Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag har inte pluggat tidigare på många många år (om man inte räknar med typ kortare kurser och yrkesexamen).

Hur jag tänker nu: tjohoo ledig kväll ✌️✌️✌️✌️

Hur det borde tänkas: passa på att göra uppgifterna nu. Nästa vecka blir första provet 🤓
 
Zoom är det lite samma som TEAMS?
Det är det. Nästan alla universitet/högskolor använder Zoom. Hitintills tycker jag att det är det bästa alternativet av Skype, Teams, Hangout, Meet, Discord och Slack när det gäller att ha gruppmöten, och när man måste dela skärm på något sätt för att visa presentationer eller anteckna så att alla ser vad man skriver.
 
Jag borde sätta fart. Har ca 7 sidor anteckningar jag måste renskriva för att skicka till en i klassen som var borta pga corona-symptom. Det känns rimligt att hjälpa till då så att personen missar så lite som möjligt, tänker att det kanske leder till att personen är hemma nästa gång personen är sjuk också istället för att tänka "jag MÅSTE till skolan, annars missar jag för mycket" och skiter i att den är sjuk.

Sen fick vi ett utdelat papper idag med "text" på som vi ska läsa. Det kan bli intressant. Allt är verkligen en enda suddig röra, så det kommer nog ta ett tag att läsa den där "texten". Om det ens är möjligt :crazy:

I övrigt är jag HUNGRIG. Vilket rimligtvis borde betyda att jag borde äta något...
 
Ätit middag och sitter nu på altanen och laddar för att ta tag i resten av städandet. Tänkte att vi tar övervåningen i morgon men tänkte sen att jag vill ägna tid åt mina hästar i morgon kväll istället för att städa! Så det är bara att få fart på arslet och göra klart!
 
Börjar känna att det inte direkt snålades på vinet igår 🍷
Imorse när jag dansade in i @athena_arabians kök och lite förvånat noterade att övriga inte riktigt hade samma mood som jag så trodde jag att jag klarat mig undan bakfyllans grepp. Till och med Torsten verkade må sämre än mig. Men vettefan nu alltså... 😅
 
Colibris ar hungriga sma rackare ... jag fyller deras "matare" nastan varje dag men de star (med vingarna fladdrande) och vralstirrar pa mig genom fonstret for att klaga over att det ar slut var och varanan dag nu.
Aldeles nyss (9 am) kom ett tjugotal och satte sig i parontradet pa baksidan med ett forskrackligt knappande och visslande. Maten var slut igen. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp