Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående flortanten. Vi hade besök av flourtanter från 6an och till 9an en gång per år. Vi slapp tack och lov vätskan, istället hade de med sig små sprutor som de sprutade ut bananlack ifrån. Jag tyckte alltid att det var vidrigt, jag ogillar smaken och lukten av banan starkt så att få det fastkletat på tänderna - nej tack.

Försökte smita undan en gång genom att "glömma bort" tiden. Men flourtanten gick och letade efter oss genom hela skolan tills hon hittade oss och kunde ge oss våran dos :cautious:

I gymnasiet verkar man slippa flourtanten. Jag borstar sköljer hellre med flour morgon och kväll hemma än får bananlack, så jag är nöjd så länge jag slipper :p
 
Angående flortanten. Vi hade besök av flourtanter från 6an och till 9an en gång per år. Vi slapp tack och lov vätskan, istället hade de med sig små sprutor som de sprutade ut bananlack ifrån. Jag tyckte alltid att det var vidrigt, jag ogillar smaken och lukten av banan starkt så att få det fastkletat på tänderna - nej tack.

Försökte smita undan en gång genom att "glömma bort" tiden. Men flourtanten gick och letade efter oss genom hela skolan tills hon hittade oss och kunde ge oss våran dos :cautious:

I gymnasiet verkar man slippa flourtanten. Jag borstar sköljer hellre med flour morgon och kväll hemma än får bananlack, så jag är nöjd så länge jag slipper :p

Jag älskade bananlacket när jag var liten! :D Jag är en sån där konstig som alltid har tyckt om "syntetisk banansmak" också så det kanske inte säger så mycket :D
 
Man kan bli tant väldigt tidigt i och för sig :)
Jag blev kallad tant när jag var tjugo av en förälder inte många år äldre än mig som sa till sin avkomma Ge tanten pengarna :cautious: just då blev jag inte speciellt glad nej
Har också blivit kallad tant och damen av småbarnsföräldrar. "Sådär och så kan du ge biljetten till tanten där". Jag var kring 24. Föräldern var klart äldre än mig iaf. Så tack för den. :p
 
Imorgon ska jag besöka ett ställe där jag eventuellt ska börja ha praktik (om jag inte mår konstigt imorgon också för då måste jag ställa in)
Det är typ 8,5-9 km dit säger Google Maps, jag funderar på om jag kommer kunna cykla då eller om det blir för långt :confused: Vill inte vara beroende av bilen.
 
Jag har blivit kallad "kvinna" av en en gång (stod i samma stall). Kändes lite fel, jag var tretton år då även om personen trodde att jag var 16 :pO_o
 
Funderar på om jag ska gå och lägga mig :cautious:
Imorgon ska jag till gymmet när dottern gått till skolan och sen ta det lugnt tills dottern kommer hem från skolan. I stallet ska nog dottern rida båda ponnyerna och sen ska vi mocka hagarna.
På kvällen ska vi laga ännu ett nytt recept :)
 
Nämnde i morse för en favoritkollega att jag tänkt söka ett annat jobb. Hann knappt säga klart meningen som beskrev arbetsuppgifterna innan han utbrast: "Åh, det där skulle ju passa dig perfekt!" och såg glad ut :p Har ikväll filat ännu mer på mitt personliga brev. Imorgon lär allt bli klart för att skickas in.
 
Aproppå flourtanter står det såhär på wikipedia:
" Från 1960-talet och fram till början av 1990-talet var fluortanten ett obligatoriskt inslag i skolorna i Sverige.[1] Av besparingsskäl upphörde den obligatoriska fluorsköljningen. Under 2000-talet har fluortanten åter börjat besöka vissa skolor. "

Folktandvården Stockholm säger även såhär:
"Fluortanten kommer tillbaka
Tandhälsan började sedan återigen bli sämre i vissa områden i länet och Folktandvården i Stockholms län startade därför ett så kallat kariespreventionsprogram. Fluortanternas och fluormännens arbete är en del av programmet och i början av 2000-talet återuppstod Fluortanten.

Fluortanterna och fluormännen ger alla barn i förskoleklasser och årskurs 5 i Stockholms län en lektion på temat friska tänder varje år. I riskområden har vi även tagit initiativ att erbjuda fluorsköljningar, något som lärarna sedan genomför på egen hand. Totalt får över 50 000 elever munhälsolektioner och drygt 8 500 barn fluorsköljning varje läsår."

Nånstans läste jag även att i Tärnaby har man alltid haft flourtant. Och tydligen även i min lågstadieskola, för jag minns helt säkert att det kom en flourtant (fast inte varje-varannan vecka utan bara nån enstaka gång) och att jag tyckte det var ganska kul. Och jag gick definitivt inte i skolan under 1960-början av 1990-talet :D
Huh, vad intressant. Men det innebär ju att jag istället kan avgöra vilka som är i min ålder typ :idea::rofl:
 
Har också blivit kallad tant och damen av småbarnsföräldrar. "Sådär och så kan du ge biljetten till tanten där". Jag var kring 24. Föräldern var klart äldre än mig iaf. Så tack för den. :p
Blev också kallad ”städtant” när jag jobbade som städerska, eh... hygientekniker... trivseltekniker... :confused: eller ja... när jag städade i alla fall :D
 
Jag är verkligen inte gjord för att gå upp tidigt... Men djuren har fått frukost, jag har fått frukost och nu ska jag njuta av dagens första kaffekopp och dra igång jobbandet innan äldsta dottern ska väckas.
 
Jag somnade om, sov skitdåligt och har nu vaknat "på riktigt". Mår konstigt, yr och klen osv och har ont i huvudet även nu :down: I bästa fall går det över om jag får i mig frukost, annars måste jag ju avboka det där besöket på eventuell praktikplats som jag ska på idag :(
Vill ju självklart inte ta några risker i dessa tider, pre-covid hade jag tagit en Treo och släpat mig iväg oavsett men nu känns det inte som ett ansvarsfullt sätt att göra det på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 383
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp