Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite tjurig över att jag helt plötsligt får tusen uppgifter jag egentligen inte ska ha. Har dock sagt att gör dem när jag har tid (dvs, de får vänta... länge.)
Har varit i kontakt med en supertrevlig människa på ett företag nyss som kunde lösa alla mina bryderier. Nu hoppas jag att företaget okejas så jag kan handla av dem. I bland hatar jag verkligen Avropa, de har ju inte det man behöver. :rage:

Nu ska jag nog ta en liten paus dock. Har suttit sedan 7 och bara köttat på och känner mig aningen mosig i skallen.
 
Funderar på att köpa en sån här.
1616592699787.webp


Någon som använt en sådan, erfarenheter?
 
Funderar på att köpa en sån här. Visa bifogad fil 66732

Någon som använt en sådan, erfarenheter?
Jag har och använder då och då. Finns bra videos på youtube om hur man ska göra. Sök på typ vader + foamroller så får du nog upp något :)
Från min erfarenhet kan de vara riktigt djurjävligt jobbiga att använda i början (det gör ont som satan när musklerna är arga och spända) men fortsätter man kan musklerna verkligen slappna av och då är det jätteskönt. Men man behöver se video på hur man ska göra!
 
Typisk matlagning a la bettysmatte.... Hade plockat upp lax från frysen, men ingen riktig plan för vad jag skulle göra med den. Så...googlade lax och fetaost och fick upp ett recept med bra omdöme. Tja, det skulle vara fetaost, grekisk yoghurt och frysta provensalska örtkryddor. Fetaost hade jag ju. Men den grekiska yoghurten fick i stället bli en blandning av vanlig naturell yoghurt och creme fraiche. Örtkryddorna ersattes med någon chili-lime-kryddblandning som vi fått i julklapp från USA.

Blev....GOTT :D ! Till och med maken, som är sådär glad för fisk, gick precis och tog en portion till!
 
Typisk matlagning a la bettysmatte.... Hade plockat upp lax från frysen, men ingen riktig plan för vad jag skulle göra med den. Så...googlade lax och fetaost och fick upp ett recept med bra omdöme. Tja, det skulle vara fetaost, grekisk yoghurt och frysta provensalska örtkryddor. Fetaost hade jag ju. Men den grekiska yoghurten fick i stället bli en blandning av vanlig naturell yoghurt och creme fraiche. Örtkryddorna ersattes med någon chili-lime-kryddblandning som vi fått i julklapp från USA.

Blev....GOTT :D ! Till och med maken, som är sådär glad för fisk, gick precis och tog en portion till!

Freestyla lite brukar ofta blir bra :up:
 
Sambon har en behandlingsmaskin som han gärna kör på sin nacke innan han ska sova. Den piper jäääättehögt i intervaller för att man ska flytta den. Så om vi ska lägga oss går det ju inte att sova när maskinen piper. Så han bruka fråga "får jag pipa lite?". Det ledde till roliga bilder i min hjärna som typ har bild-tourettes. Jag tänkte hur kul det vore om han själv bara pep som en galning ett tag och sedan mådde bra av det, var nöjd och glad liksom.
Det i sin tur har lett till att vi skämtat om pipande. Och det i sin tur har lett till att ett Miiiiiiiip kan betyda "hej", "var är du?", "är du där?", "jag saknar dig" eller typ allt annat bara man säger det på olika sätt. Och Miiiip används enligt detta.
Covid-isolering har förstört min redan uppfuckade hjärna. Jag måste träffa folk! :banghead::laugh:
 
Hrm... :meh: Jag bestämde mig alldeles precis nyss för att lyssna på en föreläsning från historiska museet. Börjar kl 18, men tro inte att det går att köpa biljetter ännu.... Det måste väl ändå vara något tokigt? Det står något i stil med att det inte finns några valbara artiklar, att evenemanget förmodligen håller på att skapas och att man ska återkomma senare. Men det är ju bara en halvtimme kvar tills det börjar O_o:confused: ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp