Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har i USA oppnas alla ytteredorrar innat sedan gammalt. Det ar for att de gammaldags gangjarnen man kan sla ur stiftet fran ska sitta inne i huset.
Du vet säkert redan det här men skriver allmänt.
Det går att slå ur dem på nya dörrar också, så här brukar man borra in såna här ”piggar” i karmen som går in i dörren när den är stängd. Då går det inte att ta bort dörren genom att slå bort stiften i gångjärnen.
CBA6F055-C282-45AA-BE07-0F60E7B5BA58.webp
 
Bådar inte jättegott att jag är alldeles hyperaktiv och jättejättegärna vill ringa min extremt förkylda vän och gå på fotoäventyr nu. På momangen. Jag vill ta sjöjungfrubilder. Nu, inte sen, nu. :arghh:

Ska försöka distrahera bort mina korkade tankar med en ben & jerrys. :cautious:
 
Jag har gjort färdigt två av sju kapitel i spanska boken. Nu måste jag bara lära mig alla hundra tusen glosor som tillhör dit också. Jag tycker att det är rent ut sagt SKITTRÅKIGT att öva in glosor, det tar tid och går långsamt (jag har en teknik för det men är inte snabb när det kommer till glosor).

Är dessutom sjukt trött. Allt, precis allt, har börjat krångla i skolan. Det känns som att vi är längre ifrån varandra än någonsin på precis alla plan :arghh:
 
Du vet säkert redan det här men skriver allmänt.
Det går att slå ur dem på nya dörrar också, så här brukar man borra in såna här ”piggar” i karmen som går in i dörren när den är stängd. Då går det inte att ta bort dörren genom att slå bort stiften i gångjärnen.
Visa bifogad fil 57162

Personligen tror jag det mer beror pa att kunna moblera en hall. :p

Har i USA har man valt att oppna dorrar innat just for att polis, brandkar och "first responders" ska kunna oppna dorren lattare genom att sparka in dorren (forr i tiden och i gamla hus).
 
Personligen tror jag det mer beror pa att kunna moblera en hall. :p

Har i USA har man valt att oppna dorrar innat just for att polis, brandkar och "first responders" ska kunna oppna dorren lattare genom att sparka in dorren (forr i tiden och i gamla hus).
Det finns ju en hel del hus även i Sverige med innåtgående dörrar och gammalt tillbaka var det vanligare, men vid evackuerin ska dörrar kunna öppnas utåt.
 
Inåtgående dörrar sätts dessutom på ytterväggens insida och gör att man ser väggens tjocklek vilket kan vara väldigt snyggt, sen är de mera skyddade för väderpåverkan och håller längre plus att de inte flyger upp när det blåser. Gillar inåtgående ytterdörrar skarpt, särskilt som pardörrar.
 
Räknade hur många veckor det är kvar tills provet, nio veckor! Förstår inte varför jag stressat med att göra två kapitel på nio dagar. Tänker att jag vill ha i alla fall två veckor för att bara kunna repetera och vila på slutet. Det betyder att det är sju veckor kvar och jag har fem kapitel kvar (jag tänker mig ett kapitel per vecka). Så jag kan med gott samvete göra ingenting idag och fokusera på glosorna i veckan :up:

Jag måste göra en detaljerad plnering och lägga in när vilket kapitel ska vara klart i mobilen. Sen ska jag bara lyckas hålla min plan också. Men det är ett senare problem! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp