Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
5D2FF7A7-9991-4F40-BF85-665C18C87FA8.webp

kokar björnbärsmarmelad och har klippt ner den fula pelargonen. Får se om den överlever...
 
Sitter och hatar nya torktumlaren i tvättstugan. Den stänger 'fiffigt' :meh: av sig när den känner att tvätten är torr. Problemet är att jag tvättar ett duntäcke som inte blir torrt. Så jag måste sitta i tvättstugan i två timmar. Den stänger av jag sätter på och den stänger av igen. Finns inget program som gör att man kan sätta in tiden. Varför ska alla maskiner vara så 'smarta' nuförtiden? :banghead:
 
Det enda säkra när man har djur är att livet ändrar sig snabbt och abrupt. För två veckor sedan skurade jag boxar och var entusiastisk över att göra det fint och mysigt till hästarna som skulle börja sova inne igen efter en skön sommar. Men det blev inte så länge. Visserligen har jag ännu en häst kvar i livet, men han har fått evakueras till grannen för att få det hästsällskap han så tydligt behöver. Tills saker faller på plats någorlunda igen.

Men tomheten och sorgen efter min vackra, fria, stolta fux är förbannat påtaglig efter de sexton år vi fick tillsammans, innan tarmvred slet honom från mig för en vecka sedan. Jag kan nog inte komma på någonting som kan kännas så obehagligt ödelagt och så plågsamt tyst som ett stall där det borde finnas fyrbenta vänner och där man borde höra tuggandet av hö på kvällarna, och se glada spetsade öron genom fönstren på morgnarna. :cry: Samtidigt var det helt för djävligt de få kvällar som jag nu stått där med en helt ensam och olycklig häst och vi varit ledsna tillsammans, så ändå marginellt bättre så här.

Jag lider så med dig och den häst som finns kvar :heart
 
Det enda säkra när man har djur är att livet ändrar sig snabbt och abrupt. För två veckor sedan skurade jag boxar och var entusiastisk över att göra det fint och mysigt till hästarna som skulle börja sova inne igen efter en skön sommar. Men det blev inte så länge. Visserligen har jag ännu en häst kvar i livet, men han har fått evakueras till grannen för att få det hästsällskap han så tydligt behöver. Tills saker faller på plats någorlunda igen.

Men tomheten och sorgen efter min vackra, fria, stolta fux är förbannat påtaglig efter de sexton år vi fick tillsammans, innan tarmvred slet honom från mig för en vecka sedan. Jag kan nog inte komma på någonting som kan kännas så obehagligt ödelagt och så plågsamt tyst som ett stall där det borde finnas fyrbenta vänner och där man borde höra tuggandet av hö på kvällarna, och se glada spetsade öron genom fönstren på morgnarna. :cry: Samtidigt var det helt för djävligt de få kvällar som jag nu stått där med en helt ensam och olycklig häst och vi varit ledsna tillsammans, så ändå marginellt bättre så här.

Beklagar sorgen❤ Så hemskt när dom rycks från en sådär.
 
Har precis grejat i trädgården, både flyttat och kastat jordgubbsrevor. Tidigare idag så fick jag åka med när tonåringen körde sin A-traktor. Han är duktig, men vi vill gärna att han kör lite till med oss innan vi släpper iväg honom själv. Helt otroligt att de inte får köra mer än moped när de tar AM-kort :cautious:
 
@Lillgrådis
Jag beklagar sorgen :heart
Jag fick ta bort en häst akut i somras och jag går nu och oroar mig ibland för att något ska ske med en av de två jag har kvar att någon ska bli ensam kvar:cry:

Tack alla! :heart Min fina Dante har ju dragits med fångproblem så vi har kanske inte stirrat Döden i vitögat, men haft honom gående i periferin som en obehaglig skugga i några år. Och så när vi hållit undan fången riktigt bra i sommar så bara fulspelade han ut tarmvredspjäsen i stället och fick schack matt inom några hemska timmar, den vidrige fan.

Jag har ibland också tänkt att "bara" två hästar blir ett problem när den här dagen kommer, allra helst som min kvarvarande bott här sedan han var ett och levt med Dante som sin stora idol, trygghet och mentor i tolv år nu. Men hoppades det skulle kunna bli mer av en långsam infasning av en ny liten unghäst en gång i någon oklar framtid.

Något positivt i sorgen är ju ändå att jag redan tidigare öppnat upp för den där möjliga inackorderingen som spontanletade stallplats och som nu kanske flyttar in. Det känns inte alls lockande att ge sig ut och tvångsköpa något så stort och viktigt som nästa häst under tidspress och i sorg. Men så pass vet jag att en nästa häst blir det i alla fall, när tiden är mogen.
 
Orkade med några timmars jobb på skjutbanan, en halvtimmes promenad med två hästar (maken tog en skogstur med den tredje), städ av marsvinsbur, städ av toa och kök och matlagning innan energin tog slut. Måste varit något magiskt i det där vinglaset jag blev bjuden på igår :D Nu ska jag dricka kaffe, vila och lyssna på ljudbok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp