Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var skönt med en liten tur till skogen! Man blir lite svett i öronen av en 5 åring med massa konstiga funderingar bara 😂 Vi höll på att få tre rådjur i knät också! Dom låg nog och sov inne i buskarna och fick en chock när vi helt plötsligt var där 😅 Två av dom var bra nära, tror dottern blev lite chockad. Riktigt så nära de vilda djuren är det inte alltid man kommer precis även fast vi har otroligt mycket av just rådjur här.
 
IMG_20200902_140503.webp

Någon som blir sugen?
 
Min ena kanin har nog blivit tagen av en räv inatt :(
Så nu ska jag flytta resterande tre, tror att två av dem får flytta till stallet och tredje som är lite tamare (vet att det beror på hur mycket de hanteras, det gör inget att de inte är några knäkaniner) får flytta in. Den som får flytta in är en okastrerad hane så han kan inte gå med honorna, och han är inte tillräckligt gammal för att kastreras.

Och så ska jag snart ha lektion, kan nog bli lite spännande. Min nya lärare verkar bra, nu är den sjuk så jag ska ha en annan. Den är nog inte dålig egentligen men lite stelbent.
 
Ska vi byta jobb lite? Du kan headbuttas mot dator som vägrar fungera/koppla upp sig och telefoner som går i ett samtidigt som man ska lasta...

Så kan jag slå huvudet i väggen hos dig :D

Ombyte förnöjer och nu känns det som om det inte kan gå så mycket mer åt skogen :D
Ja! om det ändå ska vara jävligt och krångligt är det kul med lite ombyte. Som ett roligt litet studiebesök i ett annat kaosland.

Min växeltelefon har just nu spunk och ringer fast det inte ringer också :up:
 
Jag skulle ju även ha lektion, men läraren verkar in vara närvarande :cautious:
Får väl se om den dyker upp, om inte finns det värre saker som skulle kunna hända men ändå lite märkligt.
 
Trots plugg i speciell förvaltningsrätt så känner jag mig mer pigg än att ha min kreativa 4 åring hemma. Så jag bestämde att alla kvällspass på jobbet (1-2 vardagar) ska även vara pluggdagar. De små barnen kommer ändå få vara lediga från fritids och förskola 3-4 dagar i veckan om man räknar med helgen. En del av mig vill bekräfta att han har ADHD och autism men samtidigt så känner jag ingen panik att få veta heller. Det ändrar liksom inget i vårt liv ändå.
 
Nu har den svarat men det går inte så bra. Det var tydligen avstämning, det visste inte jag. Jag frågade var det var för mening med det och den blev undrande och frågade vad jag menar. Jag förklarade vad jag menar, den sa typ fortsätt jobba på så hörs vi imorgon.

Jag har sagt att jag inte klarar att följa schemat, jag får inget gjort då så en avstämning mitt på dan är meningslös. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå vad jag skriver eller varför man bara struntar i det. Har jag inte motivationen får jag inget/ väldigt lite gjort. Jag kan inte styra motivationen, jag måste följa den och göra mitt bästa för att inte döda den. Skolan gör dock sitt bästa för att döda den, även om det antagligen inte är medvetet.

Så, jag är bara lite gnällig och skriver av mig här för att mildra det mot skolan.
 
Har ont i fötterna. Under fötterna!
Och jag har bara suttit nästan hela dagen om man inte räknar på utsläppet imorse :crazy:
Haha hur är det ens möjligt?
Lektion förmiddag och intressant föreläsning eftermiddag. Imorgon blir det praktiskt hela dagen vilket passar mig (och kroppen) bättre :laugh:
 
Äter frukost i väntan på att dagen ska dra igång på zoom. Funderar på vad vi ska göra ikväll för att stötta systerdottern. Hon flyttade ju hit för snart två veckor sen, men har haft sin pojkvän kvar. Han åker idag och det kommer att bli tufft för henne :heart A och jag har iaf planerat en pizzakväll med henne någon dag framöver :) Och vilken himla tur det är att hon fick tag i boende så nära både oss och mormor!
Var skitpepp på att få gå på första föreläsningen idag, men eftersom jag hade ont i halsen igår (dock inget idag) håller jag mig hemma och är med över zoom. Det är dock väldigt oklart om alla föreläsningar i kursen kommer ges både online och på campus.. Hade varit väldigt smidigt om så var fallet, med tanke på att (i alla fall jag) alltid blir lite småsjuk när terminerna drar igång.
Zoom är det lite samma som TEAMS?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp