Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det två rundor till stallet och min underbart fina fjordtjej 🥰. Red ut en liten sväng i förmiddags och nu var ju grusvägen tillräckligt mjuk för lite galopp 😍. Den andra halvtimmen fick mamma rida; även hon en liten kort stund på ridbanan och resten skritt ut 😊. Fick hjälp att klippa ett lufthål i pållans päls ikväll; är ju inte så mycket päls men det lilla gör skillnad i äckelvärmen och så hon njöt 🥰.
 
Uh, vilken dag. Har flängt runt på kundbesök, regionbesök och träffat samarbetspartners. När jag kom hem tog det kanske 10 min innan jag somnade på soffan och dreglade ner filten. Vaknade huttrandes och helt lila om läpparna eftersom jag varit så nedkyld hela dagen. Så nu har jag dusch-skurat. Ett begrepp myntat av pappa, det innebär alltså att man duschar och skurar badrummet samtidigt :D Så nu har hela lägenheten ångat igen och luktar en kombination av WC Duck och kokosbalsam.

Och nu sitter jag och tittar på mina banana bread muffins i ugnen, tänker om jag stirrar på dem så kanske de blir klara snabbare.
 
Vi var klara med hästhagen strax efter kl 21 igår. Men skitponnyn var på rätt plats i morse så det var värt att jobba i mörkret :devil: :D
Insåg igen vilken tur jag har som har just min make. Hade jag varit gift med någon annan så hade jag antagligen fått skylla mig själv som har hästar och fått göra allt själv. För honom är det självklart att vi hjälps åt :love:
Det är väl en såndär jag gärna hade träffat men inser att det kommer aldrig att ske nånsin.
Håll hårt i karln!
 
Det är väl en såndär jag gärna hade träffat men inser att det kommer aldrig att ske nånsin.
Håll hårt i karln!

Jag är jätterädd om honom! Och talar om för honom att jag är tacksam som har honom som hjälper mig med allt möjligt utan gnäll. Han ska inte känna att jag tar honom för givet, det är ju jag som vill ha häst och massa andra djur, inte han :)
 
Kommer hem efter middag/krogrunda. Ska avsluta kvällen med slänga sopor i sopnedkastet. Kastar tyvärr även nyckelknippan. Nu har snäll granne iklädd pyjamas hjälpt mig in i soprummet och jag har gjort en dykning bland räkskalen och återfunnit nyckelknippan. #detgårbranu
 
Efter tre dagar med en 3aring ar jag nu helt slut. Hon ar helt underbar ... men ohhh sa mycket energi. Vi akte till kusten med husbussen och har varit pa stranden och vid en lang pir (dar restaurangen i hamnen dar alla fiskebatarna lag var stangd just den dagen :arghh: )

Det var en harlig trip, men jag har lart mig massor (igen!) om smabarn. ALLTID ha extra sangklader med. :cautious: Tur vi har tvattmaskin och hon kissade i sangen pa morgonen sa vi hann tvatta och torktumla medan vi var ute och turistade. Det blir dock mer an ett set lakan i fortsattningen!

Nar fiske resturangen inte ar oppen kan man fa glass till lunch. Barnet's far papekade att struten var upp och ner, gapskrattade och onskade oss lycka till efter all den socker hon satte i sig. Hon var "good as gold" och inte ett sammanbrott trots att dagen var lang och "lunchen" sen. Inte ens flera "smores" efter korvgrillning (riktig svart svensk "scout korv" som man grillade over eld i skogen) sag vi nagra tendenser pa socker overslag.


IMG_5291.webp
 
Alla marsvinen pigga nu på morgonen, och alla ville gärna ha sina frukostgrönsaker. Sonja får fortfarande smärtstillande, men hon är lätt att ge, så det är inget besvär. Jag behöver inte lyfta upp henne, utan jag kommer med sprutan så kommer hon springande och tar den frivilligt. Metacam är gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 322
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 039
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp