Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Punkt 4/12 check!
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Finns det plats för spontanitet också?
Jag undrar seriöst alltså, för jag själv skulle bli hyperstressad av det :o

Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven :o
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund O_o
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt :nailbiting:
 
På väg hem från tävling. Nöjd med hästen, missnöjd med omständigheter runtomkring. Spöregn fick vi också :meh::down:
Men men, hästen var pigg, glad, lite kaxig och lite stark, precis som jag vill ha henne :love:

Jag bestämde mig också för att undvika all eventuell risk för ångest och red inte i de vita ridbyxorna. Tröjan och kavajen satt fortfarande lite löst iallafall så kan inte ha gått upp massor.
 
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Finns det plats för spontanitet också?
Jag undrar seriöst alltså, för jag själv skulle bli hyperstressad av det :o

Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven :o
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund O_o
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt :nailbiting:

Svarar inte för @strawberrysylt såklart, men jag har också alltid dagen planerad i punktform. För mig är det en trygghet som ger ett lugn, blir mycket mer stressad av att inte ha koll :)
 
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Finns det plats för spontanitet också?
Jag undrar seriöst alltså, för jag själv skulle bli hyperstressad av det :o

Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven :o
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund O_o
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt :nailbiting:

Haha, nä inte alls :p. Har jag inga punkter får jag inget gjort vilket kan göra mig stressad och uttråkad. Jag hatar uttrycket "ta dagen som den kommer"... örk.
Men alltså det finns absolut utrymme för spontanitet och det är inga måste-punkter alls, blir det punkter kvar till imorrn eller nästa dag gör det inget :p :D. Så det är liksom bara för jag tycker det är tillfredställande att pricka av :).

6 av tolv punkter check! ;)
 
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Finns det plats för spontanitet också?
Jag undrar seriöst alltså, för jag själv skulle bli hyperstressad av det :o

Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven :o
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund O_o
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt :nailbiting:

Här dammsugas det oftast en gång i veckan, dock har vi två katter och inga hundar men när de kommer utifrån torkas de av, inte särskilt uppskattat haha 😂.
 
Haha, nä inte alls :p. Har jag inga punkter får jag inget gjort vilket kan göra mig stressad och uttråkad. Jag hatar uttrycket "ta dagen som den kommer"... örk.
Men alltså det finns absolut utrymme för spontanitet och det är inga måste-punkter alls, blir det punkter kvar till imorrn eller nästa dag gör det inget :p :D. Så det är liksom bara för jag tycker det är tillfredställande att pricka av :).

6 av tolv punkter check! ;)
Jag blir stressad bara av att läsa dina avcheckningar 🤷‍♀️
 
Haha, nä inte alls :p. Har jag inga punkter får jag inget gjort vilket kan göra mig stressad och uttråkad. Jag hatar uttrycket "ta dagen som den kommer"... örk.
Men alltså det finns absolut utrymme för spontanitet och det är inga måste-punkter alls, blir det punkter kvar till imorrn eller nästa dag gör det inget :p :D. Så det är liksom bara för jag tycker det är tillfredställande att pricka av :).

6 av tolv punkter check! ;)
Svarar inte för @strawberrysylt såklart, men jag har också alltid dagen planerad i punktform. För mig är det en trygghet som ger ett lugn, blir mycket mer stressad av att inte ha koll :)
Aha, då förstår jag :idea:

Jag kan inte heller "ta dagen som den kommer", vilket känns som motsatsen till ditt sätt.
Jag är nog något mer mittemellan, dagarna är ofta mer grovplanerade typ idag ska jag ägna mig åt trädgårdsarbete eller ut och jaga en stund eller idag ska jag bygga på xxx eller röja i förråden osv, medans tvätta, diska, dammsuga är sådant som görs när det behövs (oftast varje dag) men då kläms det in i pausar av annat arbete under dagen. Sen ska ju vovvar få sitt, promenader och/eller träning.

Vi har kanske lite olika livsstil. Att inte få saker gjorda under en dag existerar inte hos mig... :angel::D
 
Jag blir stressad bara av att läsa dina avcheckningar 🤷‍♀️

Haha sorry! Men då slutar jag checka av dem här 😊.

Aha, då förstår jag :idea:

Jag kan inte heller "ta dagen som den kommer", vilket känns som motsatsen till ditt sätt.
Jag är nog något mer mittemellan, dagarna är ofta mer grovplanerade typ idag ska jag ägna mig åt trädgårdsarbete eller ut och jaga en stund eller idag ska jag bygga på xxx eller röja i förråden osv, medans tvätta, diska, dammsuga är sådant som görs när det behövs (oftast varje dag) men då kläms det in i pausar av annat arbete under dagen. Sen ska ju vovvar få sitt, promenader och/eller träning.

Vi har kanske lite olika livsstil. Att inte få saker gjorda under en dag existerar inte hos mig... :angel::D

Vi är lite olika helt enkelt :). Men alltså mina punkter är inte särskilt nitiska, som sagt. De är liksom rätt flytande... mest på kul. Jag mår bra av dem ja, inte dåligt, som @Problematisk skriver :).
 
Jobbar. :(
Skulle egentligen bara ha åkt hit för någon timme och starta upp allt och sen åkt iväg till en kompis med familj och hälsat på tillsammans med exet.
Jag fick lämna återbud då jag behövde stanna på jobbet istället pga mer jobb än vad som sagts.
Blir samma imorgon, heldagsjobb istället för ledig. :meh:

Sen ligger jag redan på övertid denna månad på denna arbetsplats även fast jag inte "får" pga permittering... :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp