Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är en fantastisk ålder 😍

Min systerdotter som är yngst är drygt 20 månader gammal nu och världens goaste unge ❤️ Skulle kunna vara med henne hela dagarna för hon sprider sådan energi 😊


Det tyckte jag ocksa om mina egna ... med ordentliga inlagg av vuxensallskap :p Men den aldern i grupp skrammer livet ur mig. Da tar jag *😳* hellre ett klassrum fullt av 7-8de klassare.:angel:
 
De går bra ska du se 👏🏻Kommer fortfarande ihåg mitt både i svenska a & b som de hette då 😅 var jätte nervös men de gick bra 😅
Jag hoppas det! Om jag känner mig själv så kommer jag också vara jättenervös 😅
Kommer säkert se tusen förbättringsmöjligheter direkt efter att jag har haft min presentation också 🙄

(Jag kan givetvis ta med mig dem till nästa presentation, men hade föredragit att se dem innan presentationen 😁)
 
Börjar morgonen med ett smärre psykbryt. Ibland undrar jag hur folk vet vilka knappar de ska trycka på?

Min planering gick i stöpet rejält, för nu försöker de få mig att få dåligt samvete för att jag prioriterar de som enligt min uppfattning är viktigast. Att få klart vfun och få den godkänd annars är jag inte berättigad till att läsa vidare nästa termin. Och nej jag kan inte hjälpa att jag blev sjuk i fyra dagar mitt i. Reglerna är ganska så jäkla klara med vad som gäller nu under Corona. Och lärarna påpekade att de här är ända veckan vi hinner göra klart. Min sista dag idag, plus att när jag kommer hem så måste jag skriva klart omtentan vilket kommer ta halva natten så nej jag är inte sugen på att se en föreläsning efter de och sen ha zoom möte ap tidigt imorgon bitti med mitt arbetslag. Så nu har jag kräkts klart på dem och ska klä på mig och åka iväg och umgås med mina mini människor ❤️

Och den där jäkla föreläsningen ska ses innan Tisdag nästa vecka. Vilket betyder både fredag lördag söndag och måndag. Så vi skulle kunna hinna skicka in i tråden på Fredag som de inte var så envisa på att de är röd dag = de vill vara lediga.
 
På jobb

Startade dagen med ett rejält blodsockerfall. Så nu sitter jag här. Kan inte gå ut och lasta så chauffören får klara sig själv (tack gode gud att vi tagit in en extra chaufför annars hade jag varit helt själv)

Jag är rejält sliten och detta gjorde inte saken bättre.

Har nog aldrig sett fram emot påsk och långledigt som jag gör nu 1½ arbetsdag kvar.

Någon som vet hur många timmar man kan spara? Vi har ju flextid/timbank och jag vet inte riktigt hur detta fungerar. Vet bara att jag redan efter 1 månad har en jäkla massa timmar till övers
 
På jobb

Startade dagen med ett rejält blodsockerfall. Så nu sitter jag här. Kan inte gå ut och lasta så chauffören får klara sig själv (tack gode gud att vi tagit in en extra chaufför annars hade jag varit helt själv)

Jag är rejält sliten och detta gjorde inte saken bättre.

Har nog aldrig sett fram emot påsk och långledigt som jag gör nu 1½ arbetsdag kvar.

Någon som vet hur många timmar man kan spara? Vi har ju flextid/timbank och jag vet inte riktigt hur detta fungerar. Vet bara att jag redan efter 1 månad har en jäkla massa timmar till övers
Det är säker väldigt olika beroende på avtal.
Vi får ha max 20h plus på flexen och -10h.
 
Jag och äldsta dottern har planerat en liten vandring på fredag :D Tror det är en runda på ca 8 km, mycket skog sen och vägen hem. Vi ska packa med oss frukost och fika och sätta oss någonstans i skogen och äta efter vägen. Ska bli himla mysigt faktiskt! Blir en rejäl runda för en snart 9 åring.
 
Har knappt nyst på 2 år och aldrig varit så frisk som under pandemin, men nu har jag åkt på en förkylning. Sambons mormor har precis fått sin andra spruta och har längtat efter vårt besök på påsken efter att ha suttit isolerad i ett år, så går jag och blir sjuk :grin: Ska ta covid-test idag och får se om jag hinner få svar innan helgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp