Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nu reda på att haflingern är såld igen :cry:

Inte alls roligt att en femåring ska flytta så, jag hoppas att jag får reda på kontaktuppgifter till nya ägaren. Även om jag inte riktigt trivdes med henne vill jag att hon ska ha det bra :crazy:
 
Samma här :) ! De är SÅ imponerande snabba..... :up:

Nästan det enda smådjur som jag inte sett katten ge sig på. Fåglar, sork/mullvad, möss, ödlor, ekorrar - you name it. Men fladdermöss... Där har han nog mött sin överman :D !
Vi fångade faktiskt en fladdermus med hjälp av ett skynke och nät när jag var liten. Ville titta närmare på dem så farfar och jag gillrade en fälla och satt uppe tills vi såg en åka in i nätet.

Så tittade vi en stund på den innan vi släppte den fri. Så vansinnigt söta :love: och sjukt fascinerande djur! Efter det byggde vi massor med fladdermusholkar, och har nu sjukt många fladdermöss vid sommarstugan.
 
Vi fångade faktiskt en fladdermus med hjälp av ett skynke och nät när jag var liten. Ville titta närmare på dem så farfar och jag gillrade en fälla och satt uppe tills vi såg en åka in i nätet.

Så tittade vi en stund på den innan vi släppte den fri. Så vansinnigt söta :love: och sjukt fascinerande djur! Efter det byggde vi massor med fladdermusholkar, och har nu sjukt många fladdermöss vid sommarstugan.
Hur bygger man en fladdermusholk :confused: :D ??
 
Kommit hem från stallet nu, är på skitdåligt humör men eftersom vissa tydligen är så extremt easy triggered så vet jag inte vad jag kan skriva och inte så jag får väl nöja mig med att jag är på uselt humör då. Hoppas ingen blir triggad av det :cautious:
 
Är hundrädd, så kanske, kanske inte. Beror på om min hjärna kategoriserar dem som snälla eller inte. :D

Snälla gasbomber...
FB_IMG_1596042311263.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp