Det vänder snabbt i hockey. Igår sa en i kille klassen att jag bråkar med allt och alla för att jag motbevisade honom med att en lärare undervisar i två ämnen och inte bara ett ämne. Först var det två läger, men sen skiftade alla och lät honom driva med mig hur mycket som helst. Ett tag efter att de hade skrivit klart kommer en person in och säger att hon vill veta ALLT. Den killen säger då att de kan ta det i en privat chatt. Sen kommer hon tillbaka några minuter senare och skriver "HAHAHA" (riktat till mig, som bevis på att hon supportar honom...).
Idag har samma kille total-vänt. Han frågade om jag gjort provet tidigare och vill veta allt om det. Nu ger han mig komplimanger och försöker allt han kan att bonda med mig
Jag känner verkligen inget behov av att vara hans vän efter hur han beter sig. Till saken hör att han upprepade gånger gjort sig rolig över mig, skriver till folk att de kan ta saker i "privat chatt" så att de kan prata fritt (om mig) osv. Men så fort det är något där han kan ha nytta av mig så ger han mig komplimanger och försöker göra oss till vänner.
Hela jag känner bara: NEJ, ALDRIG I LIVET! Gå INTE på den igen!! Men sen säger en annan del av mig: men han kanske har ändrat sig nu??
Den logiska delen i mig förstår att han inte kommer ändras och att han inte har ändrats. Men han har verkligen lärt sig att spela med/på mitt samvete. Jag VILL INTE svara och hjälpa honom nu. Men ändå är det Jag som känner mig som en idiot som inte bara svarar när jag faktiskt kan.
(Och jag har inte gjort provet innan så jag har ingen aning)