Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
telefonkö till njurmott.

Kollar på när Trolla leker kurragömma. Hon har byggt sig en koja :rofl:

120998937_808555839955760_1307186246723991977_n-1-jpg.58248
 
Har precis uppdaterat min preliminära årsinkomst hos CSN. Hoppas att jag inte behöver börja betala tillbaka igen utan att jag fortfarande gjort tillräckligt med inbetalningar i våras. Har ungefär en 25%-ig tjänst så det är inga stora summor jag justerat upp med och fem veckor kommer försvinna då jag inte jobbar något under praktiken.
Längtar efter vårterminen med CSN-utbetalningar igen, och sommaren och framåt med förhoppningsvis en heltidstjänst!
 
Mycket förvirrande. Har kollat på heltidsplugg. Den utbildning jag vill gå har visat sig vara 2-3 dagar i veckan och med ett i mitt tycke väldigt korta dagar. Förstår ju att de räknar med att man pluggar en del hemifrån också, men det känns ändå konstigt. Sedan tillkommer praktik också, och då blir det ju som vanligt jobb igen. Men ja, att under större delen av studietiden bara behöva ordna någon som lunchrastar hundarna 2-3 dagar i veckan borde inte vara omöjligt... Sedan när man jobbar går det ju oftast att hitta arbetsplats nära hemmet så att det går att rasta dem på lunchen eller liknande.
 
Mycket förvirrande. Har kollat på heltidsplugg. Den utbildning jag vill gå har visat sig vara 2-3 dagar i veckan och med ett i mitt tycke väldigt korta dagar. Förstår ju att de räknar med att man pluggar en del hemifrån också, men det känns ändå konstigt. Sedan tillkommer praktik också, och då blir det ju som vanligt jobb igen. Men ja, att under större delen av studietiden bara behöva ordna någon som lunchrastar hundarna 2-3 dagar i veckan borde inte vara omöjligt... Sedan när man jobbar går det ju oftast att hitta arbetsplats nära hemmet så att det går att rasta dem på lunchen eller liknande.
För mig har normalläge varit föreläsningar 2h-pass ungefär 1-3 gånger i veckan. Till det kommer 1500-2000 sidor inläsning per 7.5hp kurs och förberedelser för seminarier och tentor. Det blir inte 40h arbete per vecka, men det är så mycket mer än de schemalagda föreläsningarna.
 
På jobbet, har varit hos naprapat. Var nära att jag svimmade när hon la lite tryck bak i nacken O_o Så spänd var jag liksom, bra att veta :cautious:

Känner mig dock som en helt ny människa, superskönt. Massa spänningar är bara bortblåsta och inte ett enda litet korn av huvudvärk, lock för örat, eller suddig syn. Kan till och med gapa hela vägen! (vilket leder till att jag går runt och gäspar konstant:D) Borde nog boka in några besök till. :love:
 
För mig har normalläge varit föreläsningar 2h-pass ungefär 1-3 gånger i veckan. Till det kommer 1500-2000 sidor inläsning per 7.5hp kurs och förberedelser för seminarier och tentor. Det blir inte 40h arbete per vecka, men det är så mycket mer än de schemalagda föreläsningarna.
Jo, så blir det ju såklart. Har varit skeptisk till att sitta hemma och plugga (vet att det brukar vara svårt), men tänker att det nog fungerar om jag verkligen är motiverad...

USCH så svårt allt blev. Eller ja. Egentligen inte. Bara det att det är jobbigt med förändringar. Hamnar så lätt i "vet vad jag har men inte hur det kan bli".
 
Jo, så blir det ju såklart. Har varit skeptisk till att sitta hemma och plugga (vet att det brukar vara svårt), men tänker att det nog fungerar om jag verkligen är motiverad...

USCH så svårt allt blev. Eller ja. Egentligen inte. Bara det att det är jobbigt med förändringar. Hamnar så lätt i "vet vad jag har men inte hur det kan bli".
Jag går hem till mina föräldrar (1,5 kvarter bort) och sitter där med skolarbete. Det är så mycket lättare bara jag kommer iväg hemifrån!
 
Mycket förvirrande. Har kollat på heltidsplugg. Den utbildning jag vill gå har visat sig vara 2-3 dagar i veckan och med ett i mitt tycke väldigt korta dagar. Förstår ju att de räknar med att man pluggar en del hemifrån också, men det känns ändå konstigt. Sedan tillkommer praktik också, och då blir det ju som vanligt jobb igen. Men ja, att under större delen av studietiden bara behöva ordna någon som lunchrastar hundarna 2-3 dagar i veckan borde inte vara omöjligt... Sedan när man jobbar går det ju oftast att hitta arbetsplats nära hemmet så att det går att rasta dem på lunchen eller liknande.
Jag tror att jag har lagt 15-20h i veckan på mina tre års heltidsstudier. Det skiljer väldigt mycket mellan utbildningar. Jag har aldrig haft 1500sidor inläsning på någon kurs heller. Jag skulle gissa max 500?
 
Jag tror att jag har lagt 15-20h i veckan på mina tre års heltidsstudier. Det skiljer väldigt mycket mellan utbildningar. Jag har aldrig haft 1500sidor inläsning på någon kurs heller. Jag skulle gissa max 500?
Åh vilken lyx!! Vi brukar som sagt ha 1500-2000 + en "lästips-lista"
Tippar på att det beror väldigt mycket på vilken typ av utbildning det är? Det här är ingen "svår" utbildning och den är bara ett år lång, så jag tror inte det är en av de värsta att klara av.
 
Mycket förvirrande. Har kollat på heltidsplugg. Den utbildning jag vill gå har visat sig vara 2-3 dagar i veckan och med ett i mitt tycke väldigt korta dagar. Förstår ju att de räknar med att man pluggar en del hemifrån också, men det känns ändå konstigt. Sedan tillkommer praktik också, och då blir det ju som vanligt jobb igen. Men ja, att under större delen av studietiden bara behöva ordna någon som lunchrastar hundarna 2-3 dagar i veckan borde inte vara omöjligt... Sedan när man jobbar går det ju oftast att hitta arbetsplats nära hemmet så att det går att rasta dem på lunchen eller liknande.
Och ibland blir det som för mig nu när allt är på distans och jag visserligen sitter i seminarier i 2-3h men vid köksbordet och kan klappa Ville. ;) De flesta studier är upplagda så att det är mycket eget arbete och relativt lite "på plats tid"
 
Och ibland blir det som för mig nu när allt är på distans och jag visserligen sitter i seminarier i 2-3h men vid köksbordet och kan klappa Ville. ;) De flesta studier är upplagda så att det är mycket eget arbete och relativt lite "på plats tid"
Sounds good! Jag har aldrig pluggat efter gymnasiet, så jag har dålig koll på hur det brukar vara (mer än att jag reagerat på att vänner som pluggat verkar ha en del att göra hemifrån då, men har inte haft koll på deras schema).
 
Sitter i telefonkö för att prata lite med vårdguiden om min dumma fot. Tänker att det är bra att ha gjort det innan jag pratar med chefen om hur länge jag ska vara borta från jobbet... Så galet bra att det finns tjänster som vårdguiden ändå! Att det är lite väntetid kan jag leva med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 165
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
564
· Visningar
26 644
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp