Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför beställer aldrig folk i filmer när de sätter sig vid barer? De går liksom bara fram och sätter sig, och får en drink eller öl eller whatever.
Det kan väl inte vara så det funkar i verkligheten?

... Jag har aldrig varit på en bar 🙈 :cautious:
Om man känner bartendern kan det nog funka så ;)
Men oftast inte om man inte är huvudrollen i filmen
 
Det enda säkra när man har djur är att livet ändrar sig snabbt och abrupt. För två veckor sedan skurade jag boxar och var entusiastisk över att göra det fint och mysigt till hästarna som skulle börja sova inne igen efter en skön sommar. Men det blev inte så länge. Visserligen har jag ännu en häst kvar i livet, men han har fått evakueras till grannen för att få det hästsällskap han så tydligt behöver. Tills saker faller på plats någorlunda igen.

Men tomheten och sorgen efter min vackra, fria, stolta fux är förbannat påtaglig efter de sexton år vi fick tillsammans, innan tarmvred slet honom från mig för en vecka sedan. Jag kan nog inte komma på någonting som kan kännas så obehagligt ödelagt och så plågsamt tyst som ett stall där det borde finnas fyrbenta vänner och där man borde höra tuggandet av hö på kvällarna, och se glada spetsade öron genom fönstren på morgnarna. :cry: Samtidigt var det helt för djävligt de få kvällar som jag nu stått där med en helt ensam och olycklig häst och vi varit ledsna tillsammans, så ändå marginellt bättre så här.

Men åh, beklagar ❤💔
 
Varför beställer aldrig folk i filmer när de sätter sig vid barer? De går liksom bara fram och sätter sig, och får en drink eller öl eller whatever.
Det kan väl inte vara så det funkar i verkligheten?

... Jag har aldrig varit på en bar 🙈 :cautious:

Barscenen i en av mina favoritfilmer följer dock inte det mönstret, utan innehåller en tydlig och ordentlig beställning. Å andra sidan är just den scenen och filmen kanske inte tänkt att vara helt nära verkligheten...

 
Har haft ett rejält gräl med dottern om cannabis. Pojkvännen röker och dottern tycker att det är ok.

Ja, jag vet att det är godkänt för medicinskt bruk men förbjudet för annat. Man kan få det på recept för smärtlindring bl.a. Godkänt i många länder.

Det kanske är ok men jag vet inte tillräckligt
 
Har haft ett rejält gräl med dottern om cannabis. Pojkvännen röker och dottern tycker att det är ok.

Ja, jag vet att det är godkänt för medicinskt bruk men förbjudet för annat. Man kan få det på recept för smärtlindring bl.a. Godkänt i många länder.

Det kanske är ok men jag vet inte tillräckligt
I en diskussion mellan förälder och avkomma är kanske det viktigaste just hur det ser ut i landet ni befinner er i (Tyskland väl?), snarare än generell kunskap om cannabis, och tolkning av sagda kunskap. Vad jag förstår så är det inte lagligt att bruka för rekreation där, men inte heller straffbart om man blir påkommen.
 
Det enda säkra när man har djur är att livet ändrar sig snabbt och abrupt. För två veckor sedan skurade jag boxar och var entusiastisk över att göra det fint och mysigt till hästarna som skulle börja sova inne igen efter en skön sommar. Men det blev inte så länge. Visserligen har jag ännu en häst kvar i livet, men han har fått evakueras till grannen för att få det hästsällskap han så tydligt behöver. Tills saker faller på plats någorlunda igen.

Men tomheten och sorgen efter min vackra, fria, stolta fux är förbannat påtaglig efter de sexton år vi fick tillsammans, innan tarmvred slet honom från mig för en vecka sedan. Jag kan nog inte komma på någonting som kan kännas så obehagligt ödelagt och så plågsamt tyst som ett stall där det borde finnas fyrbenta vänner och där man borde höra tuggandet av hö på kvällarna, och se glada spetsade öron genom fönstren på morgnarna. :cry: Samtidigt var det helt för djävligt de få kvällar som jag nu stått där med en helt ensam och olycklig häst och vi varit ledsna tillsammans, så ändå marginellt bättre så här.

Men nej :cry: fina fuxen :love: Vi beklagar förlusten (särbon hälsar också) :heart
 
Har haft ett rejält gräl med dottern om cannabis. Pojkvännen röker och dottern tycker att det är ok.

Ja, jag vet att det är godkänt för medicinskt bruk men förbjudet för annat. Man kan få det på recept för smärtlindring bl.a. Godkänt i många länder.

Det kanske är ok men jag vet inte tillräckligt
I min värld är cannabis aldrig ok.
Har pojkvännen medicinska behov? Om inte, varför röker han det då? Vet dottern hur hans rökande påverkar henne?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 212
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 212
Senast: tanten
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp