Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker boka resa Lund C till Tandådalen i januari. Det går faktiskt skitdåligt för SJ påstår att det inte finns resor :cautious: (Biljetter ska vara släppta fram till och med 10 januari.)

Igår var vi till veterinären med lilla vita tofsen för blodprov (hon har epilepsi) och vaccination. Vaccinationen reagerade hon inte på men hon skrek högt och ljudligt när de tog blodprov. Försökte hugga också men hon är så liten att jag kunde ta tag i skägget och hålla i, då skrek hon ännu mer... det var dock bortglömt fem minuter senare. Hoppas att ingen av veterinärerna har tinnitus för då tycker jag synd om dem :o

Hade taggat på att ligga hemma och tycka synd om mig själv hela kvällen, äta godis och plöja Disney +. Skulle ta bort två födelsemärken idag och då har de alltid behövt sy tidigare. Nu blev det inga stygn utan de lyckades ändå, så det är väl på sin höjd jämförbart med några skrubbsår. Knappt anledning att köpa en godispåse ens. Men jag tänker gnälla och tycka synd om mig själv ändå och äta godis och kolla Disney + :D

Haft en intressant konversation med en modell jag målar ett porträtt av. Hon berättade om sin uppväxt som svart i Minnesota, vi kom in på BLM, kommande presidentval osv. Så intressant och givande diskussion från "andra sidan" liksom.

Det är bland det roligaste när jag använder referenser, jag får ofta kontakt med dom och får deras story liksom. Förra gången snicksnackade jag med en rysk prima ballerina! :D

Senast ändrad av en moderator:
Har ingen honung, men jag läste att citron och kanel också var bra mot tappad röst, så jag provade göra nån brygd av hett vatten, kanel och pressad citron... Rekommenderas INTE, jäklar vad äckligt det var :eek::rofl: Och inte har det hjälp rösten heller.

Citron, honung och (helst färsk riven) ingefära kokas ihop i vatten och intas varmt. Har för mig att det var vad Andy Serkis - Gollum - använde liksom andra som behöver anstränga rösten. Äckligt är det men fungerade hyfsat för mig även om jag föredrog att kraxa :yuck:

Soppan är klar. Vart ute med sopor (vart ute i friska luften på tok för lite idag känner jag dock äckligt varmt ). Hängt tvätt, ätit sen lunch. Medan kaffet bryggs ska jag städa av badrummet sen åka till stallet :).

Uppdatering på mötet: Det har flyttats till igår klockan 20:30. 🤔 Andra personer är med på mötet den här gången. Nu heter mötet "Lokal, senare". Det har ingen lokal. Medbjuden är även "Min coola to do lista!" och "Todo Senare"... Samt en person som inte jobbar här.

Jag svarar nog nej på den här förfrågningen, jag har ingen tidsmaskin 🤷‍♀️ :D

Uppdatering på mötet: Det har flyttats till igår klockan 20:30. 🤔 Andra personer är med på mötet den här gången. Nu heter mötet "Lokal, senare". Det har ingen lokal. Medbjuden är även "Min coola to do lista!" och "Todo Senare"... Samt en person som inte jobbar här.

Jag svarar nog nej på den här förfrågningen, jag har ingen tidsmaskin 🤷‍♀️ :D
Någon försöker lära sig mötesbokningssystemet. 😇😂

Citron, honung och (helst färsk riven) ingefära kokas ihop i vatten och intas varmt. Har för mig att det var vad Andy Serkis - Gollum - använde liksom andra som behöver anstränga rösten. Äckligt är det men fungerade hyfsat för mig även om jag föredrog att kraxa :yuck:
Citronen och honungen tillsätts när det svalnat, annars är det bara smaksättare och gör ingen nytta, men gott är det. :d

Snart slut på denna arbetsdagen! Hoppas på uppehåll när jag ska gå till svärföräldrarna för torsdagsmiddag. Har ingen lust att ta bilen den korta biten men ingen lust att gå i regn och halv storm heller... Vädret har svår beslutsångest idag. Ena stunden regn och blåst och andra sol och blåst.

+@problematisk

Inte koka ingefäran heller! Riv/hacka ordentligt, lägg i vatten i kastrull och värm till max 60 grader. Går det över 60 grader har du ihjäl det nyttiga.
Vill man ha extra kräm i det brukar jag med en grov träslev liksom hacka/mosa ingefäran i vattnet efter uppvärmning, för att få mer ingefära i. Sen silar man, häller på flaska och när det är svalt tillsätter man citron och honung.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 636
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar