Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite bananas i huvudet. Varit på skolan och kom hem för en liten stund sedan. Äter och ska strax svida om. Två ridlektioner ikväll och sen måste jag själv hinna rida.
Känns lite märkligt att inte vara hemma mer än såhär. Typ koll på allt 24/7 men det är nog lite nyttigt också :D
 
Passade på att åka till stallet på em så jag har kvällen hemma för att umgås med sambon :) 🥰 .
Har ju mest blivit uteritter barbacka i sommar så nu har jag lagt upp en liten grundplan för fjordfröken och idag kände jag för hoppning på banan. Fick för mig att testa fem och halvan meeen min tjej är ju inte van vid den sååå hon fatta inte pointen först ;P. Kändes mer livsfarligt med den på max 40 cm än ett fristående hinder på 70 :cautious:. Men bara nöta, nöta, nöta. Vilket vi gjorde så eftersom vi hoppade så pass lågt räknade jag inte antalet språng som säkert blev många (bra där, jag som har kontrollbehov-> ångest) utan bara körde på. Dock skönt när en van stallkompis (tävlat hoppning) kikade och hjälpte mig på slutet; då blev det rätt men min lilla fjordtjej är kort i galoppen så får prova oss fram till vilket avstånd som passar, för japp det kändes bra när vi avslutade så vi kan fortsätta träna och nöta :up:.
 
Huvudvärk från helvetet. Funderar på när jag kan ta mer alvedon. Slängde i mig några vid halv två.

Planen var att smyga mig på katten som sover i solskenet och klippa klor. Det gick sådär. Hon vaknade direkt och stirrade ut mig. En klo klippt sedan blev det riktig gul burmablick och gnagande och anklagande jam. Lite drama queen är hon eftersom jag är noga med att klippa bara yttersta sylvassa spetsarna. Jag får vänta tills hon somnat om innan jag gör nästa försök :meh:
Ursäkta att jag skrattar, men hon ÄR en drama queen :love: :heart
 
Nu har jag kommit hem från alla djur-motions-rundor.
Har utmanat mig själv och köpt en chokladbit till "kvällsfika" :nailbiting: Men jag "fuskade bort" middagen så har bara ätit frukost + ganska liten lunch + litet mellanmål, och varit igång stor del av dagen, så då är det faktiskt verkligen inget att jaga upp sig över. Faktiskt. (Det ska jag fortsätta intala mig medans jag kollar på Youtube och äter chokladen :cautious: )
 
Jag fattar inte riktigt vad som hänt med mina fötter :confused:
Gick ju mina sedvanliga 6km hem och när jag kom hem tog jag av skor och strumpor som vanligt.

Upptäckte att jag har ont i fotsulorna. Känns som att det brinner och sticker, lite skinnflått.
Hoppas det försvinner till i morgon. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp