Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, en liten elektrisk öppen spis i vardagsrummet och ett litet elektriskt element i sovrummet är enda uppvärmningen här. Har dock dubbelglas på fönstren och hyfsat bra isolerat (jämfört med tidigare boenden här), så kan antagligen plåga mig så länge det är plusgrader ute...

När jag pluggade i York så hade jag skjutfönster som aldrig gick igen ordentligt så de (iofs tjocka) gardinerna fladdrade. Sedan stängde de av värmen vid midnatt och satte på den vid åtta. Så när jag satt och pluggade sent så var det insvept i täcken och min varmvattensflaska under fötterna. Tack och lov för varmvattensflaskor säger jag bara.

Varje år snöade det i York, varje år blev det panik över att det snöade, bilar åkte av vägen och gamlingar frös nästan ihjäl i sina små cottages. Och äldre hus har dessutom vattenledningarna utanpå ytterväggarna :rofl:
 
När jag pluggade i York så hade jag skjutfönster som aldrig gick igen ordentligt så de (iofs tjocka) gardinerna fladdrade. Sedan stängde de av värmen vid midnatt och satte på den vid åtta. Så när jag satt och pluggade sent så var det insvept i täcken och min varmvattensflaska under fötterna. Tack och lov för varmvattensflaskor säger jag bara.

Varje år snöade det i York, varje år blev det panik över att det snöade, bilar åkte av vägen och gamlingar frös nästan ihjäl i sina små cottages. Och äldre hus har dessutom vattenledningarna utanpå ytterväggarna :rofl:
Alltså jag hade inte överlevt livet här utan varmvattenflaskor, hela vinterhalvåret har jag en innanför filten så fort jag sitter still längre stunder, och måste ha minst en i sängen i princip året om. Riktigt kalla nätter tar de slut mitt i natten och jag måste gå upp och fylla på dem för att kunna somna om. :p
Macbeth + varmvattenflaska = :heart :rofl:
 
När jag pluggade i York så hade jag skjutfönster som aldrig gick igen ordentligt så de (iofs tjocka) gardinerna fladdrade. Sedan stängde de av värmen vid midnatt och satte på den vid åtta. Så när jag satt och pluggade sent så var det insvept i täcken och min varmvattensflaska under fötterna. Tack och lov för varmvattensflaskor säger jag bara.

Varje år snöade det i York, varje år blev det panik över att det snöade, bilar åkte av vägen och gamlingar frös nästan ihjäl i sina små cottages. Och äldre hus har dessutom vattenledningarna utanpå ytterväggarna :rofl:

Nar pluggade du i York? Laste dar 09-12! Bodde i Alcuin i forsta aret och sedan relativt modern hus - for mig blev det varre nar jag flyttade in i Viktorianskt hus i London efter examen!
 
Nar pluggade du i York? Laste dar 09-12! Bodde i Alcuin i forsta aret och sedan relativt modern hus - for mig blev det varre nar jag flyttade in i Viktorianskt hus i London efter examen!

Innan dig :D Bodde i Derwent (?) House, lyckades övertala dem att jag fick bo kvar hela studietiden eftersom jag var overseas. Vad pluggade du?
 
MYCKET gott med risgrynsgröt, och jag har en massa kvar.... :) Det blir bland annat frukost imorgon också!

Bröd har jag bakat också. Och pizza. Det känns som om jag inte gjort annat än bakat och lagat mat sedan jag kom hem.... :D

Och så har jag FÖRSÖKT att kämpa med InDesign, men det känns som världens mest omöjliga program att lära sig..... :wtf:
 
Men blää har undersökt flera olika plastikkirurger den senaste veckan och landar alltid tillbaka på alternativ 1 som jag knappt sett några före/efter bilder från (den enda klinik och kirurg hittills som jag inte sett eller hört något dåligt om, men man vill ju ändå se vad kirurgen producerar för resultat)... :meh:
 
Förbaskade katt! Hon envisas med att hoppa upp på datorn och eftersom av/på knappen sitter på översidan (extremt dumt) så stänger hon av den. Nu krånglar cpu fläkten igen, så värmen är uppe på 60C :meh: + att Win 10 har bråkat några ggr pga att den stängts av med våld.

Edit: tack och lov är den nere på 40 nu.
 
Förbaskade katt! Hon envisas med att hoppa upp på datorn och eftersom av/på knappen sitter på översidan (extremt dumt) så stänger hon av den. Nu krånglar cpu fläkten igen, så värmen är uppe på 60C :meh: + att Win 10 har bråkat några ggr pga att den stängts av med våld.

Edit: tack och lov är den nere på 40 nu.
Du kan gå in i inställningarna och bestämma att datorn inte stängs av med knappen. :)
Har exakt samma problem här med en viss abessinier. :angel:
 
Innan dig :D Bodde i Derwent (?) House, lyckades övertala dem att jag fick bo kvar hela studietiden eftersom jag var overseas. Vad pluggade du?

Inte fairfax house? som lag lite utanfor huvudcampuset?
Jag pluggade PPE och ar annu kvar i UK - jobbar med finans i London!
Vad pluggade du och hur gick det sen?
 
Inte fairfax house? som lag lite utanfor huvudcampuset?
Jag pluggade PPE och ar annu kvar i UK - jobbar med finans i London!
Vad pluggade du och hur gick det sen?

Political Science/History, joint honours. Nope, Derwent College (kollade stavningen), låg relativt centralt på campus. Hade utsikt över en av dammarna. Jag åkte tillbaka till Kenya efteråt och jobbade med fattigdomsprojekt. Men är nu i Sverige igen. Förhoppningsvis när du pluggade hade de uppdaterat toapappret! Det var som bakplåtspapper :grin:

https://www.york.ac.uk/study/accommodation/rooms-prices/derwent/
 
Verkar som om det kan bli hyfsat imorgon ändå. Hundarna får komma ut ungefär en timme efter att jag åkt till jobbet, vilket gör att det blir iaf liiite kortare tid som de behöver vara utan rastning innan jag kommer till dem på lunch.

Nu håller jag på i tvättstugan. Ska snart ut och cykla med nämnda hundar. Ska nog försöka lägga mig så tidigt som möjligt ikväll... Och på tal om det där med kallt inomhus: jag är väldigt sugen på att köpa ett litet element och ställa i sovrummet. Det är svinkallt nu! Fönstren släpper in massor av kall luft och elementen är inte igång än. Enligt termometrar så är det inte så kallt egentligen, men eftersom det känns som om det blåser så blir det kallt :cautious:

Fy vad jag vill flytta. Vill flytta, hitta nytt jobb och bara få ordning på allt. Och så är jag less på vinter och mörker redan nu...
 
Nämndsammanträde idag.
Vi fick lov att besluta om att höja ramen till ett förskolebygge. Vårt kommunala bostadsbolag som projekterat hade "glömt" att det behövs tillfartsväg (asfalterad) soprum, parkeringar och en förskolegård....
Hand å panna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp