Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
40 grader :eek: Får jag fråga var du bor?

Jag bor i Oregon, lite utanfor Portland. I soda USA ar dock den varmaste årstiden Augusti/September sa vi ar vana att September ar ganska värdelöst kladdig och varm. :wtf: Har uppe i norr (breddgraden vi bor pa gar söder om Rom, for att satta lite perspektiv:p) har vi annars en fantastisk sommar med "lagom" vader for det mesta ... men inget regn pa tre månader. Det väger faktiskt upp att det regnar i stort sett hela tiden i tre av vintern's månader.:cautious:
 
Satt tydligen och tittade på gamla (10 år) videor från någon travtävling i Finland O_o

Inte för att jag förstod så mycket, men det var lite intressant. Det syntes hur raserna utvecklats, främst kallbloden.
Men hur jag öht kom in på gamla finska travtävlingar har jag inget aning om, jag kan inte finska och har inget större travintresse O_o
 
Tvångsgosar Torsten 😅🤪

D4EB85DA-01DF-4415-A73E-E7828BAED3C8.webp
 
Huvudvärk från helvetet. Funderar på när jag kan ta mer alvedon. Slängde i mig några vid halv två.

Planen var att smyga mig på katten som sover i solskenet och klippa klor. Det gick sådär. Hon vaknade direkt och stirrade ut mig. En klo klippt sedan blev det riktig gul burmablick och gnagande och anklagande jam. Lite drama queen är hon eftersom jag är noga med att klippa bara yttersta sylvassa spetsarna. Jag får vänta tills hon somnat om innan jag gör nästa försök :meh:
 
Nu är tvättmaskinen klar så jag ska hänga upp tvätten och sen lägga mig i soffan och vänta på att dottern ska komma hem :)
 
:banana::bump::banana: Nu finns det en fungerande dusch, toalett och handfat på övervåningen! Äntligen slipper vi duscha i källaren! Nåja det ska upp en fläkt också men det blir i morgon! Sen väntar vi även lite på att golvvärmen ska kopplas in men det är ju inte vinter än! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp