Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om läsa. Ligger nu i schäslongen och läser Madame Bovary. Snacka om språklig detaljrikedom! ”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”. Skål på den ba! 🥂

På tal om läsa. Ligger nu i schäslongen och läser Madame Bovary. Snacka om språklig detaljrikedom! ”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”. Skål på den ba! 🥂
Håll utkik efter färgen blå som återkommer i olika varianter! :D

Åh, herregud. Där hinner man ju glömma början av meningen långt innan man har kommit till slutet...... O_o

Inte riktigt min författarstil, om man säger så.... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 116
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 467
Senast: Badger
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka