Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade skräpmailen och såg att det kommit ett autosvar från den där stödmailen. Den är som jag fattar det pausad till nästa söndag, alltså 1,5 vecka till... Det är liksom inte meningen att jag ska prata om det här och eventuellt få nån hjälp! Först blev det inget sköterskebesök, sen gick det inte när jag pratade med läkaren, och så nu det här :arghh:

Jag. Blir. Så. Trött.

Lägger resten i en spoiler ifall det är någon som inte vill läsa senaste nytt om min kontakt med BUP.

Psykologen som jag har träffat två eller tre gånger på BUP för bedömning av vad jag behöver för hjälp ringde till mamma idag. De har totalt kört över läkaren, som vi misstänkte att de skulle göra. De tänker inte skriva något intyg för LSS, de anser inte att det behöver göras en vidare utredning och de anser inte att jag har rätt till att få prata med en psykolog/kurator individuellt.

Första gången jag träffade den psykologen så ville hon att jag skulle göra en "läxa" som var att prata med min klassmentor (personen jag inte har som mentor-mentor alltså) om att jag inte vill ha henne som mentor. Jag svarade att jag vill vänta och se vem jag faktiskt får som mentor och inte göra ett problem av något som inte är ett problem och kanske aldrig ens kommer bli ett problem. Vi hade så mycket uppe just då som vi försökte lösa med skolan, en till grej "i onödan" kändes bara onödigt. Det vände psykologen emot oss nu och sa till mamma att jag inte är villig att göra läxor, då kan man inte ha någon form av samtalskontakt på BUP.

Sen sa psykologen att det är bättre att vi söker till ungdomsmottagningen, för de kommer inte erbjuda individuell samtalskontakt för mig på min BUP mottagning. Enda alternativet är den där grupp-aktiviteten med massa yngre barn, som jag skrev om för några veckor sen.

Vi har redan försökt hos ungdomsmottagningen. De sa att de inte kan ta emot ungdomar med pågående depression och annan "större" problematik, det behövs mer kompetens än vad de kan erbjuda för att behandla sånt. Så nu är jag inte välkommen att ha samtalskontakt på varken BUP eller Ungdomsmottagningen.

Just nu lutar det mot att tacka ja till den där grupp-aktiviteten med de yngre barnen. Bara för att ha det gjort och kunna säga att jag deltagit i den och fråga vad deras plan efter det är...

Foderstatsprogrammet har strulat och jag startade om och grejade tusen gånger. :meh:
Men tydligen är det en bugg som gör att ngt ballar ur då man skriver Con och ngt mer efter det. Mkt svårt då att skriva/döpa häst till Connemara har jag upptäckt.. Så nu heter den hästen Mara och programmet funkade.
Måste fixa med uppdatering av det.

Jag överlevde :banana:

Suuuuuper-bra sköterka som verkligen tog sig tid att känna på båda armarna innan hon tog beslut var hon skulle sticka, resultat = hon fick det hon skulle på en gång, jag har bara ett litet blåmärke (som en dubbel 5-krona) och jag kunde häva svimmningen precis innan :banana:
Ja, jag är löjligt glad :o:D

Jag överlevde :banana:

Suuuuuper-bra sköterka som verkligen tog sig tid att känna på båda armarna innan hon tog beslut var hon skulle sticka, resultat = hon fick det hon skulle på en gång, jag har bara ett litet blåmärke (som en dubbel 5-krona) och jag kunde häva svimmningen precis innan :banana:
Ja, jag är löjligt glad :o:D

Labben på de stora universitetssjukhusen är i särklass de bästa. De gör ingenting annat än sticker och vet hur de ska göra när någon är spruträdd eller små barn. VC och andra kan vara usla och gräva runt för att få ut något.

Var med om en bilkrock i morse på väg hem från jobbet. Är inte direkt skadad men mina knän tog stryk, fronten på bilen är lite intryckt så antar att det är därför. Hann inte bromsa i tid och körde på bilen framför. Har lite ont i knäna, men vet inte om jag borde åka in och kolla dom?
Du ska abslolut åka och kolla dom! Även om det bara gör lite ont nu så kan du få följder och då ska skadan vara dokumenterad om du t.ex behöver få ut försäkringspengar.

Var med om en bilkrock i morse på väg hem från jobbet. Är inte direkt skadad men mina knän tog stryk, fronten på bilen är lite intryckt så antar att det är därför. Hann inte bromsa i tid och körde på bilen framför. Har lite ont i knäna, men vet inte om jag borde åka in och kolla dom?
Skulle defenitivt kolla upp det! Det är bra att ha dokumenterat i framtiden ifall det behövs av någon anledning.

Hoppas att du mår bra i övrigt <3

Ja kolla upp!
Skönt att det ändå gick så pass bra <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 634
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar