Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad teknikskit det är på nya bilar.
Säkert jättebra tills det går sönder, man inte kan laga det själv och bilmeken kollrar bort en totalt "jamen serru du måst ju byta hela elsystemet här på bromsarna nurå så att eh..... det blir 34.000"

*tjurig snål och omodern :D

Vissa verkstäder servar inte äldre bilar för de vet inte hur an gör....

Enligt utsago/rykten sen om det faktiskt stämmer vete tusan men det skulle inte förvåna mig. Mig veterligen är det ingen verkstad häromkring som nekat.

Har en spricka på rutan nu och det bär mej emot att söka hjälp. :rofl:
 
Kan inte fatta att jag bara behöver vara här i 40 minuter till. :bump:
Ska nog tömma regnhinkarna innan jag går. Fattar inte att det här problemet som funnits i 5 (!) år inte har åtgärdats, trots att jag felanmäler varenda gång det regnar eller har börjat töa.

Fast det är inte som vanligt här ändå... så jag borde kanske inte vara förvånad. :meh:
 
Naturen är andlöst vacker. Höstfärger, höstljus och sinnesro. Vardagslycka.
I denna karantäntid är det en lisa att åtminstone ha naturen.
20201009_105947.webp
 
En kund som vill att vi kopplar in en radio som inte har några portar. Har skickat bilder och förklarat flera gånger. Hen skyller oss för att inte vara kostnadseffektiva genom att inte koppla in den och vilja ha en ny... :banghead:
 
Minns på högstadiet när vi hade det RÖRIGASTE systemet någonsin... På typ alla andra skolor brukar det ju vara 7abc..8abc...osv, men inte hos oss utan det berodde typ på vilket klassrum man var i, sen matsal, hall... Det slutade alltid med att alla typ stod i en enda röra.
Min mentor skickade ett meddelande strax efter att jag postade här och sa att jag inte behövde vänta på brandövningen eftersom jag gjorde det förra året :up:

Men ungefär så är det på min skola med, rörigt. Alla ska samlas på skolans framsida, men alla klasser får inte plats längre för det står två stora baracker där.

Är man på våning X eller Y (min skolas våningar) ska man gå ut genom dörr Z. Vilket är dörren INGEN känner till då den endast används för transporter och är låst och larmad. Det går att låsa upp, men då går larmet.

Är man på någon av de andra våningarna ska man ta huvudentrén ut. Ifrån trapphusen står lärare och ropar "kom hit!!" och leder fel elever till huvudentrén. Vilket inte är så konstigt, har man ingen aning om hur man kommer till dörr Z och folk ropar på en att gå mot huvudentrén så gör man det...

Sen så har vi inte fått någon information alls om hur vi ska ta oss ut ur skolan om det händer något. I början av terminen var det för mycket info så vi skulle ta det senare. Nu står vi här, ska ha brandövning och de flesta har ingen aning om vad som gäller.

Hoppas att det inte var en total katastrof för de som var där.
 
På väg hem nu. Ska köpa något gott att sitta och mumsa på medan jag sitter och kollar utbildningsvideos :up:

Har drömt flera nätter nu att jag varit drottning och vandrat runt i gigantiska slott och trädgårdar iförd helt fantastiska klänningar och smycken.
Kollade på kul upp vad det betyder och tydligen betyder det att jag ska leda som ledargestalt och påverka människor till förändring, och använda min feminina kraft för att få maktposition ur balans 🤔:angel:

Tyckte det är himla kul eftersom jag just nu mobiliserar kollegor för att ta ner en tyrann från sin höga häst... Typ:D
 
Herregud, hjärnan gjorde verkligen sitt allra bästa för att jag skulle vakna på riktigt deppigt humör idag. Jag har drömde om en konstig fest där farmor plötsligt levde igen men hon var helt förändrad, där jag upptäckte att sambon var otrogen och att ingen av mina kompisar egentligen tycker om mig. Upplyftande, verkligen! :meh: (både kompisarna och sambon är helt oskyldiga ska jag kanske inflika här, det hela baserades på ett tv-program jag såg innan läggdags igår)

Vaknade med en riktigt usel känsla i kroppen med andra ord, men har försökt vända dagen lite med bl.a. promenad i solen, lyxfrukost, många varma sambokramar och jobb från soffan istället för skrivbordet. Men usch, jag känner verkligen att jag skulle behöva någon slags reboot av hjärnan efter den här senaste månaden.
 
Blåser en del ute och den utlovade solen syns det bara någon glimt av ibland. Men, det regnar inte OCH jag ska äntligen få gå en liten promenad i skogen med mina skadade häst :love: 28 dagar i rad fram och tillbaka på grusvägen... Men nu ska jag börja gå lite i skogen med honom också. Min kropp och knopp behöver skogen och saknar såå våra ridturer i skogen. Det är ju dom som ger mig mest energi. Älskar att träna och ha mål med alla hästarna att vi hela tiden ska bli bättre och starkare. Men skogsturerna är ändå det absolut bästa :heart
 
Det låter konstigt, det är ju enklare på äldre bilar. Ren mekanik.

Ja men samtidigt kan du ju inte koppla in en dator utan kräver kunnande. Grannen kan optimera bilar till höger och vänster genom att koppla in dator och uppgradera ta fram en massa program mm men be hen byta något så står han som ett frågetecken
Tar man min svärfar kan han meka med alla gamla bilar men de nyare blir svårare pga av all teknik :D
 
Ja men samtidigt kan du ju inte koppla in en dator utan kräver kunnande. Grannen kan optimera bilar till höger och vänster genom att koppla in dator och uppgradera ta fram en massa program mm men be hen byta något så står han som ett frågetecken
Tar man min svärfar kan han meka med alla gamla bilar men de nyare blir svårare pga av all teknik :D

Haha, ja det har du rätt i även om det känns främmande för en annan :D
Det intressanta för mig är ju hur bilen fungerar rent maskinellt
 
Fredag och jag tänker bli en aning salongsberusad ikväll... har kommit in i något less-på-allt så tänkte lite vin kanske botar det :D
Jag har redan bestämt att det är fri tillgång på choklad som gäller här hemma idag (och sitter därför med munnen full av Marabou apelsinkrokant just exakt nu), kanske skulle utöka det till "fri tillgång på choklad OCH vin"... :idea: (bör nog vänta med det sistnämnda tills arbetsdagen är klar dock)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 325
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 189
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 059
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp