Jag blåser banne mig bort snart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag nyfiken. Vad är en nöjdförklaring?
Jag som skulle byta däck på bilen idag funderar på om jag skulle åka och få det gjort istället. Känns som jag annars får jaga både däck, domkraft och bil på fälten!
Det tar minst lika lång tid för mig om inte mer att köra iväg för att få det gjort som det tar att göra det själv. Jag har dessutom en bra garagedomkraft och tycker det går ganska fort att byta själv, men om det är dåligt väder är det inte roligt att hålla till utomhus.Så himla lyxigt att få det gjort på några minuter istället för att stå och slita själv hur länge som helst när det är dåligt väder! Vi fick bytt åt oss på både nya bilen innan leverans och den vi redan hade i såndär hall som brukar stå utanför de större matbutikerna i år, bara två däck på släpet jag behövde slänga på själv
Det tar minst lika lång tid för mig om inte mer att köra iväg för att få det gjort som det tar att göra det själv. Jag har dessutom en bra garagedomkraft och tycker det går ganska fort att byta själv, men om det är dåligt väder är det inte roligt att hålla till utomhus.
Vad fick du betala för bytet?
Det tar minst lika lång tid för mig om inte mer att köra iväg för att få det gjort som det tar att göra det själv. Jag har dessutom en bra garagedomkraft och tycker det går ganska fort att byta själv, men om det är dåligt väder är det inte roligt att hålla till utomhus.
Aldrig ens hört talas om att någon kommer hem till en och byter utan att antingen åker du till en verkstad eller något köpcenter.Har ni ingen däckbil eller liknande? Jag använde en sådan vid senaste bytet. Minns jag rätt kostade det 250 eller 350 kronor. De kom hem till mig och bytte däcken på min parkering.
Aldrig ens hört talas om att någon kommer hem till en och byter utan att antingen åker du till en verkstad eller något köpcenter.
Googla typ "däckbil" och sen din region där du bor och kolla om det finns. Här i Skåne finns det några stycken som kör runt och byter hemma hos folk. Har aldrig testat det själv då jag tar med däcken i bilen och byter i något sånt däckbytartält utanför stormarknaden inne i stan när jag ändå jobbar, men finns det så kan det absolut vara värt det tänker jag.Det tar minst lika lång tid för mig om inte mer att köra iväg för att få det gjort som det tar att göra det själv. Jag har dessutom en bra garagedomkraft och tycker det går ganska fort att byta själv, men om det är dåligt väder är det inte roligt att hålla till utomhus.
Åh tack! Jättebra förklaringJag tar det lite kort och förhoppningsvis begripligt
När man blir dömd och sitter frihetsberövad enligt vissa paragrafer, i mitt fall häktad eller verkställer, så blir man delgiven domen snarast möjligt. (I princip alltid samma dag som domen kommer. Undantag kan vara om man blir delgiven domen inför sittande rätt, alltså på plats. Då räcker det att man delges domsbeviset dagen därpå.)
Tidigast två dagar efter att man har blivit delgiven domen kan man nöjdförklara sig. Den som nöjdförklarar sig säger helt enkelt att den accepterar påföljden och börjar då avtjäna sitt straff. En nöjdförklaring kan inte ångras eller tas tillbaka och motparten kan fortfarande överklaga påföljden.
Jag hoppas att det var begripligt