Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja lite så. Hade jag kunna ha på helljuset hade jag sett den tidigare. Är glad att jag reagerade snabbt och att det är bra bromsar på ekipaget.

Ja, tur att du kunde reagera så snabbt! Jag hade en liknande ”riktigt nära ögat”-upplevelse en gång när jag hamnade mitt emellan tre älgar som från ingenstans kom springande rakt ut över vägen där jag kom körande i min dåvarande, pyttelilla Renault (två älgar bakom bilen, en älg precis framför). Jag var lagom spak när jag körde vidare sedan.
 
Shettisen som inte varit rymningsbenägen alls på de 2 år vi haft henne gick ut ett par ggr under sommaren då hon gick i väääldigt nedbetad hage och det var helt klart grönare på andra sidan. Nu går hon med de andra på allt och det finns fortfarande lite gräs att pyssla med men när jag skulle cykla iväg och lägga spår åt hunden på lunchrasten förut så stod hon på fel sida....jäkla häst! Så nu står hon inne och skäms tills jag och maken hunnit fixa med extra tråd och kolla av strömmen ikväll. Blir en mysig barnfri onsdagskväll det :p Vi kommer vara värda varma smörgåsar sen som vi planerat att äta i sängen framför Bonde söker fru.
 
Så härligt dagen började; en fin höstdag och på väg till morgonens första besök mötte jag en liten tjej kanske 4 år (?) körandes i barnvagn av sin far och barnet lät så vuxet när hon glatt sa "hejhej", såklart hälsade jag tillbaka 😃. Arbetspasset gick fint och när jag hade slutat vid 10 passade jag på att åka och handla i några affärer bland annat veckohandling och nejdå! Inte en enda godisbit med hem den här gången heller ✌.
 
Fick tid till fysioterapeut via vårdcentralen och ska dit redan imorgon, gick jättelätt och det kändes verkligen som att hon jag pratade med tog mig seriöst. Har sagt till jobbet att jag är hemma veckan ut. Känns som att det är helt rätt att göra. Killen jag träffar nu säger att jag stapplar fram värre än en stel 90-åring och suckade bara när jag inte var helt säker på att stanna hemma :p
 
Håhå jaja. Är det inte ena marsvinet så är det det andra. Wilmer uppför sig som folk igen, men Sonja kliar på sina operationssår. Ska hon hålla på så här så kommer det ta evigheter innan hon kan flytta ihop med alla kompisarna, för jag vill att hon ska vara hyfsat läkt innan dess. Just nu bor hon bara med min supersnälla kastrat.
 
Jag hoppas länken funkar, här kommer dashcam filmen från älgen (är inte helt ren i mun efter det dock 😅) :


Jäklar vad nära det såg ut att vara med den där andra kameran! :nailbiting:

Jag har bara varit med om att krocka med mindre vilt, hjort. Jag var glad att det var i lastbil med erfaren chaufför på motorväg.

Min pappa krockade med en älg i personbil som 18-19-åring med sin pappa i passagerarsätet. Den hoppade ut rätt framför bilen och det fanns ingen tid att reagera. Både vägar och bilar var ju sämre då. Den kom in genom rutan och det blev stora skador.
Både pappa och hans pappa låg i koma på sjukan efter.
Min farfar dog pga skadorna efter att ha legat där något år. Så hemskt! :(
Det enda fina i det fruktansvärda var väl att min mamma var sjuksköterska och skötte om farfar. Så hon och pappa träffades så.
 
Igår var det fullt ös från alldeles för tidigt. Ville typ dö när klockan ringde. Men jag drog i mig koffeintabletter och gick in i övertrött mode med duracellenergi. 🐇
Hade klätt mig asvarmt iom att jag skulle häcka i kallt ridhus på EM. Först till lagret för jobb där. Det brukar vara så kallt. Så tänkte att jag behöver inte ha svalare kläder där. Nu hade de tydligen dragit igång värmen. Höll på att dö av värmeslag. När jag kom fram till nästa jobb trodde de jag just tränat/ridit andra hästar iom mitt nylle som var tomatrött typ. 🍅
Läckurt! 💃
Vovvi however var sååå seg iom att jag sovit dåligt och väckt henne. Hon var som en urvriden trasa med simmig blick hela dagen. Hon brukar ju haka på mig om jag går runt. Icke igår. Hon låg i knäet hos vem som helst, i sin väska etc. När vi kom hem sov hon 2 h. Sen var det full rulle igen. Skönt att gå från vålnad till elitgymnast/clown på 2 h nap. :laugh:
 
Jäklar vad nära det såg ut att vara med den där andra kameran! :nailbiting:

Jag har bara varit med om att krocka med mindre vilt, hjort. Jag var glad att det var i lastbil med erfaren chaufför på motorväg.

Min pappa krockade med en älg i personbil som 18-19-åring med sin pappa i passagerarsätet. Den hoppade ut rätt framför bilen och det fanns ingen tid att reagera. Både vägar och bilar var ju sämre då. Den kom in genom rutan och det blev stora skador.
Både pappa och hans pappa låg i koma på sjukan efter.
Min farfar dog pga skadorna efter att ha legat där något år. Så hemskt! :(
Det enda fina i det fruktansvärda var väl att min mamma var sjuksköterska och skötte om farfar. Så hon och pappa träffades så.

Oj så tragisk men ändå vacker historia <3.

Hu, det där med att krocka med älg har satt sin skrämsel i mig sen vi gick i lågstadiet och en klasskompis pappa dog på det viset....:heart.
 
Oj så tragisk men ändå vacker historia :heart.

Hu, det där med att krocka med älg har satt sin skrämsel i mig sen vi gick i lågstadiet och en klasskompis pappa dog på det viset....:heart.

Ja, så sorgligt! Pappa visste ju rent logiskt att han inte kunde gjort ngt. Ingen skulle kunnat göra det. Men han var ju just myndig och kände ju att det var hans fel att hans pappa dog. Fruktansvärt att bära på!
Nu har det ju gått 50 år sedan dess och han går ju inte och tänker på det. Han är inte funtad så. Nu säger han att han iaf fick mig pga det som hände. Bästa pappi! :heart
 
Kastar ut frågan här, jag måste verkligen få tummen ur.
Kan man skriva till chefen typ "Hej, Jag skulle vilja boka ett möte med dig, finns det någon dag och tid nästa vecka som passar dig?"?
Alltså utan att skriva ut vad mötet ska handla om 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 171
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
26 756
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp