Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas jag verkligen inte! :p

/Diabetikern som alla andra tanter har frysen full med egenplockade kantareller
Jag bor inte nära en skog som vissa andra gör, men jag vill också ha svamp :mad:
Hittade ett himla smarrigt recept på pasta med kantarellsås som jag vill prova!

Hittade även ett recept på köttfärsgryta som lät smarrig också, men jag behöver en stor gryta till den :cautious:
 
Jag bor inte nära en skog som vissa andra gör, men jag vill också ha svamp :mad:
Hittade ett himla smarrigt recept på pasta med kantarellsås som jag vill prova!

Hittade även ett recept på köttfärsgryta som lät smarrig också, men jag behöver en stor gryta till den :cautious:
Det finns massor med kantareller i butikerna.
 
Är du också 25? :rofl:
Jag slutade fira min födelsedag när jag var 24 detta måste ju innebära att jag fortfarande är 24 :D
I min skog är det dåligt med kantareller undrar om någon annan har hunnit före :cautious:
Däremot fick jag kantareller av en kollega som hade plockat men inte ville ha dom :confused: varför man nu plockar om ändå inte ska äta dom och renset stoppade jag under en gran i trädgården i den lilla förhoppningen om att det en dag faktiskt dyker upp kantareller i min trädgård :) Optimist javisst;)
 
Jag missade ett möte för några veckor sedan där chefen tydligen berättade att en av kollegorna skulle komma och avlasta mig från receptionen på 50%.
Fick veta det efter lunch, kollegan typ "kan jag sitta i eftermiddag" :eek::love:

Så i eftermiddag har jag i lugn och ro plockat iordning från skolstarten, är klar redan, och har inte stressat alls. Jag hoppas verkligen kollegan får fortsätta på 50% i receptionen för äntligen kunde jag göra en arbetsuppgift på ett bra sätt - och inte göra 5 saker samtidigt! :up:
Och alla andra arbetsuppgifter jag har! De kommer jag kunna göra nu och slipper ha dåligt samvete över. Håller tummarna!
 
Mina stuffed bell peppers igår blev katastrof, till den grad att sambon sa: "Jag kommer nog inte äta upp det här.." :laugh: #mewifeymaterial

Apropå det fick jag precis en bekräftelse på vår vigsel vid Svenska ambassaden i Paris. Datum, tid, en fin liten underskrift i bläck 🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp