Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så less på att vara Sekreterare i styrelsen.
Jag ska skicka ut dagordningen och kallelse till möten. Boka Biotopia
Men får aldrig säga något på mötena
 
Står på tunnelbanan och har en jättedålig magkänsla i magen kring en man i 40 års åldern som kom in med packning i två stora väskor... Och en liten barnskolväska.
Han plockade fram ett par barntrosor ur fickan och la ner i skolväskan nyss. :cautious:

Kanske drar på stora växlar men han beter sig underligt och magkänslan skriker att något är fel. Så jag har tagit en smygbild och står och punktar ner saker 🙈
 
Jag lyssnar på föreläsningar i juridik eftersom jag har "studiedag", dvs är inte på min VFU utan ska ägna mig åt skoluppgifterna som ingår i kursen. Jag borde förmodligen gå och lägga mig eftersom jag skickade ett sms där jag bad folk rapportera in sina arbetade tider för 21/9-20/10 :rofl:

Om jag hinner/orkar så ska jag också åka till kontoret och sammanställa kvartalet till bokföringsbyrån = skriva ut en massa papper.
 
Är på verkstan med bilen, kanske äntligen kan få lite ordning på sensorn.
Blir lite spännande å se va det landar på, borde inte bli alltför dyrt, då de bara kopplat in datorn och felsökt och är nu ute och provkör.

Håller tummarna att det räcker.
D80A3ACD-15C6-4ECC-A33F-643DB56EFE4B.webp
 
Det finns en buss på "min" linje som är av en nyare modell. Jag såg den första gången förra veckan i alla fall och den ser mindre sliten ut osv. Men så länge inte alla som åker i bussen har på sig säkerhetsbälte så larmar bussen i form av ett högt, störande pip.

Hur många tror ni har på sig bältet? Inte jättemånga i alla fall :banghead:

Tanken bakom det är ju toppen. Vi åker ändå 100km/h på motorvägen, så det finns ingen anledning till att inte ha bälte (speciellt eftersom det även är lagkrav på att använda bältet om det finns). Men i praktiken blir det väldigt störande för det innebär ju också att föraren måste ropa ut i högtalarna tusen gånger och be folk ta på sig bältet. Och så länge inte alla gör det så försvinner inte pipet. Och överraskning... inte alla lyssnar på föraren! :meh:
 
Det finns en buss på "min" linje som är av en nyare modell. Jag såg den första gången förra veckan i alla fall och den ser mindre sliten ut osv. Men så länge inte alla som åker i bussen har på sig säkerhetsbälte så larmar bussen i form av ett högt, störande pip.

Hur många tror ni har på sig bältet? Inte jättemånga i alla fall :banghead:

Tanken bakom det är ju toppen. Vi åker ändå 100km/h på motorvägen, så det finns ingen anledning till att inte ha bälte (speciellt eftersom det även är lagkrav på att använda bältet om det finns). Men i praktiken blir det väldigt störande för det innebär ju också att föraren måste ropa ut i högtalarna tusen gånger och be folk ta på sig bältet. Och så länge inte alla gör det så försvinner inte pipet. Och överraskning... inte alla lyssnar på föraren! :meh:
Jag har dessutom många gånger varit med om att bältet i bussar är för kort för att gå om mig, och det finns många som är lika tjocka som jag...
 
Jag har dessutom många gånger varit med om att bältet i bussar är för kort för att gå om mig, och det finns många som är lika tjocka som jag...
Ja, det förvånade mig rejält första gången jag skulle ta på mig bältet i denna bussen! Jag har ju svårt för saker som kommer nära om mig och har för vana att dra ut bältet längre än vad som egentligen behövs när jag ska ta på mig det. Då kan jag rätta till det bekvämt direkt och slipper alla obehagliga panik-känslor. Men i denna bussen är bältet jättekort, det når om mig men det är inte mycket extra-bälte kvar. I de äldre bussarna har jag aldrig dragit ut det så långt som det går, de bältena är betydligt längre.

Så jag förstår om folk inte får på sig bältet. Jag menade absolut inte mitt inlägg som kritik åt folk som är för stora för att få bältet att nå, om det var så det uppfattades så ber jag om ursäkt! Tycker helt ärligt att det är katastrofalt dåligt planerat av Västtrafik. Bussarna blir ju inte direkt mer tillgängliga för alla på detta sättet...

Tillägg: Jag förutsätter att de som inte har på sig bältet inte har det av en anledning och jag kräver inte att folk ska tala om det för mig. Däremot önskar jag att fler har på sig bältet eftersom det inte bara handlar om ens egna säkerhet. Men så länge bältena är för korta så förstår jag att det inte går och då måste västtrafik börja genom att tex förlänga bältena så att alla kan ha på sig bältet.
 
Senast ändrad:
Somnade om när sambon åkt till jobbet och sov till halv åtta, skönt en ledig dag
😊
. Efter frukosten ska jag koka potatis- och purjolökssoppa till dagens middag; mamma och morfar ska få varsin portion med
😋
. Sen ut i solskenet och köra till stallet
🙂
.
 
Vi var klara med hästhagen strax efter kl 21 igår. Men skitponnyn var på rätt plats i morse så det var värt att jobba i mörkret :devil: :D
Insåg igen vilken tur jag har som har just min make. Hade jag varit gift med någon annan så hade jag antagligen fått skylla mig själv som har hästar och fått göra allt själv. För honom är det självklart att vi hjälps åt :love:
 
10 grader ute. Gråmulet och regntungt i luften. Inte ett dugg sugen på att ta mig ut.

ska passa på att promenera längs skogsvägar några dagar till. På måndag börjar älgjakten och jag blir förvisad till vägarna. Tack och lov brukar de inte jaga mer än en vecka så det är fort överståndet.
 
10 grader ute. Gråmulet och regntungt i luften. Inte ett dugg sugen på att ta mig ut.

ska passa på att promenera längs skogsvägar några dagar till. På måndag börjar älgjakten och jag blir förvisad till vägarna. Tack och lov brukar de inte jaga mer än en vecka så det är fort överståndet.
Jag blev påmind igår att vi har ett pass precis nedför huset där jag brukar morgonrasta Ville, måste komma ihåg det på måndag så jag inte stövlar dit då. 😂 Nu skulle den som har det passet med skratta om jag kom men det är onödigt. 🙈😁
 
Ibland tror jag att lilla hunden var väckarklocka i ett tidigare liv :rofl:
Spelar ingen roll om jag har utsläpp och larmet ställt på fem i sex, eller sovmorgon och larmet ställt halv åtta. Han väcker mig ALLTID 2 minuter innan larmet går igång :confused::love:

Nu har jag iallafall vaknat, gått på skogspromenad med hundarna, startat en maskin tvätt, plockat in ren tvätt i garderoben och sorterat smutsig tvätt, provat tävlingskläderna inför söndag, och löst lite sudoku. Nu äter jag frukost och sen ska jag till praktiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
26 927
Senast: Mineur
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp