Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått beröm idag av en kund för att jag var där å lastade, frågade om de hade något mer va ev en pall till men ej säkert den skulle hinna bli klar. Kunden fick mitt jobbnr och skulle ringa när pallen va klar så skulle vi se om ja va kvar i området å kunde ta den.
Föll sig så bra att kunden ringde precis när ja va på väg tillbaka å ändå skulle passera kunden, så svänger upp å hämtar pallen.
Får höra från kunden bland annat att "jag är bäst" och att säljaren för godset i den pallen var väldigt tacksam att jag kunde hämta det. Kunden sa skämtsamt att han skulle ringa min chef å säga att jag behövde löneförhöjning å lite annat smått och gott.

Tänkte inte mer på det och lastade, hann till och med lossa den pallen hos den kunden som skulle ha pallen. Sen var jag på vårt lager å var på toan, hade inte vart på toan sen ja va på lagret på förmiddagen, nu var klockan runt halv fyra så var i stort behov av toa. Ogillar att köra just den turen just nu pga bristen av toaletter i och med att vi inte längre får låna på företagen (suger som tjej)..

Då när jag är på dass ringer min ena chef, svarade inte å försöker ringa upp när ja var klar, inget svar säger att han är på möte. Ringer vårt huvudnr och får prata med en av trafikledarna, säger då att chefen ringt mig å ja ringt tillbaka å fick möte som svar, frågade om de visste va han ville. Trafikledaren frågar om de andra visste, ingen visste så kopplar in mig till den andra chefen.

Får prata me honom å tar hela historien igen, får då veta att den andra chefen ringde för att ge mig beröm då kunden hade ringt å berättat. Nog första gången under de 7,5 åren jag jobbat där chefen ringt och gett beröm.

Fick även höra samma sak från ena trafikledaren när jag kom tillbaka att kunden gav mig beröm och att jag gjort ett bra jobb.
Det gäller att va lite serviceminded och ge och ta.

Fast du ÄR sjuk när foten är trasig och du faktiskt inte kan utföra dig jobb.
Chefen får väl vara hur sur han vill eller fixa arbetsuppgifter åt sig som du kan utföra.
Jo, men du vet, då måste man få honom också att förstå att jag kan klättra och gå lite i skog (med riktigt bra vandringsskor) trots att jag inte kan jobba. Att fysio rekommenderat det som rehab går inte in. Det är sååå konstigt att jag kan hålla på med sådant men inte stå på ett uselt betonggolv i 6 timmar för att sedan springa i trapphus i 3 timmar. Kan man röra på sig så kan man jobba, typ... (ja, jag är grinig Och less på folk som har noll förståelse för den här typen av problem)

Jag startade värmepannan förra veckan men fick slå av den igen för det blev för varmt inomhus. Fortfarande sommartemperatur utomhus här med 14 grader på dagen och 10 på natten.
Här slog det om idag, blåser storm med kalla vindar så värmen har inte hunnit växla upp än så det är lite små kyligt inne. Just nu önskar jag innerligt att vi visste om vi kunde elda i några av alla eldstäder. :cautious: Men en sak i taget, snart kan vi skriva klart papperna och göra klart köpet så huset äntligen blir vårt på riktigt! Sen ska vi ta ut sotaren, även om jag misstänker att de till att börja med kommer att kräva en ställning på taket så de kan ta sig säkert mellan skorstenarna. :crazy:

Här slog det om idag, blåser storm med kalla vindar så värmen har inte hunnit växla upp än så det är lite små kyligt inne. Just nu önskar jag innerligt att vi visste om vi kunde elda i några av alla eldstäder. :cautious: Men en sak i taget, snart kan vi skriva klart papperna och göra klart köpet så huset äntligen blir vårt på riktigt! Sen ska vi ta ut sotaren, även om jag misstänker att de till att börja med kommer att kräva en ställning på taket så de kan ta sig säkert mellan skorstenarna. :crazy:
Hoppas eldstäderna och skorstenarna är OK.

En varm murstock är underbart :love: Och en brasa rena himmelriket.

Sitter och kikar på vad jag kan tänka mig att önska mig i julklapp och hittar mest saker som jag lika gärna skulle kunna köpa själva :rofl: Hålslag för papper till min filofax, kork att sätta in vinflaskan, något att hänga upp mina halsband på väggen osv. Jag är billig i drift! ;) Eller ja sen suktar jag över svindyra saker också men det är sånt som får vänta tills jag har tjänat ihop det själv. :)

Ska bli intressant att se om det går att sova i natt. Högst tveksamt. Det viner i rören eller om det är taket på ett sätt som ett basinstrument. Inte en trumpet utan en lägre frekvens. Brrrrröööhhh ungefär. Och väggarna knakar till ibland. Och i garderoben rörde sig galjarna för en stund sedan som hänger på insidan av dörren. Rassel rassel. Väckarklockan på 04:45 :cautious:

Edit: och nu vill plötsligt Jinns ut O_o hon ville inte ut tidigare ikväll. Nä någon ordning får det va. Släpper inte ut henne i detta väder och tid på dygnet :mad:!

Jag var på väg att lägga mig i bra tid när katten gick på lådan och visade sig vara dålig i magen. Tänkte att ett snabbt bad skulle jag väl hinna med, jodå, jag hade hunnit om jag inte trampat omkull en skopa kattsand och sedan spillt vatten överallt... 🙄
Så en timme senare så är jag äntligen på väg igen. Pöh, får låta allt torka och se hur det ser ut imorgon. Behövde ändå städa snart 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat