Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nääääj! De skövlar "min" skog. Jag och vovvi har en favoritskog precis utanför vår tomt. Den är så mysig att gå i och man kommer bort till en liten damm. Det har också varit vår svampskog. Nu har de i flera dagar huggit ner träd. Ser ut som att de kommer hugga väck allting. :(
Vi fick iaf roliga jobbnyheter. Så jag tänker både fira och dränka mina sorger med Pol Roger ikväll! 🍾🥂

Har äntligen varit och lämnat blodprovet som jag skulle ha gjort för länge sen. Fasteprov så hade inte ätit nåt sen 22:30 igår, kom t labbet 11:45. Var inte så hungrig, konstigt nog. :confused: Hade levt på vatten hela förmiddagen.
Har Trocadero i kylen. :d

Nääääj! De skövlar "min" skog. Jag och vovvi har en favoritskog precis utanför vår tomt. Den är så mysig att gå i och man kommer bort till en liten damm. Det har också varit vår svampskog. Nu har de i flera dagar huggit ner träd. Ser ut som att de kommer hugga väck allting. :(
Vi fick iaf roliga jobbnyheter. Så jag tänker både fira och dränka mina sorger med Pol Roger ikväll! 🍾🥂

Vad trist! Slutaverkning eller barkborreskador? =/. '

Vad trist! Slutaverkning eller barkborreskador? =/. '

Jag vet typ noll om skogsbruk. Men skulle gissa slutavverkning för att återplantera sen. Det ligger en del skog hitom tomtgränsen. Så jag kan inte se hur det ser ut där de jobbar. Men det var enormt höga tallar som de verkar ta alla.
Vår hyresvärd avverkade en hel del skog på gårdens mark när vi flyttade hit. Han köpte gården då och balanserade väl upp köpesumman lite med avverkningen. De planterade nytt då. Men det var den übertorra sommaren för 2 år sedan. Så typ allt de planterade torkade ihjäl.
Även den skogen bestod av samma jättehöga tallar till stor del.
Så det blir väldigt flintskalligt nu känns det som. 👎

Jag vet typ noll om skogsbruk. Men skulle gissa slutavverkning för att återplantera sen. Det ligger en del skog hitom tomtgränsen. Så jag kan inte se hur det ser ut där de jobbar. Men det var enormt höga tallar som de verkar ta alla.
Vår hyresvärd avverkade en hel del skog på gårdens mark när vi flyttade hit. Han köpte gården då och balanserade väl upp köpesumman lite med avverkningen. De planterade nytt då. Men det var den übertorra sommaren för 2 år sedan. Så typ allt de planterade torkade ihjäl.
Även den skogen bestod av samma jättehöga tallar till stor del.
Så det blir väldigt flintskalligt nu känns det som. 👎

Aha tallar..De rör dock inte granbarkborren. Men låter som sagt som slutavverkning. Jättetrist för en annan men är ju nödvändigt att sköta skogen :). Men jag gillar det inte heller...Vill ha "min" skog kvar att rida i, plocka svamp, ja men du vet ju känslan! ;P.

Typiskt höstigt väder imorse när jag körde till jobbet; mörkt, blött och rusningstrafik på motorvägen men så sprack det ju upp. Blev så härligt soligt och lite kyligare :love: . Var ju så jag blev ridsugen meeeen det blåser förbannat och hästen kan gott få vila efter fem dagars motion; avsutten och ridning, hon är inte bortglömd hon inte :). Passar istället på att rensa ur matskåpen som visst var dags igen och så ska jag rasta snabeldraken, se vad ryggen tycker om det :laugh:.

Hemma från synpedagogen, lyckades nästan hinna innan rusning - alltid tidigare på fredagar. Fick en liten manick där man kan spela in saker som inköpslistor och annat. Nu ska jag bara fatta hur den fungerar. Om man trycker på en knapp några sekunder för länge så är det en mansröst som meddelar hur mycket batteriet är laddat och serienummer på manicken. Efter tio minuter blev jag galen på honom. Och det är just knappen man måste trycka på till nästan allt, först, så det gäller att räkna ut på sekunden hur länge den ska hållas nere. :rofl: :cautious:

Sitter och tramsar mig med sambon eftersom ingen av oss orkar jobba mer idag. Jag bad honom just uttala "ö" på svenska och han såg inte allt för olik ut den här typen faktiskt:

120999064_10157493647381961_3029191481675321781_n.webp

:rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
5 440
Senast: Mineur
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
7 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka