Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dessutom många gånger varit med om att bältet i bussar är för kort för att gå om mig, och det finns många som är lika tjocka som jag...Det finns en buss på "min" linje som är av en nyare modell. Jag såg den första gången förra veckan i alla fall och den ser mindre sliten ut osv. Men så länge inte alla som åker i bussen har på sig säkerhetsbälte så larmar bussen i form av ett högt, störande pip.
Hur många tror ni har på sig bältet? Inte jättemånga i alla fall
Tanken bakom det är ju toppen. Vi åker ändå 100km/h på motorvägen, så det finns ingen anledning till att inte ha bälte (speciellt eftersom det även är lagkrav på att använda bältet om det finns). Men i praktiken blir det väldigt störande för det innebär ju också att föraren måste ropa ut i högtalarna tusen gånger och be folk ta på sig bältet. Och så länge inte alla gör det så försvinner inte pipet. Och överraskning... inte alla lyssnar på föraren!
Ja, det förvånade mig rejält första gången jag skulle ta på mig bältet i denna bussen! Jag har ju svårt för saker som kommer nära om mig och har för vana att dra ut bältet längre än vad som egentligen behövs när jag ska ta på mig det. Då kan jag rätta till det bekvämt direkt och slipper alla obehagliga panik-känslor. Men i denna bussen är bältet jättekort, det når om mig men det är inte mycket extra-bälte kvar. I de äldre bussarna har jag aldrig dragit ut det så långt som det går, de bältena är betydligt längre.Jag har dessutom många gånger varit med om att bältet i bussar är för kort för att gå om mig, och det finns många som är lika tjocka som jag...
Jag blev påmind igår att vi har ett pass precis nedför huset där jag brukar morgonrasta Ville, måste komma ihåg det på måndag så jag inte stövlar dit då. Nu skulle den som har det passet med skratta om jag kom men det är onödigt.10 grader ute. Gråmulet och regntungt i luften. Inte ett dugg sugen på att ta mig ut.
ska passa på att promenera längs skogsvägar några dagar till. På måndag börjar älgjakten och jag blir förvisad till vägarna. Tack och lov brukar de inte jaga mer än en vecka så det är fort överståndet.
Han behöver både få upp flåset och träna på social distansiering inför jul.Varför jagar du tomten?