Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försöker klura ut om den färdiga pajdegen sambon köpte ska förgräddas eller ej. Själv gör jag alltid från scratch.
När möss avlivas när de använts till djurförsök måste de först dödas med koloxid så det blir smärtfritt, sedan kvävas, sedan halshugger man dem och sist bränns de. Fick jag veta när jag var på ett seminarium om försöksdjur - på samma seminarium var det en lång och het, ibland upprörd diskussion om fruktflugor lyder under naturvårdsverket (vilda djur) eller jordbruksverket (tamdjur). Samt att det finns företag som försörjer sig på att sälja berikning till försöksdjur.
Har faller definitivt fruktflugor under vilda ting. De sma jaklarna bor ute och man kan se hela moln komma in nar dorren ar oppen ...... Sa varje host och var star det "fruktfluge fallor" lite har och dar runt huset. De far ingen berikning alls!
Eftersom jag dammsugit hela huset (ja, jag och inte Robban...), diskat och tvättar så tycker jag att jag är värd en chokladbit och buke en stund
Vilken tur att det blev kvar till te-koppen jag har gjort nu då - jag kan fira chokladens dag 365 dagar om åretÄr ju chokladens dag med ;P
Har fått månadens elräkning, det var lite mycket tyckte jag och sitter nu med dubbla ylletröjor samt invirad i tjock filt och huttrar i ett försök att spara lite pengar till jul
Japp, en liten elektrisk öppen spis i vardagsrummet och ett litet elektriskt element i sovrummet är enda uppvärmningen här. Har dock dubbelglas på fönstren och hyfsat bra isolerat (jämfört med tidigare boenden här), så kan antagligen plåga mig så länge det är plusgrader ute...Bor inte du i England där de bygger usla hus och har englasfönster? Och små elektriska öppna spisar?