Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var lite seg när jag kom till stallet men bestämde mig för att skritta ut och klättra en stund och då blev jag allt piggare igen, härliga häst 😍. Men klockan drog iväg och det är ju visst kebabens dag så beställde mat på väg från stallet; dock fick det räcka med halva kebabrullen; vill ju inte krascha magen direkt och så är ju morgondagens lunch kirrad 😄. Nu efter dusch blir det att dippa grönsakstavar, hyfsat nyttigt fredagsmys 😁.
 
Det går framåt! Orkade följa med maken till en kompis till oss. Han bjöd mig på vin, snälla människa (finns en anledning till att han är en av mina bästa vänner ;)) :love: Såhär länge mellan värktabletterna har jag inte klarat på flera dagar. Tänk om det är så väl att jag får sova nästan en hel natt i natt🙏
 
Ligger i schäslongen och lyssnar på Janis Joplin. En bekant hade så snygga skor på sig idag när jag stötte ihop med henne på stan. Tänkte att dessa ska jag nog köpa. Googlade runt lite. Visade sig att de kostar drygt 12 lakan. Var tvungen att lindra chocken med ett glas vin.
 
Nytt recept till kvällsmat: tomat- och tonfiskpasta :d
Därefter fika, Svenska fall och Doobidoo :D

IMG_20200911_164947.webp
 
Jävlar vad folk kollar på Dobbidoo. Hade troligen hellre gjort ungefär VAD SOM HELST än kollat på detta. Dels fattar jag inte vad folk gillar med Kronér (om han nu är kvar?) får sånna snuskiga vibbar av honom och är han ens kul? Känns så sjukt gubbig. Kommer ihåg nån gång när han skulle skämta med nån unge (en kille på typ max 10 år) om att tvätta. Han ba "NEJ MEN HUR SKA DU KUNNA VETA DETTA, DET VET JU DIN MAMMA??". Sen skrattade han hysteriskt åt sitt skämt.
Alltså ok han tycker ju själv att han är väldens festligaste men rent allmänt, är mannen verkligen rolig? Sen har jag aldrig hajat konceptet med att kolla på när vuxna människor leker på tv? Kan man inte typ spela sällskapsspel IRL? Är alltså förundrad över fenomenet lekprogram på som sådant.

Tillägg: fattar ju att folk verkligen gillar detta, smaken är ju olika men kan liksom inte komma på VARFÖR 😅
 
Senast ändrad av en moderator:
Blev plötsligt så otroligt ångestfyllt. Jag hade ett paket med en liten kruka som tillhör en vattenfontän som kompensation för att en flisa var borta som jag inte hunnit öppna. Öppnade det. Hittade en träask, skruvade upp den och där låg det en påse med grått damm. Klickade inte. Jag skrev mail till företaget, hittade ett annat paket som det stod företagets namn på och öppnade och allt var i sin ordning. Undrade vad fasiken det var i det andra paketet. Lyckades till slut se avsändare och det var krematoriet. Älskade Nikitas aska. 😿 jag orkade aldrig packa upp urnan när den kom utan gömde det längst in i ett skåp.

Så många minnen, så mycket ångest och saknad och sorg. Ska stoppa tillbaka det i kartongen och sedan ställa det längst in i ett skåp. Där ska det stå tills jag dör och vår aska ska blandas och spridas för vinden (jo det är lagligt i Stockholm om man gör det minst en km från stranden).
 
Jävlar vad folk kollar på Dobbidoo. Hade troligen hellre gjort ungefär VAD SOM HELST än kollat på detta. Dels fattar jag inte vad folk gillar med Kronér (om han nu är kvar?) får sånna snuskiga vibbar av honom och är han ens kul? Känns så sjukt gubbig. Kommer ihåg nån gång när han skulle skämta med nån unge (en kille på typ max 10 år) om att tvätta. Han ba "NEJ MEN HUR SKA DU KUNNA VETA DETTA, DET VET JU DIN MAMMA??". Sen skrattade han hysteriskt åt sitt skämt.
Alltså ok han tycker ju själv att han är väldens festligaste men rent allmänt, är mannen verkligen rolig? Sen har jag aldrig hajat konceptet med att kolla på när vuxna människor leker på tv? Kan man inte typ spela sällskapsspel IRL? Är alltså förundrad över fenomenet lekprogram på som sådant.

Tillägg: fattar ju att folk verkligen gillar detta, smaken är ju olika men kan liksom inte komma på VARFÖR 😅

Har avskytt honom sedan jag var liten. Alltid tyckt han är så falskt klämkäck, egenkär och dålig på att känna av gränser liksom. Förutom att han var så erbarmligt tråkig!

Skulle jag tvingas glo på honom, Lotta Engberg och liknande skulle jag behöva vård. Även den som tvingat mig..
 
Åh förresten jag hittade något idag (nåja, igår :angel:) på cervera som fick mig att genast tänka på @tornblomma :D
Visa bifogad fil 57091
Edward Blom har gett ut glas med sex olika citat av honom och olika foton av honom :laugh::D glasen var antingen ölglas (som på fotot) eller shotsglas :D:D
Jag gillade särskilt ovan citat - "allting gott och alldeles för mycket" :laugh:
Alla citat:
🍺 ”När man festar festar man, och då festar man rejält.”
🍺 ”Jag gillar fett, sprit och rejäla portioner.”
🍺 ”Allting gott och alldeles för mycket.”
🍺 ”Som ungdom ska man dricka punsch, röka cigarrer, läsa poesi och lösa världens alla problem över på tok för mycket rödvin!”
🍺 ”Det viktiga är inte hur många år du får, utan vad du fyller dem med!”
🍺 ”Inget är så meningslöst som en kolhydrat som inte är öl.”

Jag gillade även att det var olika foton av Blom till varsitt citat, roligare än att ha ett och samma.
 
Jag har just kommit hem efter en rundtur runt sta'n ... vi har kort forbi "level 2 evacuation warning", det vill saga nar de anmodar en att fylla bilen med vardeforemalen och gora sig redo att kora hemifran och lamna det till brandmannen att radda. Telefonerna skrek "level 2" och vi korde vidare oerhort tacksamma att vi inte bor just dar.

Sedan lekte jag med barnbarn ... varav hon som ar tre ar och pratar plotsligt i dag kom pa att hon ju kunde kalla mig "Grandma" i stallet for Farmor. :cautious: Naja, det gar sakert over. Hoppas vi.

Sedan korde jag hem var husbuss som nu star vid trotoarkanten ... i morgon hoppas jag hinna fixa med den. Nu sitter jag med ett glas vin och njuter. Snart dags for en film med Maken och ett glas till.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp