Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte nyvaken sambo strax efter jag kom hem från stallet. Han:
”Har du använt rouge eller har du just cyklat hem från stallet?”
😂
Jag hade cyklat. Och det var kallt i morse då jag cyklade dit. Så jag hade fleecetröja och vinterjacka. När jag skulle hem var det väääldigt varmt. Och jag hade paket på cykeln och kunde inte ta av mig jackan. 🔥
Skönt med dusch sen! 😅
 
Lyssnar på föreläsning som är intressant men min hjärna är trött så jag orkar inte anteckna. Allt spelas in så kan lyssna senare som tur är.
 
Fick ytterligare en fråga om arbetsuppgift som inte tillhör mig. Satt länge på om jag funderade på om det är jag som är en ohjälpsam egoist eller om det är rimligt att avskriva sig det som inte står i ens arbetsbeskrivning. Jag vill hjälpa till, inom rimliga ramar, och förstår det som att de har en "vi hjälper varandra" inställning här. Men jag upplever också att jag inte kan göra mitt jobb på ett bra sätt om jag inte får ha tydliga ramar för det, och tycker också att om det ofta är arbetsuppgifter som faller emellan ansvarsområden så är det en chefsfråga att styra upp? Inte medarbetare som hela tiden ska rycka ut för varandra.

Satt och sög på mitt mailsvar ganska länge men nu är det skickat. Det blev ungefär: "Går inte detta under din region?". Kanske kommer in som den nya egoisten i den här organisationen men hellre det än den nya slasktratten.
 
Måste säga att jag har haft en riktigt bra arbetsdag; luftigt mellan besöken och jag hade flera av dem jag är kontaktperson för, topp! Slutade 10.15 så då åkte jag till CG för handling, skönt att jag slapp avstämning :). På vägen hem hämtade jag ut den beställda doppresenten i närbutiken, packat in varorna och dragit igång en maskin tvätt. Nu lunch; soppa och smörgås passar bra när det är lite regnigt :).
 
FEB481AC-7D3A-4873-A95D-1BAEA6F1EBAC.webp

Boken är ju med ut idag i alla fall 😏
 
Är mer eller mindre katastrof på jobbet. Jag har insett att jag drar ett helt galet lass kring skolstart. Är alltid minst 5 veckor av panikstress, och i år ännu värre då vi inte har nyckelkort så alla studenter kan komma in.
Det är ännu värre att precis allt hänger på mig, och bara mig. Jag måste nog försöka få hjälp nästa år - om det blir ett nästa år. Hoppas inte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp