Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker hålla mig fokuserad på jobbet men det går hyffsat dåligt... Är jublande glad för jag klarade tentan idag så nu är kursen äntligen över! Imorgon är jag ledig och vädret är helt fantastiskt! Slutar jobba om 2 timmar iaf, då tänker jag sticka hem snabbare än blixten :D
 
I eftermiddag kommer en nära vän hit. Blir nog sista gången vi ses innan han flyttar till Japan för jobb. Känns så himla trist även om jag är glad för hans skull. Är som att en era i mitt liv tar slut på något sätt.
Kommer sakna honom en massa, både för att jag gillar att hänga med honom, och för att han är den enda jag kan nörda ned mig i vårt gemensamma intresse med.
 
Pratat med facket som skulle kolla upp det hela och återkomma. Just nu hatar jag mitt jobb. Inte mitt yrke men mitt jobb. Jag är delvis sjukskriven pga stress som lett till ångest pga jobbets ohållbara arbetssituation. Det gör alltså att jag får INGENTING (för nej jag har inte sjukpenning på 25% från FK) de första 14 dagarna av arbetsgivaren om jag blir hemma. Tex om jag sjukskriver mig med symtom. Så för att inte gå under ekonomiskt (ja jag har tur som har sambon MEN det ska fan inte behöva vara så!) så får jag helt enkelt jobba oavsett vad jag har för symtom och EV. bära med smitta till de äldre och arbetskamraterna. Kommer kännas fint. Eller inte!!!!
 
Det lät precis som att jag hade en kråka i fläkten! :eek: Är det möjligt? Ventilationsröret ner i fläkten går ut på taket i en sådan där cylinderformad historia,

Vi har haft ett gäng kråkor i fläkten, de byggde bo där :crazy:
Inte kråkor, men väl en småfågel som byggde bo i fläkten (vår mynnar ut i skorstenen). Vi hörde flaxande, men trodde länge att det var ljud av vinden. Men när vi till slut lade märke till att det även hände på vindstilla dagar så....
 
Vi har haft ett gäng kråkor i fläkten, de byggde bo där :crazy:

:nailbiting: Jag får nog gå upp på taket och kolla så att de inte håller på att bygga bo. Just nu är det tyst, men det började med att jag hörde att någon muttrade i fläkten och fem minuter senare så lät det kra-kra-kra inne i fläktröret.

Vi har en vanlig skorsten också (modulskorsten). Bör vi täcka för på något sätt? Nät?
 
Kollade på dokumentären Vikarien på SVT under lunchen. Klassen som visas upp där är snällare än vad min klass i årskurs 3-7 var :cautious:
Tänker bara tillbaka och undrar hur sjutton jag kunde lära mig något över huvud taget, samt inser att jag faktiskt borde sluta tänka att jag är dum i huvudet som inte har lika mycket kunskap i vissa ämnen som andra har. :angel: Fattar även ännu bättre nu hur vi lyckades få 3-5 lärare sjukskrivna per läsår.

Ska ta en paus om någon timme och titta klart på det lilla jag inte hann se. :up:
 
Idag är det mitt äldsta marsvins födelsedag. Hon heter Luna och fyller fem år. Strax efter sin första födelsedag drabbades hon av juvenil katarakt, och ett par veckor senare var hon helt blind. Hon har för alltid förändrat min syn på blinda marsvin, för jösses så kompetent hon är. Hon klarar precis allting som de seende vännerna kan, inklusive att hoppa upp på tiggpinnen och tigga godis.

Luna till vänster, tittandes in i kameran. Kompisen Karin till höger.

Luna 5 år.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 673
Senast: Soffan74
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp