Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos svärföräldrarna och ätit middag, sen hämtat ut paket och nu har jag jagat in ungarna i duschen. Maken sotar ur pannan och sen ska vi försöka organisera lite i vår frysbox för vi ska köpa en del lokalproducerat nötkött som ska packas på måndag. Hoppas på att få lite älgkött inom ett par veckor också och frysboxen är redan rätt full 😅
 
Sov när det var mattid och ingen i personalen väckte mig, vilket de ska göra. Lite underligt att de inte upptäckte att jag inte dykit upp då jag är den enda som äter veganskt..
Så jag fick ingen mat. Men som tur är så är det ju kvällsfika, vilket betyder bröd med margarin och någon grönsak..

Ja, jag är hungrig och bitter.
 
Jag slängde ihop en underbar chili på kycklingfilé, grön paprika, en bit palsternacka, en stump purjolök, vitlök, krossade tomater, svarta bönor och en skvätt vatten. Det hela kryddades med chili flakes, chilipulver, spiskummin och grönsaksbuljong. Vi åt med creme fraiche och bröd. SÅ gott :) !

Nu sitter jag och njuter av doften av surdegsbröd i ugnen :) . Degen gjorde jag innan jag körde till jobbet i morse och sedan har den fått stå i ca 10 timmar och jäsa.....
 
Min popcornhjärna försöker planera morgondagen, räkna ut vilken tid vi ska åka och sånt på söndag, kolla på vlogg, titta på hus på hemnet, planera vilka tävlingar vi ska åka på i höst, läsa på buke och lösa sudoku samtidigt. Gissa om jag får NÅNTING gjort? :crazy::banghead:
 
Är det den filmen från Norge när det är en skolbuss som släppt av barn och ett av barnen springer ut bakom bussen mån tro? Har i så fall sett den också, vet att det var en Volvo lastbil i den och Volvo själva gillar den filmen då det visar hur bra deras bromsar är. Troligtvis kickade nödbromsen in samtidigt som chauffören bromsar.
Ja men exakt! Det är den! Det var ett litet klipp bland många andra men jag kom ihåg hur bra bromsen verkade vara. Förstår att Volvo gillade filmen.
Åh finns det en nödbroms som kickar in när man bromsar extra hårt?
 
Kisse har flyttat sig:

DSC_0911.webp


Jag älskar verkligen den här lilla kattkringlan :heart
 
Ja men exakt! Det är den! Det var ett litet klipp bland många andra men jag kom ihåg hur bra bromsen verkade vara. Förstår att Volvo gillade filmen.
Åh finns det en nödbroms som kickar in när man bromsar extra hårt?
Riktigt bra bromsar och reaktion. Nja nödbromsen kickar in när sensor känner av att det är något framför bilen som den håller på att krocka med, den bromsar duktigt har själv varit med om det några gånger.

Hittade för övrigt videon ifall någon annan missat den:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 017
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp