Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis krupit ner i sängen efter en riktigt låg dag. Gjorde dessutom precis misstaget att scrolla genom jobbmailen eftersom jag var ledig i slutet på veckan ... Vill kräkas rakt ut. Hur kan en arbetsplats man alltid har trivts på och gett hundra procent av sig själv till, sjunka från typ hundra till noll och börja dränera all ens energi, och finns det ens en chans att återställa det på? :(

Hoppas på att vakna till en annan verklighet i morgon. Åtminstone lite mer energifylld och bättre mentalt rustad att kunna hantera allt.

Slut på gnäll.
 
Låter väldigt opraktiskt eller kan man öppna bägge med samma handtag :confused:
Nej, de är helt separata. De yttersta är två dubbeldörrar som man öppnar in i ett utrymme som är typ 1 meter djupt. Där står man sedan när man öppnar nästa dörr, som är den som leder in till själva lägenheten. Nu har jag bara en bild från när jag satte upp julbelysningen förra året, men här ser man i alla fall ungefär vad jag menar:

Dörr.webp


Glasdörren är alltså den som leder in till lägenheten och de med panel på sidorna är ytter-ytterdörrarna. De kallas "storm doors" på engelska, så jag antar att det har något med extra skydd mot väder & vind att göra. Huset är byggt 1874, man hade mycket lustigt för sig då ;)
 
Nej, de är helt separata. De yttersta är två dubbeldörrar som man öppnar in i ett utrymme som är typ 1 meter djupt. Där står man sedan när man öppnar nästa dörr, som är den som leder in till själva lägenheten. Nu har jag bara en bild från när jag satte upp julbelysningen förra året, men här ser man i alla fall ungefär vad jag menar:

Visa bifogad fil 57179

Glasdörren är alltså den som leder in till lägenheten och de med panel på sidorna är ytter-ytterdörrarna. De kallas "storm doors" på engelska, så jag antar att det har något med extra skydd mot väder & vind att göra. Huset är byggt 1874, man hade mycket lustigt för sig då ;)
En yttepyttehall eller minifarstu skulle jag nog kalla det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp