Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar det snart sang dags ... om hundarna vacker mig 4+ ganger for att de maste ut i natt igen sa ar de mycket, mycket billiga. A andra sidan blir de nog annu billigare om de inte vacker mig nar de behover ga ut. :turd: Jag skulle dock uppskatta om de kunde ga ut samtidigt.:banghead:

Vinet ar slut ... well, vinet ar langt ifran slut, men flaskan jag oppnade bara for nagra timmar sedan later ihalig och inget kommer ut nar man slar den i botten och fortvivlat skakar den over glaset. Jag gissar att det ar dags for sangen nu.😶
 
Sov till 00.30 sen sprängde det så jag fick ta mer tabletter. Efter det har jag sovit hyfsat till runt kl 6 :up: Just nu har jag inte så ont heller. Vi har arbetsdag på skjutbanan idag så jag ska preppa med smärtstillande och dra en mössa på mig så ska jag nog orka med det också. Livet kanske återvänder nu!
 
Jävlar vad folk kollar på Dobbidoo. Hade troligen hellre gjort ungefär VAD SOM HELST än kollat på detta. Dels fattar jag inte vad folk gillar med Kronér (om han nu är kvar?) får sånna snuskiga vibbar av honom och är han ens kul? Känns så sjukt gubbig. Kommer ihåg nån gång när han skulle skämta med nån unge (en kille på typ max 10 år) om att tvätta. Han ba "NEJ MEN HUR SKA DU KUNNA VETA DETTA, DET VET JU DIN MAMMA??". Sen skrattade han hysteriskt åt sitt skämt.
Alltså ok han tycker ju själv att han är väldens festligaste men rent allmänt, är mannen verkligen rolig? Sen har jag aldrig hajat konceptet med att kolla på när vuxna människor leker på tv? Kan man inte typ spela sällskapsspel IRL? Är alltså förundrad över fenomenet lekprogram på som sådant.

Tillägg: fattar ju att folk verkligen gillar detta, smaken är ju olika men kan liksom inte komma på VARFÖR 😅

Jag tävlar med i programmen :D
 
Japp, jag är ute och går, det är kul att vara funktionär. Inte en hare än och det känns lite tröstlöst.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200912-094520_Samsung Health.webp
    Screenshot_20200912-094520_Samsung Health.webp
    47,2 KB · Visningar: 59
Jävlar vad folk kollar på Dobbidoo. Hade troligen hellre gjort ungefär VAD SOM HELST än kollat på detta. Dels fattar jag inte vad folk gillar med Kronér (om han nu är kvar?) får sånna snuskiga vibbar av honom och är han ens kul? Känns så sjukt gubbig. Kommer ihåg nån gång när han skulle skämta med nån unge (en kille på typ max 10 år) om att tvätta. Han ba "NEJ MEN HUR SKA DU KUNNA VETA DETTA, DET VET JU DIN MAMMA??". Sen skrattade han hysteriskt åt sitt skämt.
Alltså ok han tycker ju själv att han är väldens festligaste men rent allmänt, är mannen verkligen rolig? Sen har jag aldrig hajat konceptet med att kolla på när vuxna människor leker på tv? Kan man inte typ spela sällskapsspel IRL? Är alltså förundrad över fenomenet lekprogram på som sådant.

Tillägg: fattar ju att folk verkligen gillar detta, smaken är ju olika men kan liksom inte komma på VARFÖR 😅
Nej han är tråkig tramsig och tröttsam ;) men jag gillar frågesport och att de visar gamla bortglömda klipp och spelar ännu mer bortglömda låtar ibland. Sen tycker jag väl att folk som inte kan sjunga inte ska sjunga offentligt men det har också varit några riktigt bra framträdanden ibland
 
Det enda säkra när man har djur är att livet ändrar sig snabbt och abrupt. För två veckor sedan skurade jag boxar och var entusiastisk över att göra det fint och mysigt till hästarna som skulle börja sova inne igen efter en skön sommar. Men det blev inte så länge. Visserligen har jag ännu en häst kvar i livet, men han har fått evakueras till grannen för att få det hästsällskap han så tydligt behöver. Tills saker faller på plats någorlunda igen.

Men tomheten och sorgen efter min vackra, fria, stolta fux är förbannat påtaglig efter de sexton år vi fick tillsammans, innan tarmvred slet honom från mig för en vecka sedan. Jag kan nog inte komma på någonting som kan kännas så obehagligt ödelagt och så plågsamt tyst som ett stall där det borde finnas fyrbenta vänner och där man borde höra tuggandet av hö på kvällarna, och se glada spetsade öron genom fönstren på morgnarna. :cry: Samtidigt var det helt för djävligt de få kvällar som jag nu stått där med en helt ensam och olycklig häst och vi varit ledsna tillsammans, så ändå marginellt bättre så här.
 
Regnet fullkomligen öser ner. Termometern visar 12 grader ute.
Både jag och hunden är kulna. Jag fryser trots att det är varmt inne. Hunden matvägrar och ligger i sin varmaste bädd. .

Har en massa borden att avverka men har inte energi och lust till något.

Så jag tittar på Netflix och tänder ett ljus för att mota mörker och för @Lillgrådis vän.
 
Regnet fullkomligen öser ner. Termometern visar 12 grader ute.
Både jag och hunden är kulna. Jag fryser trots att det är varmt inne. Hunden matvägrar och ligger i sin varmaste bädd. .

Har en massa borden att avverka men har inte energi och lust till något.

Så jag tittar på Netflix och tänder ett ljus för att mota mörker och för @Lillgrådis vän.
Regnar och är grått här också, vi har satt upp tavlor (och inser att vi inte har plats för alla som vi vill ha uppe), nu målar jag och dottern och sambon gör vattenbyte i akvariumen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 534
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp