Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma idag också. Känner mig allt annat än fräsch. Imorgon ska jag pallra mig till jobbet.
Bokat ett provsamtal hos kick ass coach. Den här hösten har vait ruggigt tung och känner att jag måste göra något. Ett steg i rätt riktning kan vara det här.
 
Rättar de sista proven åt mina elever, dricker kaffe och tycker synd om min kollega som fortfarande är sjuk. Hon hade Corona i våras men visar alla symptom igen men får ingen provtagning eftersom hon har antikroppar, men får heller ingen annan hjälp eftersom det kan vara Corona. 🙄
 
Kom till jobbet för ca 30 minuter sedan och såg att chefen kallat mig till "infomöte" i morgon kl 10. Står ingenting om vad det handlar om. Info om att jag fått sparken? Info om att jag fått nobelpriset? Info om att världen går under?

Sitter nu och har ont i magen och nojar över att behöva vara ensam med honom i en hel timme, och är rädd för att det ska vara det första alternativet. Vet inte om jag borde svara med typ "Hej, jag gillar inte överraskningsmöten, vad gäller detta?" eller om jag ska vara tyst, gå dit, och om det är första alternativet säga att "Nej detta var jag inte beredd på, jag vill avsluta mötet för att kontakta facket"
Kontakta facket skulle jag vilja om det är det första alternativet
 
Vakna av torrhosta inatt som höll i sig en stund. Vet inte om jag kan skylla på allt damm jag får i mig från höet (jag har ju dille på att lukta på det och har hänt att jag andats in höstickor genom näsan som jag sen hostar upp, onödigt att käka hö genom snoken kanske 😆🙈) och borsta lerig häst var och varannan dag...Eller om det kommer bakefter förkylningen som jag tror jag hade, som det kan bli eller om jag på riktigt fått corona 😱. Men det kommer lite slem bakom det torra....Det ända är och sjukskriva mig igen och ta covidtest. Fan. Jag som såg fram emot APT och gå på den där höjdaren från kommunen 😎.
 
Pappa och pappas tjej har bråkat hela morgonen. Pappas tjej var sur för att hon inte fick sovmorgon och började kalla pappa för massa elaka saker. Så då blev pappa arg och började kalla henne för massa elaka saker. Barnet var på urdåligt humör och skrek åt allt och alla och det gjorde pappas tjej ännu argare. Så hon började skrika och svära åt barnet att hen ska hålla tyst. Då blev pappa arg och skrek tillbaka att det inte hjälper att skrika och svära åt en 9-månaders. Hon blev arg och började argumentera om att hon minsann aaaaldrig får sovmorgon (pappa har tagit alla utom kanske tio morgonar sen barnet föddes i Januari...).

Och så fortsatte det tills jag gick hemmifrån.

Vad som startade det hela? Sjuksköterskan från BUP skulle ringa 8.30 och pappa kunde inte ha barnet då eftersom barnet skrek rakt ut hela tiden. Så pappa frågade om pappas tjej kunde ta barnet, eftersom hon ändå var vaken, men det var inte välkommet. Sen ringde så klart aldrig sjuksköterskan så då var det enligt henne onödigt att hon tvingades upp så tidigt.

Känner mest: Ok, sorry. Men jag kan inte hjälpa att jag blev tilldelad en så "tidig" tid och att personen som skulle ringa inte ringde.

Men godmorgon! Hoppas att ni haft en lugnare/trevligare morgon! 🤪😁
 
Pappa och pappas tjej har bråkat hela morgonen. Pappas tjej var sur för att hon inte fick sovmorgon och började kalla pappa för massa elaka saker. Så då blev pappa arg och började kalla henne för massa elaka saker. Barnet var på urdåligt humör och skrek åt allt och alla och det gjorde pappas tjej ännu argare. Så hon började skrika och svära åt barnet att hen ska hålla tyst. Då blev pappa arg och skrek tillbaka att det inte hjälper att skrika och svära åt en 9-månaders. Hon blev arg och började argumentera om att hon minsann aaaaldrig får sovmorgon (pappa har tagit alla utom kanske tio morgonar sen barnet föddes i Januari...).

Och så fortsatte det tills jag gick hemmifrån.

Vad som startade det hela? Sjuksköterskan från BUP skulle ringa 8.30 och pappa kunde inte ha barnet då eftersom barnet skrek rakt ut hela tiden. Så pappa frågade om pappas tjej kunde ta barnet, eftersom hon ändå var vaken, men det var inte välkommet. Sen ringde så klart aldrig sjuksköterskan så då var det enligt henne onödigt att hon tvingades upp så tidigt.

Känner mest: Ok, sorry. Men jag kan inte hjälpa att jag blev tilldelad en så "tidig" tid och att personen som skulle ringa inte ringde.

Men godmorgon! Hoppas att ni haft en lugnare/trevligare morgon! 🤪😁
Är alltid skitjobbigt när föräldrar eller förälder + "plast"förälder bråkar. Minns det så väl, man mådde ju dåligt långt efter. :heart
 
Är alltid skitjobbigt när föräldrar eller förälder + "plast"förälder bråkar. Minns det så väl, man mådde ju dåligt långt efter. :heart
Ja, alltså, en anledning till att jag inte tycker om att vara hos pappa är ju för att de bråkar om saker hela tiden. Jag hatar att stå utanför och inte bara kunna ta kontroll över situationen och lösa den. Det har varit lite lugnare det senaste, men nu verkar de kommit in i en bråka-om-allt-fas igen.

Det är härligt att vara skilsmässobarn. Speciellt när det kommer till planering av högtider likt jul. Ännu roligare blir det när bonus-familj(er) är iblandade. Eller inte :meh:

Det är jättebra att man som föräldrar kan skiljas när det inte fungerar eller om man inte är kära i varandra längre. Men det vore skönt om problemen försvann efteråt och inte fortsatte, men i en annan form (även om jag fattar att det nog mer är ett önsketänkande).
 
Ja, alltså, en anledning till att jag inte tycker om att vara hos pappa är ju för att de bråkar om saker hela tiden. Jag hatar att stå utanför och inte bara kunna ta kontroll över situationen och lösa den. Det har varit lite lugnare det senaste, men nu verkar de kommit in i en bråka-om-allt-fas igen.

Det är härligt att vara skilsmässobarn. Speciellt när det kommer till planering av högtider likt jul. Ännu roligare blir det när bonus-familj(er) är iblandade. Eller inte :meh:

Det är jättebra att man som föräldrar kan skiljas när det inte fungerar eller om man inte är kära i varandra längre. Men det vore skönt om problemen försvann efteråt och inte fortsatte, men i en annan form (även om jag fattar att det nog mer är ett önsketänkande).
Kan bara till 100% hålla med. Har haft det precis likadant och det är så himla dumt och jobbigt.
Vuxna människor du vet :banghead::meh:
 
Om det gäller samma som för företag så kan man inte bli åtalad för förtal så länge man inte pekar ut personer.
En organisation är ju inte en person.
Men du kan ju kolla lagtexten för säkerhets skull eller fråga/söka svar på lawline.

Stämmer, företag får man lämna ut.
Det är dock en och samma person som jag haft kontakt med, så frågan är ju vilken roll hon har i organisationen. Nu är det senaste att vi köpt hunden av henne som privatperson för 1000 kr. Så det är ett luddigt när hon agerar som privatperson eller som talman för organisationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp