Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg precis nu att jag måste ta bilen och åka in till stan idag. :meh:
Kattmaten är på väg att ta slut. Lite ovant att ha två innekatter plötsligt, efter att de tillbringat mesta tiden utomhus hela sommaren. Det går åt mer mat.

De jobbar så, mina killar. De går ut på våren och kräver att bli matade på förstubron. Vägrar gå in. Men när höstkylan kommer, då kommer de. Den skygge kliver inte utanför dörren innan det blivit varmt igen.
 
Vi ska ha brandövning idag och den kommer vara typ 10min efter lektion är slut, så jag antar att jag måste stanna.

Vi har fortfarande inte haft någon genomgång om vilka dörrar som ska användas och vem som tar hand om oss utanför. Men det är nog skönt att ha det gjort sen :up:
Minns på högstadiet när vi hade det RÖRIGASTE systemet någonsin... På typ alla andra skolor brukar det ju vara 7abc..8abc...osv, men inte hos oss utan det berodde typ på vilket klassrum man var i, sen matsal, hall... Det slutade alltid med att alla typ stod i en enda röra.
 
Barnet är i skolan och jag har utfört några telefonsamtal.
I det ena fallet med lyckat resultat för bilen är inbokad på service nästa vecka.
I det andra fallet med negativt resultat eftersom dottern fortfarande inte kan få en tid till ögonläkaren :cautious: I mitten av maj fick vi besked att väntetiden var ca fyra månader. Nu är det snart inne på sjätte månaden och ingen tid i sikte :mad:
Dessutom var hon ganska dryg när jag föreslog att vi kunde boka längre fram och isf slippa besväret med att jag kanske jobbar och inte kan komma ifrån. (Ja, jag fattar att även andra föräldrar jobbar men det kan ju finnas föräldrar med jobb där det är lättare att komma ifrån :cautious: )
 
Märket är lite mera utbredd fast svullnaden har nästan helt lagt sig, bara en rodnad kvar. Meeen lätt det är att ge armen svalka då jag kände ångest av märket vilket påverkar andningen såklart oooch så var jag lite täppt i näsan så jag kunde höra hjärtat i örat, jaaa då får jag ångest för det. Och jäkligt svettigt med stödstrumpor, fleecejacka och så hjälp vid duschar....Jovars. Nääää om jag skulle ta och njuta av det härliga höstvädret istället och njuta av dagen 😎😍
 
Herregud vad teknikskit det är på nya bilar.
Säkert jättebra tills det går sönder, man inte kan laga det själv och bilmeken kollrar bort en totalt "jamen serru du måst ju byta hela elsystemet här på bromsarna nurå så att eh..... det blir 34.000"

*tjurig snål och omodern :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 322
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 039
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp