Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fredag morgon ... forsta koppen kaffee urdrucken och dags att ta ut hundarna en svang fore frukost. Tater Tot har redan varit ute ... aldeles sjalv en kortis da han borjade hulka och jag inte vill tvatta madrass. Jisses sa fort han akte ut. :p Just nu vagar jag knappt rora pa mig da jag vet att om Diva far for sig att hon antligen ska fa frukost ar allt hopp om att sitta still en liten stund till borta.

Mina tsh prover ar ALDELES for laga sag jag just ... och jag mar sa himla bra antligen. Sa nu tanker jag "tala med" min doktor. Vad heter den medicin man kan ta som supplement till levothyroxine?

Jag har haft en sån skitvecka. Har lipat min läkare rakt i örat i nästan en timmes telefonsamtal, bokstavligen tillbringat timmar på golvet i en hög av ångest och inte vetat hur jag ska kunna ta nästa andetag ... Så lyckades jag i alla fall ta mig iväg till jobbet i eftermiddags - och jag blir tårögd så fina kollegor jag har. Bara hur alla sticker in huvudet och frågar hur det är eller säger ”hej” eller ”kul att se dig igen” och ”trevlig helg” till alla innan man går hem. Det absolut bästa och finaste med mitt jobb.

Så kommer jag hem och hittar en present på trappan från en vän som varit förbi. Liksom :cry::heart Jag känner mig som en blöt fläck av tacksamhet just nu.

Började dagen med att försova mig så det var bara att kasta på sig kläderna och sstoppa hundarna i bilen så fick de hänga med och hämta släp och foder. Vaknade som tur var i hyfsad tid så inte så försenad. Fick sedan hjälp av grannen att lyfta in två balar i foderbordet och att lägga upp ett par takpannor aom rasat ner i ett tidigare oväder.

Råttsäkrat hönshuset delvis och klippt kanske 1/4 av gräsmattan innan orken helt tog slut. Ska förhoppningsvis hinna klippa mer i morgon om det inte regnar, men måste även hinna byta tråd, isolatorer och ett par stolpar som gris:devil: förstört för mig. Ytterst tacksam dock att de inte är inne på tomten och gräver som hos grannarna. Där går de ända in till husväggen. 😖

Stackas Myran skriker på mig i köket, hundarna varit ute en kortis och verkar helt nöjda med dagen att få åka så mycket bil. Ska nog ta med mig dem mer, de vekar gilla det bättre att sitta i bilburen än ligga hemma och vänta även om jag bara ska handla eller hämta foder.

Myran är dock gladast nät hon få rå mig helt själv, fast det är himla jobbigt att trassla sig ur katt och täcken när jag är kissnödig!

Jag bojkottar i görligaste mån svart plast. Dels är den tråkig och dels är den inte återvinningsbar.
Inte alla har uppfattat det - att svart plast inte kan återvinnas.
Nu är ju hundbajspåsar inte aktuella för återvinning men jag låter bli den ändå.

Nar jag har atervinningsbara pasar som forsvinner innom 3 manader lagger jag dem i min "kompost tunna" som sopbolaget kommer och tommer gratis en gang var 3:dje vecka. Det luktar inte alls nar de ligger dar, men om jag lagger pasarna i soptunnan som tomms varje vecka (och ar den enda vi betalar for :cautious:) sa stinker det hundbajs runt hela tunnan.

TACK! Den finns har ocksa har jag just utronat. Jag tog prover i gar och min lakare ringde i dag innan jag var vaken nog att svara ... jag behover veta vad jag ska saga for att satta fart pa honom. :p

Jag vet typ noll om skogsbruk. Men skulle gissa slutavverkning för att återplantera sen. Det ligger en del skog hitom tomtgränsen. Så jag kan inte se hur det ser ut där de jobbar. Men det var enormt höga tallar som de verkar ta alla.
Vår hyresvärd avverkade en hel del skog på gårdens mark när vi flyttade hit. Han köpte gården då och balanserade väl upp köpesumman lite med avverkningen. De planterade nytt då. Men det var den übertorra sommaren för 2 år sedan. Så typ allt de planterade torkade ihjäl.
Även den skogen bestod av samma jättehöga tallar till stor del.
Så det blir väldigt flintskalligt nu känns det som. 👎
Trist att det ska behöva vara så men såklart ekonomin som styr. Måste själv ta bort mycket, eller mycket är det väl inte om man jämför med många andras arealer men ändå :(

Shino uppskattar nog inte mig. Köpt ett hamsterhjul idag som han bara gömmer mat bakom..
Och nu ikväll fick jag en hamsterhage levererad, han har suttit i samma hörn i en halvtimma nu. Han är såklart rädd, men måste ju vänja sig lite iaf innan jag släpper upp honom i buren igen.
Så sitter och tittar på en stillasittande hamster.. Kul kväll.

Var inne på apotea och shoppade lite, upptäckte att det numera finns receptfri melatonin (mot jetlag men kan ju funka vid insomningsproblem också). Blev jätteförvånad, :eek: trodde inte melatonin skulle bli receptfritt.
Har ont i huvet, ryggen och nacken. Vill ha mer godis men orkar inte gå ut igen. Trött.

Shino uppskattar nog inte mig. Köpt ett hamsterhjul idag som han bara gömmer mat bakom..
Och nu ikväll fick jag en hamsterhage levererad, han har suttit i samma hörn i en halvtimma nu. Han är såklart rädd, men måste ju vänja sig lite iaf innan jag släpper upp honom i buren igen.
Så sitter och tittar på en stillasittande hamster.. Kul kväll.
Är det inte rätt vanligt att just djur ifrån typiska djuraffärer är rätt skygga och rädda?

Varit hos bästa kompisen, snackat skit om jobbet, pratat roliga grejer, tråkiga grejer, lite minnen.
Moffat i mig ungefär tusen vårrullar, tror vi satt och åt i typ 2 timmar 🙈
Avslutade med lite glass och kompisens balkongodlade, mycket lilla, melon. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 417
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka