Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är löjligt trött på totalrenoveringen som vårt hyreshus genomgår. Vaknade av att vårt splitternya badrum svämmades över av avloppsvatten ut i hallen :yuck: Spolbilen har varit här i mer än två timmar och killen lyckas inte hitta felet, antingen har något blivit felkonstruerat eller så har något glömts kvar i huvudstammen.

Det positiva i kråksången är att spolkillen har fått skära upp plasten för badrumsfönstret, för första gången på en månad så har vi fått in frisk luft i lägenheten.
 
Vilken glass är det?? Är också galen i salmiak!

Det är den athena arabians visade. Så god!
Sån förpackning:

F3241FE5-D8C8-403E-9E84-D7B4B7996158.webp
 
Var ju så härligt väder i morse; soligt och något kyligt, underbart! Meeen givetvis mulnade det ju lagom på och blåste fan när jag slutat passet i fm och kom hem...Jaja. Imorgon är jag ledig och när jag kom hem satte jag igång och förberedde söndagsmiddagen och pressgurka så morfar skulle hinna få en matlåda till sin middagstid :) .
 
Särbon sköt en älg idag med... så det blev lite kaos här på eftermiddagen :D

Just nu bakar jag hamburger- och korvbröd samt förbereder middagen, två av gästjägarna ska äta middag med oss (hamburgare på älgfärs från älgen särbon sköt i måndags, mina hamburgerbröd och klyftpotatis direkt från åkern :heart).

Edit: Vi har också fått tomater från svärmors odling och jag hade med mig äppelgurka hemifrån :up:
 
Särbon sköt en älg idag med... så det blev lite kaos här på eftermiddagen :D

Just nu bakar jag hamburger- och korvbröd samt förbereder middagen, två av gästjägarna ska äta middag med oss (hamburgare på älgfärs från älgen särbon sköt i måndags, mina hamburgerbröd och klyftpotatis direkt från åkern :heart).

Edit: Vi har också fått tomater från svärmors odling och jag hade med mig äppelgurka hemifrån :up:
Coolt att ni har odlat klyftpotatis!!

;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 212
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp