Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill ni som aldrig zoomat ha länk till min kursstart imorgon? Hållbar markprojektering och skötsel låter väl spännande? :angel:

Hade jag inte utgått från att det under är en tid som jag jobbar med det jag får lön för att jobba med, så hade jag nappat på stubinen! Tänkte i alla fall unna mig Nordiska trädgårdars digitala trädgårdsmässa, i brist på the real thing, men de föredragen kan jag ju kolla på till helgen eller när det passar.
 
I kvall nar jag tvattade och putsade radissor till middagen sa var Princess Diva en terror ... sa jag korde ut henne ur koket, hon fick vanta pa andra sidan dar det ar tragolv istallet for plattor. Nar hon suttit dar en stund och jag tyckte hon behovde en beloning da vi inte gjort det har pa sa lange kom jag pa att jag ju inte hade nagon enda bra hund godis i narheten ... sa jag tog en radissa och gav henne.
Hon blev sa himla glad och tyckte det var sa gott 😳 sa nar jag var klar undrade jag om hon ville trana lite med radissor ... Det ville hon. Hon ar den enda hund jag traffat som supergarna tranar med radisor ... eller kale (gronkal tror jag) eller bara vanlig sallad. Fast sallads blad ar ingen hojdare, det tar aldeles for lang tid for henne att fa los det nar det fastnar i gommen och da far jag sta och vanta en evighet innan vi kan fortsatta.
 
Sitter och försöker vakna till med en kopp kaffe.. Måste iväg och ta cellprov idag, ångrar lite att jag bokade tid idag, har mycket att göra på jobbet.


Sen förvånas jag över alla svar i stil med att de minsann aldrig skulle åka och lämna lunchen! Alltså.. Hade jag haft tid hade jag helt klart lämnat den, ingen fråga om saken! Sen om personen glömt typ varje lunch, men så uppfattade jag det inte. Klart man är snäll och lämnar om man kan!
 
På jobb...

Jag är redan redo att kasta in handduken. Själv på jobbet (som vanligt) och bara en massa problem som måste lösas.

Just niu är det bara släcka bränder inget aktivt jobbande och dettar på krafterna.

ja ja jag gick upp vid 5 duschade och sminkade mig idag så när jag biter huvet av chefen vid lunch ser jag iallafall snygg ut samtidigt :D

På med lite bakgrundsmusik och en sak i taget så löser det sig nog.
 
Mitt i veckan 🧐 Sämre väder idag så får rota fram någon fleecetröja. Ska på middag med mina föräldrar ikväll hemma hos Pappa. Känns lite konstigt då de inte varit tillsammans på typ över 20 år nu 😂
 
Har finbesök några dagar. En av mammas labradorer, en försynt liten grabb som blev ett mobboffer för kattfröknarna på fyra sek här hemma. Men nu dag två har vi hittat en acceptabelt borgfred, vovve sover i sängen och får tvätta tjockiskisse på huvudet.

Han har även hunnit äta kattskit olovandes på natten och spytt i köket - så han visade ju sig vara precis en såndär ociviliserad barbar som Kattmadamerna visste. Men utöver den lilla incidenten så går det bra!
 
Soligt och blåsigt. Ska ta och friskskriva mig inom de närmaste dagarna men hörde av en kollega och tillika sambons ingifta syster att det ej kommit någon lyft dit jag drog på mig muskelsträckningen. Känns ju rimligt, fast vi tjatat. Verkligen. Inte hört ett ljud av chefen den här tiden jag varit hemma; bra eller dåligt vetisjutton.
 
Sitter och försöker vakna till med en kopp kaffe.. Måste iväg och ta cellprov idag, ångrar lite att jag bokade tid idag, har mycket att göra på jobbet.


Sen förvånas jag över alla svar i stil med att de minsann aldrig skulle åka och lämna lunchen! Alltså.. Hade jag haft tid hade jag helt klart lämnat den, ingen fråga om saken! Sen om personen glömt typ varje lunch, men så uppfattade jag det inte. Klart man är snäll och lämnar om man kan!

För mig handlar det om att min lediga tid är viktigare än att serva glömska människor. Särskilt när det handlar om fem minuter bort så kan personen som glömt fixa det på sin lunch. (Jag har överlag otroligt svårt för folk som glömmer eller inte har koll.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 600
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp