Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags och hitta något att äta till frukost sen blir det och åka till jobbet efter lunch.

Skulle egentligen vara "ledig" tis-lör, då jag inte skulle behöva tänka alls på jobbet pga det varit lite för mycket senaste tiden.

Tyvärr har det krånglat så jag håller på och vaktar mailen i väntan på leverans till på söndag, sen blev jag uppringd om att jag måste åka och jobba idag några timmar också...
Blir inte mycket ledigt för mig och mer stressigt än vanligt, så har inte fått ut något alls av mina återhämtningsdagar. :(
 
Det blev väldigt billigt verkstadsbesök, billigare går inte att få - det var gratis. 👀
Hade åtminstone förväntat mig att få betala något, men misstänker att jag snart kommer få åka tillbaka då kalibreringen av sensorn inte verkar kunnas slutföras (troligen till följd att det är något vajsing med sensorn).
Ska avvakta någon/några dagar och se va som händer, sen ringer jag tillbaka, så får vi boka in ny tid.

Fick åtminstone bokat in tid för däckbyte i November. :)
 
Nyss mumsat i mig antagligen årets sista jordgubbe, lite vindruvor från trädgården, söta och goda, några nyplockade tomater.

Ugnsbakade en röd pumpa igår och det blev helt klart godkänt. Nu har jag slängt in en grön med liknande utseende men den känns mycket hårdare. Får se hur det blir.
 
Nyss mumsat i mig antagligen årets sista jordgubbe, lite vindruvor från trädgården, söta och goda, några nyplockade tomater.

Ugnsbakade en röd pumpa igår och det blev helt klart godkänt. Nu har jag slängt in en grön med liknande utseende men den känns mycket hårdare. Får se hur det blir.
Den var torrare i konsistensen men riktigt god med salt, peppar, gräddfil och smör. Fyra tassar upp av hundarna som glatt satte i sig både skalen från igår och min kombinerade frukost/lunch idag. Jag hoppas de inte blir dåliga i magen idag. 😖:turd:😃
 
Kom precis in från hundpromenad, och innan det var jag hos fysioterapeut för min onda fot :)

Fysioterapeuten var helt i min smak. Tydlig, rakt på sak men ändå med en viss humor. Han konstaterade att jag har någon inflammerad sena i foten och att det samlats vätska där (om jag minns helt rätt), att jag inte borde stå still speciellt mycket (m.a.o. inte jobba...) men när jag nämnde att jag klättrar så undrade han om det går att klättra varje dag :p Har fått lite rehabgrejer att göra också och nästa vecka ska jag till en av hans kollegor och få någon typ av behandling för det här. Vi pratade också mycket om skor, vad jag kan tänka på med lite allt möjligt i vardagen osv.

Sååå, nu ska jag äta lunch, ringa chefen och sedan sticka iväg för att klättra. Känns bra ändå.
 
Samma kille frågade mig idag om jag har gjort provet tidigare. Som jag misstänkte, han vill verkligen veta. Jag svarade med nog lite oklart, men förhoppningsvis lämnar han mig ifred nu.

Och så har jag ont i huvudet idag och klassen har inte direkt bidragit till att minska huvudvärken :grin:

Samma kille + hans gäng gjorde sig roliga över läraren. De härmade läraren och spelade med lärarens tålamod och samvete hela lektionen, plus uppförde sig allmänt respektlöst. Läraren försökte verkligen att hjälpa alla, men det är nästan omöjligt när en liten grupp beter sig på det sättet. Tappade räkningen efter att läraren sagt till dem tjugo gånger på ca 40 minuter.

Nu har jag uppmanat läraren om vad som hände under hens lektion när hen koncentrerade sig på annat. Plus informerat mentorerna om beteendet. Ja, jag kan ta att jag är klassens skvallrare i så fall. Men jag tål inte folk som gör sig roliga över andra på det sättet! Det är samma visa varje gång vi ska arbeta individuellt och jag har helt tappat tålamodet och ser ingen anledning till att fortsätta indirekt uppmuntra ett sånt beteende.

Varför får inte lärare utvisa respektlösa, störande elever från klassrummet?! Givetvis ska den makten används på ett lämpligt sätt och inte som något personligt i stil med "Kalle har en röd tröja och jag gillar inte rött så jag utvisar honom".


Jag och mamma pratade igår om hur jag ska orka med tre år med de personerna. Och helt ärligt - jag vet inte. Jag har ett prov och en inlämning kvar innan höstlovet, så det är målet just nu. Sen är nästa mål jullovet. Efter det får vi se... förhoppningsvis kan vi komma fram till en fungerande lösning på nästa mötet med mentorerna om någon vecka.
 
Lunchpromenad med två hästar och hunden. Började ösregna när tog dom ur hagen så fick gå in och hämta en jacka. Sen slutade det men började sen igen när vi hade några hundra meter kvar hem så jag blev rätt blöt :p Nu väntar jag på att kaffet ska bli varmt.
 
Samma kille frågade mig idag om jag har gjort provet tidigare. Som jag misstänkte, han vill verkligen veta. Jag svarade med nog lite oklart, men förhoppningsvis lämnar han mig ifred nu.

Och så har jag ont i huvudet idag och klassen har inte direkt bidragit till att minska huvudvärken :grin:

Samma kille + hans gäng gjorde sig roliga över läraren. De härmade läraren och spelade med lärarens tålamod och samvete hela lektionen, plus uppförde sig allmänt respektlöst. Läraren försökte verkligen att hjälpa alla, men det är nästan omöjligt när en liten grupp beter sig på det sättet. Tappade räkningen efter att läraren sagt till dem tjugo gånger på ca 40 minuter.

Nu har jag uppmanat läraren om vad som hände under hens lektion när hen koncentrerade sig på annat. Plus informerat mentorerna om beteendet. Ja, jag kan ta att jag är klassens skvallrare i så fall. Men jag tål inte folk som gör sig roliga över andra på det sättet! Det är samma visa varje gång vi ska arbeta individuellt och jag har helt tappat tålamodet och ser ingen anledning till att fortsätta indirekt uppmuntra ett sånt beteende.

Varför får inte lärare utvisa respektlösa, störande elever från klassrummet?! Givetvis ska den makten används på ett lämpligt sätt och inte som något personligt i stil med "Kalle har en röd tröja och jag gillar inte rött så jag utvisar honom".


Jag och mamma pratade igår om hur jag ska orka med tre år med de personerna. Och helt ärligt - jag vet inte. Jag har ett prov och en inlämning kvar innan höstlovet, så det är målet just nu. Sen är nästa mål jullovet. Efter det får vi se... förhoppningsvis kan vi komma fram till en fungerande lösning på nästa mötet med mentorerna om någon vecka.
Fast man får skicka ut folk på gymnasiet, jag har inte behövt göra det på nuvarande jobb, där räcker det oftast med att harkla sig och titta om det är elever som pratar.
Men på andra ställen har jag skickat ut, självklart med förvarning, nu står ni på den här lektionen fortsätter det får ni lämna och sen genomfört det om det fortsätter.
 
Fast man får skicka ut folk på gymnasiet, jag har inte behövt göra det på nuvarande jobb, där räcker det oftast med att harkla sig och titta om det är elever som pratar.
Men på andra ställen har jag skickat ut, självklart med förvarning, nu står ni på den här lektionen fortsätter det får ni lämna och sen genomfört det om det fortsätter.
Det låter ju bra! Jag visste inte att det var tillåtet, har alltid bara hört att det är förbjudet. Men det är ändå inte jag som bestämmer och det är nog tur för mitt tålamod är inte det bästa :angel:

Det känns verkligen som att lärarna gör ALLT för att få till en bra miljö för klassen, men de som stör fortsätter störa ändå. Och jag blir ledsen för lärarnas skull för det syns verkligen hur de brinner för sina ämnen och vill ge oss allt och lite till.
Jag vet inte vad som skulle hjälpa på min klass. Kanske om man hotade med pisk, men det är definitivt förbjudet ;)
 
Det låter ju bra! Jag visste inte att det var tillåtet, har alltid bara hört att det är förbjudet. Men det är ändå inte jag som bestämmer och det är nog tur för mitt tålamod är inte det bästa :angel:

Det känns verkligen som att lärarna gör ALLT för att få till en bra miljö för klassen, men de som stör fortsätter störa ändå. Och jag blir ledsen för lärarnas skull för det syns verkligen hur de brinner för sina ämnen och vill ge oss allt och lite till.
Jag vet inte vad som skulle hjälpa på min klass. Kanske om man hotade med pisk, men det är definitivt förbjudet ;)
Högstadiet är det svårare, man får skicka ut men då måste det finnas annan ansvarig vuxen som tar emot. Gymnasiet kan bli ett brutalt uppvaknande för en del. 😇😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
26 927
Senast: Mineur
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp