Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har huvudvärken från helvetet och funderar på om jag lika gärna kan gå och lägga mig nu, här blir ändå inte så mycket gjort...
Bra iaf att detta förhoppningsvis blir sista natten på luftmadrass för imorgon kommer äntligen vår säng :banana: (våningssäng som jag och barnet ska ha en våning var, skönt att inte bli sparkad på nätterna igenom längre :up:)

Vi har haft besök idag av ett par med hund. Det gick verkligen så himla bra! Hankatten och hunden känner varandra sen innan, men det var ett långt tag sen de sågs. I alla fall, de nosade lite på varandra och sen var allt lugnt. Honkatten var mer skeptisk, men hon är ju skygg så vi förväntade inte samma reaktion av henne. Men hon förvånade oss alla och vågade sig fram. En liten stund var de inte ens en meter ifrån varandra :)

Hade också en guldhamster när jag var liten. Hon hette Karin 😊
Såg jättetjock ut men klämde sig mellan gallren på buren o smet. Bet sönder pappas högtalare.
Själv kan jag inte ha något djur som är mindre än en kanin.

I lågstadiet råkade jag sätta mig på min dvärghamster och några år senare bet Professorn ihjäl min gerbil Harry...

... så inga små djur för mig!!

Nu ÄNTLIGEN ska jag sova. Men har glömt 19-medicinen IGEN så får se hur natten blir :cautious:

Efter en JOBBIG dag tänkte jag att what the heck jag kan lika gärna ställa mig på vågen när jag redan är på dåligt humör. Har inte vägt mig på många ÅR pga allt det triggar igång, men fick nåt infall.
Tittade mig först i spegeln och försökte gissa, tänkte "nånstans mellan xx och xy väger jag nog"
Klev på vågen (med skyhög puls) och den visade 10-15 kilo mindre än jag gissade på?! :confused::eek::crazy: Snacka om att jag inte ALLS har nån uppfattning om hur jag ser ut osv!

Nu ÄNTLIGEN ska jag sova. Men har glömt 19-medicinen IGEN så får se hur natten blir :cautious:

Efter en JOBBIG dag tänkte jag att what the heck jag kan lika gärna ställa mig på vågen när jag redan är på dåligt humör. Har inte vägt mig på många ÅR pga allt det triggar igång, men fick nåt infall.
Tittade mig först i spegeln och försökte gissa, tänkte "nånstans mellan xx och xy väger jag nog"
Klev på vågen (med skyhög puls) och den visade 10-15 kilo mindre än jag gissade på?! :confused::eek::crazy: Snacka om att jag inte ALLS har nån uppfattning om hur jag ser ut osv!
Vad heter medicinen?

På tal om mediciner har jag medvetet inte tagit någon nu ikväll. Hoppas ändå få kunna somna. Är jättejobbigt detta. Borde rimligen vara trött och kunna sova. Varit uppe tidigt imorse. Jobbat på med skolan, och fysiskt där idag inte bara Framför skolbänken.
nej det är väldigt frustrerande att inte kunna sova ordentligt på nätterna.

Funderar även på om jag orkar sy in klänningen jag köpte liiiittte eller om jag ska låta den vara ifred.

Bifogade filer

• B8D37227-829D-44D8-AF35-AF31F5A19F94.webp
    B8D37227-829D-44D8-AF35-AF31F5A19F94.webp
    73,8 KB · Visningar: 78
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 416
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 095
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar