Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat på Willys, var en äldre man med rullator som gick omkring och hostade högt och ofta utan att hålla armen för munnen. Är så trött på folk som tränger sig när jag lämnar avstånd i kön och på tvärbanan. Funderar lite över psykologin. Den största trängseln är när man ska av och på, då tränger sig folk fram även innan de andra passagerarna har hunnit kliva av. Gick, eftersom jag kan, på en tid jag inte trodde var rusning, men det är fortfarande massor av människor som är ute - Willys ligger längst ner på Liljeholmstorget. Nu har jag köpt två förpackningar psylliumfrön så det ska räcka ett tag. Inga tecken på bunkring av toa/hushållspapper där iaf, så förhoppningsvis blir inte folk galna. Men känns verkligen som att ingen orkar hålla avstånd och social distansing längre.
 
Har spenderat en kvart med att försöka förklara för en lärare varför jag inte kan lämna ut information om vem som gått in genom en dörr mellan x antal timmar på datum y.

Hur svårt ska det vara att fatta att sådant lämnar vi bara ut till polis som har fullmakt. :banghead:
 
När möss avlivas när de använts till djurförsök måste de först dödas med koloxid så det blir smärtfritt, sedan kvävas, sedan halshugger man dem och sist bränns de. Fick jag veta när jag var på ett seminarium om försöksdjur - på samma seminarium var det en lång och het, ibland upprörd diskussion om fruktflugor lyder under naturvårdsverket (vilda djur) eller jordbruksverket (tamdjur). Samt att det finns företag som försörjer sig på att sälja berikning till försöksdjur.

😳 Har faller definitivt fruktflugor under vilda ting. De sma jaklarna bor ute och man kan se hela moln komma in nar dorren ar oppen ...🤬... Sa varje host och var star det "fruktfluge fallor" lite har och dar runt huset. De far ingen berikning alls! 😶
 
😳 Har faller definitivt fruktflugor under vilda ting. De sma jaklarna bor ute och man kan se hela moln komma in nar dorren ar oppen ...🤬... Sa varje host och var star det "fruktfluge fallor" lite har och dar runt huset. De far ingen berikning alls! 😶

Det beror på om fruktflugorna som dina är vilda eller om de har fötts upp i syfte att forska på. Uppfödda fruktflugor efter ett visst antal generationer klassas som tamdjur och är därför Jordbruksverkets ansvar. De som surrar på dina bananer är Naturvårdsverket. Jag tror inte just fruktflugor kräver eller behöver så mycket berikning det är mest större djur.
 
Vi hade några säckar foder som snart passerar bäst före. Det kom några jägare och köpte det billigt för att ge till vilt vid åtel. Det fodret som vi hade är lite mer räserfoder för typ galoppörer etc. Jägaren sa att "Det kommer bli snabba grisar". :laugh:
Det är också en naturligt anabol ingrediens i. Vore kul att mata viltet med sådant och se om de också får mer muskler. Belgian Blue-supergrisar! 💪🐖
 
Frågade närmsta grannen om hon kan hjälpa till och rasta hundarna imorgon. Visade sig att hon är upptagen just imorgon på förmiddagen... "Vilken annan dag som helst hade gått jättebra!" sa hon.

Nåja. Fördelen med det hela är väl just det, att jag nu vet att det finns en potentiell hundrastare på andra sidan väggen här. Sa också till henne att om det behövs (och passar) så kan jag såklart vara hundvakt åt hennes hund också, vilket hon blev jätteglad för.

Bara att hoppas nu på att morgondagen blir lättare än väntat :(
 
Bor inte du i England där de bygger usla hus och har englasfönster? Och små elektriska öppna spisar?
Japp, en liten elektrisk öppen spis i vardagsrummet och ett litet elektriskt element i sovrummet är enda uppvärmningen här. Har dock dubbelglas på fönstren och hyfsat bra isolerat (jämfört med tidigare boenden här), så kan antagligen plåga mig så länge det är plusgrader ute...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp