Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nu reda på att haflingern är såld igen :cry:

Inte alls roligt att en femåring ska flytta så, jag hoppas att jag får reda på kontaktuppgifter till nya ägaren. Även om jag inte riktigt trivdes med henne vill jag att hon ska ha det bra :crazy:
Har nu fått tag på nya ägaren, den verkar vettig men troligtvis kommer hon bara ridas till. Förstår ju nya ägaren och är mycket tacksam för att den tog hand om henne, men är ju sorgligt att en femåring ska flytta så många gånger på väldigt kort tid :cry: :crazy: :down:
Hade jag bara haft möjlighet hade jag köpt tillbaka henne, vi började komma överens när hon redan var bokad.
 
Tack :) ! Den verkar ju riktigt enkel att göra dessutom :up: .
Placeringen är ganska viktig också. De vill bo någonstans mellan 2-4 meter upp, sen är de holkarna som hamnar i solen en stund på dagen mest poppis (men de som är i solen hela tiden ratar de). Viktigt också att de kan flyga ut och in utan massa grejer i vägen, och så vill de ha grovt obehandlat trä så de kan greppa bra. :up:
Jag och farfar karvade till trät så att det blev ännu mer grovt inuti.
 
Funderar lite angående om det är för tidigt för att starta en adventskalender-tråd eller ej......

Helt klart inte! :D

Börjat få upp reklam om att förbeställa lakritskalendern jag köpt åt pappa någon gång så nu är jag sugen på att komma på något åt mig själv! :laugh:

Antar att om man är 1,5 år behöver man nog också en kanske? :angel::o
 
Helt klart inte! :D

Börjat få upp reklam om att förbeställa lakritskalendern jag köpt åt pappa någon gång så nu är jag sugen på att komma på något åt mig själv! :laugh:

Antar att om man är 1,5 år behöver man nog också en kanske? :angel::o
Det är just på grund av att det börjat trilla in reklam om kalendrar som fick mig att tänka tanken, såhär 2 september. Egentligen inte en dag för tidigt om man frågar mig, men brukar alltid bli massa gnäll när man är öppen med sin syndiga adventskalender-kink såhär tidigt på hösten. :D


Och såklart behöver man en kalender när man är 1,5!
 
@Mia_R @Scata Jag säger bara: rysk oligark :angel:

Förövrigt ang namn så när jag pluggade i norra England (York) och busschaffisen sa 'luv blev jag lite paff :rofl: sedan insåg jag att i princip alla urinvånare sa det.
 
Dottern ska strax lägga sig och jag väntar på att 26-åringen ska komma hit efter dagens skjutövningar :)
Godnattpuss :D

IMG_20200902_212240.webp
 
Förutom ridpasset (och djurens existens överlag) har idag varit en genomgående kass dag. Inte vill jag gå och lägga mig heller pga senaste nätternas mardrömmar men jag vill inte vara vaken mer heller :cautious:
Har även ont i magen :down: Så ska göra ett nytt försök att gå på toa (ja ursäkta till de som är hemskt triggade av toalettbesök) och sen ska jag nog ändå gå och lägga mig. Kanske ska försöka hitta nån podd att lyssna på eller nåt.
Eller bara vara vaken hela natten för att slippa mardrömmar, men då kommer jag ju knappast att må bättre imorgon :crazy:
 
Såna och liknande dessa: https://per-form.se/2019/10/22/fladdermusholk/

De verkar gilla att ha lite olika ställen att krypa upp i, och lite olika tighta ställen. Jag och farfar experimenterade mycket med designen :)
OBS! Viktigt om fladdermöss, ha inte fasadbelysning tänd! Fladdermössen vågar inte flyga om det inte är riktigt mörkt så då svälter ungarna ihjäl. Pga fasadbelysningar av bl a kyrkor så dör massor med fladdermöss varje åt. :cry:
 
Klagovarning.

Ska tävla på lördag. Inför motsvarande tävling för något år sedan (två år sedan tror jag men är inte säker) hade jag precis bara nån dag innan skrivits ut från psyk. Den tävlingen drar därför med sig en del jobbiga tankar och minnen osv.
Jag gillar den tävlingsplatsen, men just den här hösttävlingen är lite jobbig liksom pga triggar igång minnen från den perioden, saker som hände, personer jag träffade osv. Och så inser jag att även om jag inte är på exakt samma plats mentalt så är det inte direkt särskilt mycket bättre nu än då. Och då funderar jag vidare, är det liksom ens värt det? Ta sig igenom dag efter dag (med ljusglimtar, absolut, men det är mycket mörker också) för att, i bästa fall, vadå? Må lika om ytterligare fem år? Jag kommer aldrig kunna genomföra en majoritet av de drömmar jag haft för livet. Vad ska jag då sätta upp som mål? Jag kommer aldrig kunna köpa nån gård i Hälsingland så varför ens drömma om det? Eller köpa en jättefin häst, eller att jobba med ungdomar. Det kommer aldrig att hända och det känns så jävla onödigt att ens drömma om det då, jag behöver hitta drömmar som är genomförbara men jag kommer inte på nåt "värt" att drömma om :crazy:

Förutom allt det deppet börjar även årsdagen (säger man så?) för min pappas död närma sig och det är också skit och en massa skuldkänslor osv :down: Så den göra-inget-tid som min hjärna INTE ältar saker som hände kring motsvarande tävling för två år sedan så spelar den istället upp samtal och minnen med pappa.

Man kan alltså sammanfatta min hjärna för tillfället med ett ord: Värdelös
 
Har en stor stel knöl på hälsenan som inte gör ont. Gör en snabb googling och hittar vad det skulle kunna vara (källa: 1177). Är inte dags att triangelmärka mig än, men det står att om symptomen är kvar om en vecka så ska jag kontakta sjukgymnast. Däremot stod det även "det finns ingen risk att hälsenan går av vid denna typ av skada", mer eller mindre.
Hade inga tankat på det innan, men nu är jag sjukt rädd att den ska gå av!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 054
Senast: Mia_R
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp