Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20201119_081421.webp

De varnar för upp till 30cm snö idag, nu har den första snön kommit. :)

Blåst rejält även här i natt men inget verkar ha blåst iväg eller gått sönder mer än att takpappen på jättarnas bur lossnat lite. Nu har blåsten lugnat sig lite och det snöar :p Jag längtar ju efter snö men det är inte optimalt att det snöar när det inte frusit på än, blir bara blött ändå.

Igår satt jag och killen jag träffar och kollade på datorer. Min nuvarande stationära är minst 10 år gammal och så dålig att den knappt fungerar. Han är riktig datornörd och har stenkoll på allt, så han verkligen sett fram emot att hjälpa mig med datorköp, något som jag sagt att ska vänta till black friday i hopp om att det ska bli rea på något bra :p

Hur som helst så blir det att vi köper delar och bygger ihop allt till en Red_Chili-anpassad dator :p Dvs en dator som ska fungera utmärkt för bildredigering :banana: När vi kollat ut vilka delar som skulle köpas så konstaterade jag att det blir mycket pengar, vilket känns lite sisådär.

Jag vet ju att det finns betydligt billigare färdiga datorer att köpa, som sägs vara bra till lite allt möjligt. Så, nu på morgonen har jag kollat lite på färdiga datorer bara för att se vad de innehåller osv. Alltså. Inte ens de som är betydligt dyrare är ens i närheten av lika bra :cautious: Huvudorsaken verkar vara att de flesta vill ha massor av saker i datorerna som jag inte vill ha, och att en del av det jag vill ha (tex massvis av lagringsutrymme) inte är så vanligt nu när folk mest har allting online. När det står om alla finesser datorerna har så känner jag mest "Men va? varför vill man betala för det där?".

Sååå, nu längtar jag efter min nya dator igen! Den kommer nog bli galet bra och förhoppningsvis hålla sig bra länge också. Dessutom kommer den byggas så att man kan lägga till olika delar, byta ut till bättre delar osv på ett så enkelt sätt att jag troligen klarar det själv vid behov.

Jag vill ha black friday nu! Herregud vad jag väntat länge på möjligheten att köpa ny dator.

Det börjar bra! Redan nu kan man kolla på black friday-erbjudanden hos vissa butiker. Upptäckte där att en bättre och mycket större version av skärmen jag tänkt köpa kommer vara på rea och då kosta lika mycket (eller ja, 5kr mindre :p ) än den skärm jag tittat på. Det blir ju hur bra som helst :D Snaaaart kommer jag kunna fotografera igen, och redigera bilderna lättare än någonsin tidigare.

Har haft 1,5 timme möte som jag bara behövde lyssna på och inte skulle delta i. Så det blev promenad.
Blåser satan och jag fick stundtals gå och luta mig mot vinden. Men skönt med lite promenad :up:
Nu vill jag mest att det ska bli lunch så jag kan äta så att jag kan känna att jag snart får gå hem :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat