Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja fy så hemskt! När vi skaffade larm så var brandlarmet viktigast för mig, vi måste vakna om det börjar brinna mitt i natten och jag har pratat med ungarna flera ggr om vad dom ska göra om det börjar brinna osv.
Samma här. Skaffade larm egentligen bara för att i fall det börjar brinna när vi inte är hemma så ska någon uppmärksamma det omedelbart och ringa brandkåren. Vi har tre hundar och de kan ju inte larma brandkåren själva.
 
Fick argt samtal från student som inte förstår hur de ska kunna äta mat/planera sin mat under studietiden om det inte finns någon spis och ugn. Vrålandes förklarade hen att det inte går att studera utan mat. :cautious:
Svarade sakligt att hen ju kan nätverka med alla andra studenter i hela sverige och fråga hur de löst problemet.

Kanske lite väl spydigt svar men nu börjar jag bli väldigt trött på detta 🙈:angel:
 
Fick argt samtal från student som inte förstår hur de ska kunna äta mat/planera sin mat under studietiden om det inte finns någon spis och ugn. Vrålandes förklarade hen att det inte går att studera utan mat. :cautious:
Svarade sakligt att hen ju kan nätverka med alla andra studenter i hela sverige och fråga hur de löst problemet.

Kanske lite väl spydigt svar men nu börjar jag bli väldigt trött på detta 🙈:angel:

Det är ju jättekonstigt. Varken Högskolan i Kalmar/Linnéuniversitet eller Lunds universitet har spisar och ugnar drällandes utan det är micro som gäller :cautious:
 
Jag måste bli soffdesigner.

Köp en IKEA-soffa, lägg på ett fladdrigt överdrag, ta mer än 200 000:- betalt. Klart. *KLIRR I KASSAN*

Köp Sofà Gran Khan från Edra | Nordiska Galleriet

”Sofà Gran Khan är inspirerad av traditionen för de nomader som lever under stjärnhimlen med lädret kastat över soffan likt bäddade sängar i mongoliska tält.”

Jag är en sucker för designmöbler men soffan, priset och dessutom den löjliga beskrivningen får en ju att vilja kräkas.
 
Fick argt samtal från student som inte förstår hur de ska kunna äta mat/planera sin mat under studietiden om det inte finns någon spis och ugn. Vrålandes förklarade hen att det inte går att studera utan mat. :cautious:
Svarade sakligt att hen ju kan nätverka med alla andra studenter i hela sverige och fråga hur de löst problemet.

Kanske lite väl spydigt svar men nu börjar jag bli väldigt trött på detta 🙈:angel:

Klockrent svar :rofl:

Jag tycker du är enormt tålmodig, jag hade skällt ut den ohängda snorungen för LÄNGE sedan :D

Edit: När jag pluggade fanns det aldrig något annat än en mikro, om ens det :laugh:
 
”Sofà Gran Khan är inspirerad av traditionen för de nomader som lever under stjärnhimlen med lädret kastat över soffan likt bäddade sängar i mongoliska tält.”

Jag är en sucker för designmöbler men soffan, priset och dessutom den löjliga beskrivningen får en ju att vilja kräkas.

Ja, jag har också i allmänhet dyrare smak än vad min plånbok klarar men den där gråter jag inte över att inte ha råd med om man säger så...
 
”Sofà Gran Khan är inspirerad av traditionen för de nomader som lever under stjärnhimlen med lädret kastat över soffan likt bäddade sängar i mongoliska tält.”

Jag är en sucker för designmöbler men soffan, priset och dessutom den löjliga beskrivningen får en ju att vilja kräkas.
Men alltså... nej, bara nej :cautious:
Instämmer i allt :laugh:

Glömde bilden i förra inlägget, så här ser den ut om någon vill slå till! För ynka 209 420:- kan man pryda sitt hem med den!

Soffa.webp
 
”Sofà Gran Khan är inspirerad av traditionen för de nomader som lever under stjärnhimlen med lädret kastat över soffan likt bäddade sängar i mongoliska tält.”

Jag är en sucker för designmöbler men soffan, priset och dessutom den löjliga beskrivningen får en ju att vilja kräkas.

Om inte annat känns det ju dessutom som en rejäl förolämpning mot nomader som lever ett urfattigt och hårt liv att göra en apdyr designsoffa som ska påminna om deras spartanska bäddar. Soffan ska stå i rika människors hem, människor som vill få en touch av livet nomaderna har men i en lagom portion - det vill säga, som ett överdrag på en sittmöbel.
 
Fick argt samtal från student som inte förstår hur de ska kunna äta mat/planera sin mat under studietiden om det inte finns någon spis och ugn. Vrålandes förklarade hen att det inte går att studera utan mat. :cautious:
Svarade sakligt att hen ju kan nätverka med alla andra studenter i hela sverige och fråga hur de löst problemet.

Kanske lite väl spydigt svar men nu börjar jag bli väldigt trött på detta 🙈:angel:
Det är liksom tagit från en helt annan värld! Jag är en latjävel och brukar unna mig att äta ute när jag är på universitetet, i någon av restaurangerna. Men jag har även haft med matlåda, både sån som ska ätas kall och sån som ska värmas i micro. En del tycker att det är trist att stå i kö till micro och kör med mattermos. Jag kan liksom inte ens greppa att det är någon som har tid att stå och laga mat???
 
Om inte annat känns det ju dessutom som en rejäl förolämpning mot nomader som lever ett urfattigt och hårt liv att göra en apdyr designsoffa som ska påminna om deras spartanska bäddar. Soffan ska stå i rika människors hem, människor som vill få en touch av livet nomaderna har men i en lagom portion - det vill säga, som ett överdrag på en sittmöbel.

Det också. Många perspektiv av skit på den möbeln!
 
Instämmer i allt :laugh:

Glömde bilden i förra inlägget, så här ser den ut om någon vill slå till! För ynka 209 420:- kan man pryda sitt hem med den!

Visa bifogad fil 65287

Ah, det där är ju budgetsoffan för fattiglapparna. När man i stället kan välja den kevlar- och kristallprydda Flap Diamond-soffan från samma designer? Endast 1,145 mille, som hittat ju!

(blir ännu mer nöjd med mitt fynd av begagnad hörnsoffa - i prima skick - från Mio för 2000 kr när jag ser dessa) :up:
 
Senast ändrad:
Jobbar hemifrån för en gångs skull, sambon har ETT enda möte idag som jag inte kan störa och det sköts upp och överlappade ett av mina så nu sitter jag instängd i sovrummet och är sjukt kissnödig och kan inte gå ut fören kl. 12 :arghh:

Va? Kan du inte ens gå förbi helt tyst? Fattar ej.
 
Känner mig konstig i halsen :down: känns som att jag är konstant torr trots att jag är duktig med att dricka vatten, men är inte hostig bara torr typ... hoppas inte det är corona... :nailbiting: urghhh
Fan också, blivit sämre nu. Beställt hemleverans av test till på måndag, så slipper jag köra in... för tror inte jag orkar köra 2 mil tur och retur till provtagningsstation själv när jag känner mig såhär seg.. är faktiskt lite rädd också men har inga underliggande sjukdomar... såvitt jag vet :(
 
Har en rätt lång privat to do lista idag men rätt lugnt på jobbet som tur är :) Ska på kurs med ena hästen hela helgen så det ska putsas, packas och fixas ikväll. Skulle gärna hinna träna också. Tur att jag kan vara sjukt effektiv så det kanske lyckas 😅 En del av listan kan jag bocka av på lunchrasten hoppas jag.
 
Va? Kan du inte ens gå förbi helt tyst? Fattar ej.

Tyvärr! Toaletten är precis där han sitter, och både golv och dörrar låter i den här lägenheten. Jag tror dessutom toalettdörren kan va i bild från där han sitter. Men även utöver det så är det mycket nerver inblandade och en del på spel så vill inte avbryta hans fokus. Inget vanligt möte alltså, annars hade det gått.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 159
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp