Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillgrådis

cfaf106e3c378873bf3138cc48eca4d7.gif
 
Jävlar vad folk kollar på Dobbidoo. Hade troligen hellre gjort ungefär VAD SOM HELST än kollat på detta. Dels fattar jag inte vad folk gillar med Kronér (om han nu är kvar?) får sånna snuskiga vibbar av honom och är han ens kul? Känns så sjukt gubbig. Kommer ihåg nån gång när han skulle skämta med nån unge (en kille på typ max 10 år) om att tvätta. Han ba "NEJ MEN HUR SKA DU KUNNA VETA DETTA, DET VET JU DIN MAMMA??". Sen skrattade han hysteriskt åt sitt skämt.
Alltså ok han tycker ju själv att han är väldens festligaste men rent allmänt, är mannen verkligen rolig? Sen har jag aldrig hajat konceptet med att kolla på när vuxna människor leker på tv? Kan man inte typ spela sällskapsspel IRL? Är alltså förundrad över fenomenet lekprogram på som sådant.

Tillägg: fattar ju att folk verkligen gillar detta, smaken är ju olika men kan liksom inte komma på VARFÖR 😅
Haha jag tänkte kolla på muren idag :o

Gillar dessa typer av frågesportsprogram. Vem vet mest, på spåret, kulturfrågan kontrapunkt :o

Men även Vetenskapens värld och Balett är en favorit så inte bara frågesport iaf 😅
 
Varför beställer aldrig folk i filmer när de sätter sig vid barer? De går liksom bara fram och sätter sig, och får en drink eller öl eller whatever.
Det kan väl inte vara så det funkar i verkligheten?

... Jag har aldrig varit på en bar 🙈 :cautious:
 
Varför beställer aldrig folk i filmer när de sätter sig vid barer? De går liksom bara fram och sätter sig, och får en drink eller öl eller whatever.
Det kan väl inte vara så det funkar i verkligheten?

... Jag har aldrig varit på en bar 🙈 :cautious:

Begränsat med tid i filmen? Ingen vill ödsla minuter på att vänta på en bartender och sedan beställa och sedan vänta på att hen serverar drinken och tar betalt och ger växel ;)
 
Tack alla! :heart Min fina Dante har ju dragits med fångproblem så vi har kanske inte stirrat Döden i vitögat, men haft honom gående i periferin som en obehaglig skugga i några år. Och så när vi hållit undan fången riktigt bra i sommar så bara fulspelade han ut tarmvredspjäsen i stället och fick schack matt inom några hemska timmar, den vidrige fan.

Jag har ibland också tänkt att "bara" två hästar blir ett problem när den här dagen kommer, allra helst som min kvarvarande bott här sedan han var ett och levt med Dante som sin stora idol, trygghet och mentor i tolv år nu. Men hoppades det skulle kunna bli mer av en långsam infasning av en ny liten unghäst en gång i någon oklar framtid.

Något positivt i sorgen är ju ändå att jag redan tidigare öppnat upp för den där möjliga inackorderingen som spontanletade stallplats och som nu kanske flyttar in. Det känns inte alls lockande att ge sig ut och tvångsköpa något så stort och viktigt som nästa häst under tidspress och i sorg. Men så pass vet jag att en nästa häst blir det i alla fall, när tiden är mogen.

Beklagar <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp