Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo kanske, just då tänkte jag bara på att katten inte fått mat och min lägenhet är ostädad så vill inte ha in någon där. Möjligtvis inte särskilt klar i knoppen just då och har vaknat nyligen.
Åk in! Jag reagerade precis likadant när jag föll av hästen - att herregud jag som inte ens städat lägenheten, vad ska folk tänka?!
Det spelar faktiskt ingen roll, de kommer inte tänka på något annat än att ta hand om dig, vare sig de som eventuellt kommer för att hämta dig eller den vän som kanske måste ta hand om Drottningen om du blir inlagd. :heart
 
Jo kanske, just då tänkte jag bara på att katten inte fått mat och min lägenhet är ostädad så vill inte ha in någon där. Möjligtvis inte särskilt klar i knoppen just då och har vaknat nyligen.
Släng åt katten mat om det känns bättre och ring 112, du behöver åka in (eller taxi som kan ta dig till akuten, om 112 inte känns bra). Ta hand om dig :heart

Edit: Jag hjälper dig gärna med katten om det skulle behövas!
 
Dotterns ponny blev väldigt varm av dagens ridtur :D
Vi fick sällskap med en annan i stallet och ponnyn hade inga som helst problem att hänga med storhästen :)

IMG_20210331_184416.webp
 
Jo kanske, just då tänkte jag bara på att katten inte fått mat och min lägenhet är ostädad så vill inte ha in någon där. Möjligtvis inte särskilt klar i knoppen just då och har vaknat nyligen.
Vet inte var du bor, men om du är i Stockholmstrakten så kan jag hjälpa till med katten om det är så att du inte vill åka in för att du saknar kattvakt. Du måste ta hand om dig! Åk in nu! Bättre att åka in och låta någon komma in i en ostädad lägenhet för att mata katt och fixa kattlåda än att du blir sämre och kanske inte klarar dig, då har katten ingen alls. Snälla. Kontakta vården omedelbart.
 
Har knappt nyst på 2 år och aldrig varit så frisk som under pandemin, men nu har jag åkt på en förkylning. Sambons mormor har precis fått sin andra spruta och har längtat efter vårt besök på påsken efter att ha suttit isolerad i ett år, så går jag och blir sjuk :grin: Ska ta covid-test idag och får se om jag hinner få svar innan helgen.
Vågar ni träffa henne så snart efter hennes andra spruta? Hon har väl inte fått fullt skydd då?
 
Nu har jag plockat fram kläder osv till imorgon, samt förberett lite för vandring. Planen är att ge sig ut imorgon direkt efter jobbet och komma hem på fredag morgon, så det blir ingen lång vandring alls, men det blir årets första och det blir invigning av ett nytt tält som köptes i höstas :D Ska försöka sova nu. Inte så pepp.
 
Jag älskar egentiden i bilen till och från jobb, tid att vakna till liv på vägen dit och tid att varva ner på vägen hem.
Visst just nu bor jag kanske lite väl långt bort, 6 mil och 45 min färdväg. Men ibland är det skönt. Men inte när det är dåliga vägar eller man är ute i senaste laget och något förhinder dyker upp på vägen.

Vet inte hur ofta jag fått frågan om varför jag åker bil så långt för lite olika jobb, blir det inte tråkigt att spendera så mycket tid (själv) i bilen osv?
Men Detta. Att åka själv och kunna lyssna på vilken musik jag vill, sjunga med eller bara filosofera för mig själv. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
982
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 129
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp