Vad gör vi? Del CXVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Tycker det Àr intressant nÀr man kommer in i nya sammanhang. Jag Àr lite mer avvaktande oftast. KÀnner in omgivning först. Lyssnar och observerar.
Ju mer jag trivs i gruppen desto mer JAG blir jag.
Vill/vÄgar ju inte visa allt pÄ en gÄng. Vis av erfarenhet. Kan ej ge för snabbt svar pÄ tal eller komma med inputs.
Men den hÀr klassen kÀnns bra. KÀnns som att mÄnga överlag Àr rÀtt öppna med vad de kan och inte kan. Vilka de Àr.

Jag kan vara superseriös och superflummig samtidigt. Men Àn sÄ lÀnge hÄller jag en hyfsat neutral fasad Àven fast den mjuknar mer dag för dag vilket Àr ett tecken pÄ att det Àr bra mÀnniskor runt mig.
 
NÀr man Àr latast i stan och sms:ar sambon att man Àr jÀÀÀttehungrig. Han sitter i rummet bredvid.. :laugh:


Jag tror aldrig jag Ă€tit köpt. Har alltid blivit bjuden och aldrig gjort sjĂ€lv. Var sĂ€ker 5 Ă„r sedan sist och innan det typ 10 Ă„r. Men har fĂ„tt cravings nu. đŸ€€

Har du tips pÄ recept?

Jaa! Eller jag tycker den Àr god i alla fall.

Gör tvÄ olika röror;

Creme fraiche, leverpastej och hackad smörgÄsgurka.

Creme fraiche, Àgg, gurka, rökt skinka, crabsticks, lite majonÀs.

Ha tvÄ lager med varje sort, sedan stÀller du den i kylen över natten med en fuktig handduk runt.

Sedan sÄ smetar du in den i grÀdde med pepparrot, och sedan har du pÄ skinka, ost, rÀkor, rom, gurka, tomater, Àgg, lax eller vad du nu gillar. Blir jÀttegott och inte alls superfettigt som köpetÄrta kan bli, dÀr Àr det 90% majonÀs, har typ en matsked i min.
 
Var hos hÀsten och myste idag. Hade tÀnkt rida, men hade magkatarr sÄ kÀnde inte för det.
Skönt att ha bil igen och kunna trÀffa honom, saknat min kÀraste.

Han hade nyss vaknat nĂ€r jag kom. ❀
IMG_20200911_122436_444.webp
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag (som de flesta) Àter 3 gÄnger per dag, d v s 21 mÄltider i veckan. Frukost kan jag lÀtt göra vegetarisk om jag tar ost pÄ mackan. DÄ...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vÄr gamla mor fÄr middag. Oftast Àr det min syster som löser det (Àven om jag ocksÄ ofta Äker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Mat Den hÀr kommer inte bli enkel, följande Àr personen som kommer allergisk mot: RÄa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • HönstrĂ„den II
  • Kroniskt sjuk och hund

HĂ€strelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • HĂ€stfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp