Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick migränkänning efter möte på jobbet, hade ont i huvudet när jag slutade men tänkte att jag provar att gymma lite ändå. 20min rask promenad på löpband kändes helt okej, 10min på stair mastern var jobbigt, körde lite maskiner och det kändes okej även om det var jobbigare idag än igår. Det kändes totalt sett inte så himla bra, men okej och jag var ordentligt svettig. Sen blev jag akut illamående och satt i bilen en stund innan jag kunde åka. Att det ska vara så jävla svårt, efter snart fyra år, att avgöra om det går bra eller om jag bara ska lägga mig..idag borde jag bara åkt hem. Oh well. Nu ligger jag i sängen med en mjölktrampande katt. Ska vila innan dusch, disk (måste verkligen ikväll...), kattbus och matlådefix. Men nu ska jag lyssna på regnet!
 
Det ser ut att bli ett trattisår igen.
Tittade lite längs vägen på hundpromenaden imorse. Turligt nog hade jag bara en enda hundbajsåse i fickan. Det var trattkantareller överallt.

Min mage klarar numera bara begränsade mängder svamp :cry:
Messade avkomman och frågade om hen var sugen på en ny diet: "svamp-i-allt"? Jag kan ju liksom inte låta bli att plocka.
Tur att det inte stod vad jag först tyckte. Tratt-i-sår.....låter rätt äckligt..... :D
 
Har precis fått erfara den inte så roliga delen av kattägande.
Katten spydde på mammas tyngdtäcke, inte en utan två gånger. Var bara att överge middagen jag höll på att äta och gå och fixa det. :cautious: Jag kan meddela att det inte är kul att tvätta tyngdtäcken men jag är väldigt tacksam för att vi har badkar.

För övrigt blev jag just väldigt yr, fick overklighetskänslor och allt ljus blev gult? O_o
Så nu blir det att sitta ner och göra minimalt i kväll och gå och lägga mig tidigt.
 
Det luktar som att någon tänt på typ en pall med rökelser utanför jobbet och lukten har börjat sippra in... Gör inte direkt under för min migrän
Åh fy, nästan så jag tror att vi jobbar på samma ställe för innan jag gick hem idag så började det sippra in en obehaglig doft. Tror seriöst jag snart kan ta jobb som spårhund, min näsa känner allt nu för tiden :arghh:

Apropå rökelser så dog en tant i en lägenhet här i vårt trapphus förra året, sonen som sen var där och flyttade grejer tände varje gång rökelse som spred sig i trapphuset och in i vår lägenhet med en hemsk tung doft. De hade ofta sin lägenhetsdörr öppen. Tänkte det var någon ritual de hade, ville vara lite fin i kanten med tanke på att tanten gått bort men tillslut fick jag säga till och de slutade tack och lov!
 
Varför tänker jag på Buke när jag ser denna? :laugh:

D805CAED-F2A1-4FFB-9259-5413F9380BF4.webp
 
Det vänder snabbt i hockey. Igår sa en i kille klassen att jag bråkar med allt och alla för att jag motbevisade honom med att en lärare undervisar i två ämnen och inte bara ett ämne. Först var det två läger, men sen skiftade alla och lät honom driva med mig hur mycket som helst. Ett tag efter att de hade skrivit klart kommer en person in och säger att hon vill veta ALLT. Den killen säger då att de kan ta det i en privat chatt. Sen kommer hon tillbaka några minuter senare och skriver "HAHAHA" (riktat till mig, som bevis på att hon supportar honom...).

Idag har samma kille total-vänt. Han frågade om jag gjort provet tidigare och vill veta allt om det. Nu ger han mig komplimanger och försöker allt han kan att bonda med mig :idea:

Jag känner verkligen inget behov av att vara hans vän efter hur han beter sig. Till saken hör att han upprepade gånger gjort sig rolig över mig, skriver till folk att de kan ta saker i "privat chatt" så att de kan prata fritt (om mig) osv. Men så fort det är något där han kan ha nytta av mig så ger han mig komplimanger och försöker göra oss till vänner.

Hela jag känner bara: NEJ, ALDRIG I LIVET! Gå INTE på den igen!! Men sen säger en annan del av mig: men han kanske har ändrat sig nu??

Den logiska delen i mig förstår att han inte kommer ändras och att han inte har ändrats. Men han har verkligen lärt sig att spela med/på mitt samvete. Jag VILL INTE svara och hjälpa honom nu. Men ändå är det Jag som känner mig som en idiot som inte bara svarar när jag faktiskt kan.

(Och jag har inte gjort provet innan så jag har ingen aning)
 
Det vänder snabbt i hockey. Igår sa en i kille klassen att jag bråkar med allt och alla för att jag motbevisade honom med att en lärare undervisar i två ämnen och inte bara ett ämne. Först var det två läger, men sen skiftade alla och lät honom driva med mig hur mycket som helst. Ett tag efter att de hade skrivit klart kommer en person in och säger att hon vill veta ALLT. Den killen säger då att de kan ta det i en privat chatt. Sen kommer hon tillbaka några minuter senare och skriver "HAHAHA" (riktat till mig, som bevis på att hon supportar honom...).

Idag har samma kille total-vänt. Han frågade om jag gjort provet tidigare och vill veta allt om det. Nu ger han mig komplimanger och försöker allt han kan att bonda med mig :idea:

Jag känner verkligen inget behov av att vara hans vän efter hur han beter sig. Till saken hör att han upprepade gånger gjort sig rolig över mig, skriver till folk att de kan ta saker i "privat chatt" så att de kan prata fritt (om mig) osv. Men så fort det är något där han kan ha nytta av mig så ger han mig komplimanger och försöker göra oss till vänner.

Hela jag känner bara: NEJ, ALDRIG I LIVET! Gå INTE på den igen!! Men sen säger en annan del av mig: men han kanske har ändrat sig nu??

Den logiska delen i mig förstår att han inte kommer ändras och att han inte har ändrats. Men han har verkligen lärt sig att spela med/på mitt samvete. Jag VILL INTE svara och hjälpa honom nu. Men ändå är det Jag som känner mig som en idiot som inte bara svarar när jag faktiskt kan.

(Och jag har inte gjort provet innan så jag har ingen aning)
Håll dig borta från den där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 181
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
26 800
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp