Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis beställt paddelkläder till hösten. Paddelkläder är VÄLDIGT dyrt ska ni veta. Men det får det vara värt för vattnet börjar bli kallt nu - och det är väl inte så jättebra att drutta i spat iklädd vanliga träningskläder när vattnet börjar närma sig 5-10 grader. Egentligen hade jag velat ha en långärmad tröja i något neoprenigt material också men tar jag ulltröja under jackan så blir nog det bra.
 
Har sjukt mycket jag borde läsa så nu har jag dammsugit huset 😂 och eftersom jag har varit så duktig och dammsugit så får jag ta en fika paus. 😇😂

Jag minns det från när jag pluggade och när jag skrev avhandling. Allt var skinande rent så fort det började närma sig någon form av deadline. Numera är det faktiskt tvärtom - endast snabbmat, snabbdammsugning och snabbsömn när en deadline närmar sig!
 
Jag minns det från när jag pluggade och när jag skrev avhandling. Allt var skinande rent så fort det började närma sig någon form av deadline. Numera är det faktiskt tvärtom - endast snabbmat, snabbdammsugning och snabbsömn när en deadline närmar sig!
Det är väldigt olika för mig, men litteraturvetenskap är visst något som ger motstånd hos mig. 🙈 Språkvetenskapen var riktigt rolig och jag lämnade in och kände mig färdig i god tid. Men nu, mängder att läsa till seminariet på måndag och jag vill hellre läsa elevtexter och betygsätta. 😂🙈
 
PostNord har faktiskt levererat idag! TITTA vad som dom hade med sig till mig! :love: :love:

IMG_20201008_160036_101.webp
 
Ja, det förvånade mig rejält första gången jag skulle ta på mig bältet i denna bussen! Jag har ju svårt för saker som kommer nära om mig och har för vana att dra ut bältet längre än vad som egentligen behövs när jag ska ta på mig det. Då kan jag rätta till det bekvämt direkt och slipper alla obehagliga panik-känslor. Men i denna bussen är bältet jättekort, det når om mig men det är inte mycket extra-bälte kvar. I de äldre bussarna har jag aldrig dragit ut det så långt som det går, de bältena är betydligt längre.

Så jag förstår om folk inte får på sig bältet. Jag menade absolut inte mitt inlägg som kritik åt folk som är för stora för att få bältet att nå, om det var så det uppfattades så ber jag om ursäkt! Tycker helt ärligt att det är katastrofalt dåligt planerat av Västtrafik. Bussarna blir ju inte direkt mer tillgängliga för alla på detta sättet...

Tillägg: Jag förutsätter att de som inte har på sig bältet inte har det av en anledning och jag kräver inte att folk ska tala om det för mig. Däremot önskar jag att fler har på sig bältet eftersom det inte bara handlar om ens egna säkerhet. Men så länge bältena är för korta så förstår jag att det inte går och då måste västtrafik börja genom att tex förlänga bältena så att alla kan ha på sig bältet.
Jag får inte heller på mig bältet på västtrafiks bussar utan att klä av mig och verkligen pressa
Så nej
 
Funderar över vad Armenien protesterar över i dag. Googlar och hittar inget.
Det var massor Armenska och svenska flaggor 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 017
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp