bo nära mitt jobb av den enkla anledningen att man är övervakad av kollegorna bla....
Jag är ju lärare så jag behöver inte öppna eller stänga nåt.Skönt vissa gånger. Som när jag slutar jobba sent kan det vara skönt att "bara" åka bil någon mil innan jag är hemma. Annars skulle jag aldrig vilja bo granne med jobbet.
Mycket för att jag har sett hur det blir med dom som bor nära. "Men den perennen bor nära hen kan komma förbi och låsa/öppna eller göra si och så. Bor ju ändå så nära."
Jag bor ca 15 min med bil ifrån mitt huvudjobb i dagsläget av förklarliga skäl.
Skönt vissa gånger. Som när jag slutar jobba sent kan det vara skönt att "bara" åka bil någon mil innan jag är hemma. Annars skulle jag aldrig vilja bo granne med jobbet.
Mycket för att jag har sett hur det blir med dom som bor nära. "Men den perennen bor nära hen kan komma förbi och låsa/öppna eller göra si och så. Bor ju ändå så nära."
Jag bor ca 15 min med bil ifrån mitt huvudjobb i dagsläget av förklarliga skäl.
Jag har ju inte bil eller körkort så jag har inte det alternativetJag älskar egentiden i bilen till och från jobb, tid att vakna till liv på vägen dit och tid att varva ner på vägen hem.
Visst just nu bor jag kanske lite väl långt bort, 6 mil och 45 min färdväg. Men ibland är det skönt. Men inte när det är dåliga vägar eller man är ute i senaste laget och något förhinder dyker upp på vägen.
Jag har ju inte bil eller körkort så jag har inte det alternativet
Men usch! Stackare! Du funderar inte på att uppsöka läkare? ❤Något riktigt läskigt hände idag, som aldrig hänt innan. Jag fick äntligen komma in till ortopeden som kände på mina vader och ungefär WTF, de är som trästammar, mmm, suttit och väntat på honom i nästan än timme och de är stammar, gissa hur det känns när jag går någonstans? Han, boka tid till VC snarast, har de ingen tid så åk till akuten. Jag, hmm, gått med det här i åtta månader. Handlade på Willys på vägen hem - orto ligger i Liljeholmens centrum och tänkte att det här kommer vara sista gången innan påsk när det inte är proppat. Helt riktigt.
Allting kändes helt ok på vägen hem, hoppar av bussen, känner mig lite trött och virrig (bussen stannar ca 50 m max utanför min port). Trycker in koden, alltmer trött och det blir lite dimmigt. Satan också vad händer tänker jag? Nästa gång jag vaknar är det någon som skakar på mig eftersom jag ligger nedanför halvtrappan ner till källaren avsvimmad. Han: har du corona, jag nej. Han och någon annan ville ringa ambulans men jag bara, nejnejnej, kan ni bara hjälpa mig upp till min dörr och ta med er mina varor. De mer eller mindre bar mig upp till dörren. De ville ringa ambulans igen, nope, nope, nope. Behövde åka så lämnade mig där med allting - av någon anledning upprepade jag flera gånger att jag inte var full eller drogad. Stapplade in i badrummet, utan TMI, tur att jag har en badrumshink med en innerhink eftersom det rann ur allt möjligt. När allt var slut däckade jag igen på badrumsgolvet. Vaknade igen, ingen aning om när, stapplade till sängen. Sovit där tills nu, upptäckte när jag klev upp nu att jag har bulor i huvudet (en i pannan) ont i ena käkbenet (syns inte) Mina knän särskilt det ena är stelt som satan, gör ont, och har ett stort blåmärke, hela kroppen värker. Mår illa så det bara skriker om det och huvudvärk men vågar inte ta några värktabletter. Snurrar fortfarande och är skakigt (icke bs eftersom när jag vaknade var det på 8.3).
Det jag inte fattar är hur jag hamnade nedanför den lilla halvtrappan
Något riktigt läskigt hände idag, som aldrig hänt innan. Jag fick äntligen komma in till ortopeden som kände på mina vader och ungefär WTF, de är som trästammar, mmm, suttit och väntat på honom i nästan än timme och de är stammar, gissa hur det känns när jag går någonstans? Han, boka tid till VC snarast, har de ingen tid så åk till akuten. Jag, hmm, gått med det här i åtta månader. Handlade på Willys på vägen hem - orto ligger i Liljeholmens centrum och tänkte att det här kommer vara sista gången innan påsk när det inte är proppat. Helt riktigt.
Allting kändes helt ok på vägen hem, hoppar av bussen, känner mig lite trött och virrig (bussen stannar ca 50 m max utanför min port). Trycker in koden, alltmer trött och det blir lite dimmigt. Satan också vad händer tänker jag? Nästa gång jag vaknar är det någon som skakar på mig eftersom jag ligger nedanför halvtrappan ner till källaren avsvimmad. Han: har du corona, jag nej. Han och någon annan ville ringa ambulans men jag bara, nejnejnej, kan ni bara hjälpa mig upp till min dörr och ta med er mina varor. De mer eller mindre bar mig upp till dörren. De ville ringa ambulans igen, nope, nope, nope. Behövde åka så lämnade mig där med allting - av någon anledning upprepade jag flera gånger att jag inte var full eller drogad. Stapplade in i badrummet, utan TMI, tur att jag har en badrumshink med en innerhink eftersom det rann ur allt möjligt. När allt var slut däckade jag igen på badrumsgolvet. Vaknade igen, ingen aning om när, stapplade till sängen. Sovit där tills nu, upptäckte när jag klev upp nu att jag har bulor i huvudet (en i pannan) ont i ena käkbenet (syns inte) Mina knän särskilt det ena är stelt som satan, gör ont, och har ett stort blåmärke, hela kroppen värker. Mår illa så det bara skriker om det och huvudvärk men vågar inte ta några värktabletter. Snurrar fortfarande och är skakigt (icke bs eftersom när jag vaknade var det på 8.3).
Det jag inte fattar är hur jag hamnade nedanför den lilla halvtrappan
Du... du måste till en läkare pronto. Det kan vara något rätt snällt och det kan vara något illa. Men du måste in NU.
Får kanske ringa 1177
Jo kanske, just då tänkte jag bara på att katten inte fått mat och min lägenhet är ostädad så vill inte ha in någon där. Möjligtvis inte särskilt klar i knoppen just då och har vaknat nyligen.Men usch! Stackare! Du funderar inte på att uppsöka läkare? ❤
Inget kanske! Åk in.Får kanske ringa 1177
Kan bara hålla med övriga, åk in!!Jo kanske, just då tänkte jag bara på att katten inte fått mat och min lägenhet är ostädad så vill inte ha in någon där. Möjligtvis inte särskilt klar i knoppen just då och har vaknat nyligen.