Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte det är att sköta en skog, rena jävla vandalismen snarare!Aha tallar..De rör dock inte granbarkborren. Men låter som sagt som slutavverkning. Jättetrist för en annan men är ju nödvändigt att sköta skogen . Men jag gillar det inte heller...Vill ha "min" skog kvar att rida i, plocka svamp, ja men du vet ju känslan! ;P.
Jag äter Levaxin och Liothyronin. Vad de heter i USA vet jag inteMina tsh prover ar ALDELES for laga sag jag just ... och jag mar sa himla bra antligen. Sa nu tanker jag "tala med" min doktor. Vad heter den medicin man kan ta som supplement till levothyroxine?
Jag bojkottar i görligaste mån svart plast. Dels är den tråkig och dels är den inte återvinningsbar.
Inte alla har uppfattat det - att svart plast inte kan återvinnas.
Nu är ju hundbajspåsar inte aktuella för återvinning men jag låter bli den ändå.
Liothyronin
Trist att det ska behöva vara så men såklart ekonomin som styr. Måste själv ta bort mycket, eller mycket är det väl inte om man jämför med många andras arealer men ändåJag vet typ noll om skogsbruk. Men skulle gissa slutavverkning för att återplantera sen. Det ligger en del skog hitom tomtgränsen. Så jag kan inte se hur det ser ut där de jobbar. Men det var enormt höga tallar som de verkar ta alla.
Vår hyresvärd avverkade en hel del skog på gårdens mark när vi flyttade hit. Han köpte gården då och balanserade väl upp köpesumman lite med avverkningen. De planterade nytt då. Men det var den übertorra sommaren för 2 år sedan. Så typ allt de planterade torkade ihjäl.
Även den skogen bestod av samma jättehöga tallar till stor del.
Så det blir väldigt flintskalligt nu känns det som.
Önskar att jag kunde spola fram tiden ett år? Biden som president, framgångsrikt vaccin till Covid-19 finns, det har regnat hela 2021 så det brinner ingenstans osv.
En kan ju drömma.
Regnar det hela 2021 nu så blir du ansvarig för att komma och borsta min häst!
Annars låter det rimligt!
Är det inte rätt vanligt att just djur ifrån typiska djuraffärer är rätt skygga och rädda?Shino uppskattar nog inte mig. Köpt ett hamsterhjul idag som han bara gömmer mat bakom..
Och nu ikväll fick jag en hamsterhage levererad, han har suttit i samma hörn i en halvtimma nu. Han är såklart rädd, men måste ju vänja sig lite iaf innan jag släpper upp honom i buren igen.
Så sitter och tittar på en stillasittande hamster.. Kul kväll.