Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klagovarning.

Ska tävla på lördag. Inför motsvarande tävling för något år sedan (två år sedan tror jag men är inte säker) hade jag precis bara nån dag innan skrivits ut från psyk. Den tävlingen drar därför med sig en del jobbiga tankar och minnen osv.
Jag gillar den tävlingsplatsen, men just den här hösttävlingen är lite jobbig liksom pga triggar igång minnen från den perioden, saker som hände, personer jag träffade osv. Och så inser jag att även om jag inte är på exakt samma plats mentalt så är det inte direkt särskilt mycket bättre nu än då. Och då funderar jag vidare, är det liksom ens värt det? Ta sig igenom dag efter dag (med ljusglimtar, absolut, men det är mycket mörker också) för att, i bästa fall, vadå? Må lika om ytterligare fem år? Jag kommer aldrig kunna genomföra en majoritet av de drömmar jag haft för livet. Vad ska jag då sätta upp som mål? Jag kommer aldrig kunna köpa nån gård i Hälsingland så varför ens drömma om det? Eller köpa en jättefin häst, eller att jobba med ungdomar. Det kommer aldrig att hända och det känns så jävla onödigt att ens drömma om det då, jag behöver hitta drömmar som är genomförbara men jag kommer inte på nåt "värt" att drömma om :crazy:

Förutom allt det deppet börjar även årsdagen (säger man så?) för min pappas död närma sig och det är också skit och en massa skuldkänslor osv :down: Så den göra-inget-tid som min hjärna INTE ältar saker som hände kring motsvarande tävling för två år sedan så spelar den istället upp samtal och minnen med pappa.

Man kan alltså sammanfatta min hjärna för tillfället med ett ord: Värdelös

Jag vet inte hur gammal du är. Men jag mådde skit under många år, bla pga många stora trauman inom kort tid som ung. Och med det även ADHD, anorexi, whiplash och ryggskador och kroniskt svåra sömnbesvär pga ADHDn och smärtorna.
Jag gick all möjlig terapi. Fick väl viss bättring av det och mediciner.
Men jag var suicid i perioder och levde mest av plikt. Jag trodde inte jag skulle leva så mkt mer än några år till.
Sen fick jag en lyckträff i annan typ av terapi och bra terapeut. Jag lärde mig också vad jag mår bra av, vad jag klarar etc och har lagt om livet efter det.
När jag mådde som sämst trodde jag inte jag var kapabel till så mkt.

Nu är jag 40 år och mår för det mesta bra. Jag vill leva och älskar att leva. Jag får vara försiktig med att inte göra för mkt. Men jag har nått en massa mål jag förut aldrig kunde drömma om. Och är fortfarande hungrig och jobbar för att nå mer.

Det kan absolut ta en vändning man verkligen inte trott! När jag mådde skit, kände mig värdelös etc såg jag ingen framtid och noll hopp om att kunna göra vad jag ville och drömde om. Nu har jag checkat av en massa jag drömt om.
Och jag är liksom inte mer superkvinna än någon annan. Kunde det vända så för mig så kan det säkert det för dig med!
 
Morning! segt att kliva upp....Jaja. Kom upp ur sängen och fixat samt ätit frukost så nu ska bara linserna i och lite granna smink så är det dags att åka till jobbet.
 
Jag vet inte hur gammal du är. Men jag mådde skit under många år, bla pga många stora trauman inom kort tid som ung. Och med det även ADHD, anorexi, whiplash och ryggskador och kroniskt svåra sömnbesvär pga ADHDn och smärtorna.
Jag gick all möjlig terapi. Fick väl viss bättring av det och mediciner.
Men jag var suicid i perioder och levde mest av plikt. Jag trodde inte jag skulle leva så mkt mer än några år till.
Sen fick jag en lyckträff i annan typ av terapi och bra terapeut. Jag lärde mig också vad jag mår bra av, vad jag klarar etc och har lagt om livet efter det.
När jag mådde som sämst trodde jag inte jag var kapabel till så mkt.

Nu är jag 40 år och mår för det mesta bra. Jag vill leva och älskar att leva. Jag får vara försiktig med att inte göra för mkt. Men jag har nått en massa mål jag förut aldrig kunde drömma om. Och är fortfarande hungrig och jobbar för att nå mer.

Det kan absolut ta en vändning man verkligen inte trott! När jag mådde skit, kände mig värdelös etc såg jag ingen framtid och noll hopp om att kunna göra vad jag ville och drömde om. Nu har jag checkat av en massa jag drömt om.
Och jag är liksom inte mer superkvinna än någon annan. Kunde det vända så för mig så kan det säkert det för dig med!

Nu menar jag inte att säga emot dig, säger du att du inte är mer superkvinna än någon annan så är du säkert inte det. Men mycket av det jag drömt om tidigare KAN jag aldrig genomföra.
Det är t.ex. extremt osannolikt att jag någonsin kommer kunna jobba mer än 50% (har hittills inte klarat 25% ens så... :cautious: ) och det jobb man kan hitta, utan utbildning och i så liten omfattning, ger inte tillräckligt mycket pengar för att ha det liv jag vill ha med häst, tävlingar osv.
"Utbilda dig då" tänker man kanske då och jag har försökt men jag klarar det inte.
Jag vet vad jag mår bra av, hästar och hela "den världen". Men pga vissa av mina diagnoser osv är stallmiljön med andra personer, dåliga rutiner osv väldigt påfrestande också. Skulle antagligen fungera bättre med eget stall, men igen, de ekonomiska förutsättningarna finns inte och kommer aldrig finnas på i absolut bästa fall en halv lön.

Jag vet att jag är extremt lyckligt lottad som har möjlighet att ha häst just nu. Men det kommer inte gå för alltid. Jag kan ju t.ex. inte bo hemma för alltid, och eget boende + hästkostnader är en ekvation som inte kommer att gå ihop. Men blotta tanken på att INTE ha häst är så värdelös att jag är redo att dö på direkten. Ser med andra ord noll och ingen möjlighet till ett fortsatt liv för mig den dagen jag inte längre kan ha häst (och ja jag förstår att det låter extremt bortskämt)
 
Kom ett gäng med rådjur ut på åkern bredvid vårt hus när jag stod och fixade hästarna för morgonen. Har en bock och en get med tre killingar som ofta kommer nära. Det var dom jag, dotter och hunden nästan krockade med igår när vi gick till skogen också 😅 Trodde att den ena killingen blivit offer för viltolycka för ett par veckor sen men alla tre såg fina ut :up:
 
OBS! Viktigt om fladdermöss, ha inte fasadbelysning tänd! Fladdermössen vågar inte flyga om det inte är riktigt mörkt så då svälter ungarna ihjäl. Pga fasadbelysningar av bl a kyrkor så dör massor med fladdermöss varje åt. :cry:
Vi har kolsvart på kvällarna vid sommarhuset :) Kan hända någon gång att vi tänder upp belysningen vid bryggan, men vid husen är det mörkt.
 
Hyresvärden kom med en massa matjord till vår gräsmatta kl 07:00 i morse. Så jag har varit ute och pekat och sambon har handspadat jord till de områden där maskinerna inte kom fram.
Tyvärr tog de ner mitt favoritträd. :cautious:
Det vräker ner. Så vi såg ut som två dränkta katter.
Nu har jag hjälpt till att manipulera hans armbåge, ätit frukost och ska sooooova lite till! Så lyxigt! ❤️
 
Vaknade precis. Ska fixa kaffe och kicka igång dagen. Måste tyvärr till jobbet (🙄🎈) och sen ska jag käka middag med några kompisar. Konstnärsbaren har även öppnat så det bör ju firas
 
Gjorde stallet innan jobb och inser nu hur mycket jag och hundarna luktar häst.

Tur det är corona tider så ingen ska stå så nära att de känner det.. Jag åt även vitlök igår så min andedräkt är nog inte mumma just nu :D

Fräsching på jobbet med andra ord :D
 
Konstig dag idag. Försöker få ihop hjärnan för lite skolarbete men det går sådär så jag lagar lite mat och lyssnar på gamla föreläsningar och på dagens frågestund på zoom. Men vi fick tillgång till uppgiften igår em så vi är inte så jättemånga som har hunnit se filmen och det är nog ännu färre som har hunnit börja arbeta med uppgiften så pass att man har frågor att ställa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp