Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
1598952668491.webp

Nular på en ny bordslampa. vet inte om den ska ha ljusgenomsläpp uppåt eller bara neråt. ca 20 cm hög.
 
Tillbaks från första leveransen med nya chauffören. Herrejäklar vilken start stackarn fått.

Backade på en kärra för bromsarna inte tog på trucken där vi skulle lasta av.
P vägen tillbaks sniker en mötande lastbil i kurvan så vi fick stå på bromsen och styra ut i diket (tur vi hade lossat allt tidigare)

Vår lastbil är stendöd och vill inte vara med alls då batteriet vägrar ladda så fått bogsera den med trucken int ill verkstaden (ligger precis bredvid oss i samma byggnad)

Hon verkar glad iallafall så inte avskräckt henne :D

Jag gillar denna nya chauffören skarpt hoppas hon vill vara kvar
 
En kollega skulle börja plugga och bad om tjänstledigt för några veckor sedan och arbetet med att hitta vikarie började och blev klart igår
Nu har kollegan ångrat sig och avbrutit sina studier och kommer tillbaka till arbetet nästa vecka så personen som skulle vikariera blir utan jobb :crazy: eller får bara enstaka strötimmar :(
 
Fluortantens dag. idag 1 september

och vad jag hatade detta i skolan när jag var lite så kom hon och ibland stod hon och pratade med läraren och glömde bort tiden när vi skulle sita där och skölja :rofl:

Håller de igång än?
Menar du att ni fick sjölja flour i skolan? Det har inte jag råkat ut för. Däremot kom det någon som tog på något klet typ två gånger per år, kletet skulle tydligen vara bra för tänderna. Jag hade inget emot kletet egentligen, mer än att det smakade som en äcklig godis (jag gillar inte när det är sött) :wtf:
 
Menar du att ni fick sjölja flour i skolan? Det har inte jag råkat ut för. Däremot kom det någon som tog på något klet typ två gånger per år, kletet skulle tydligen vara bra för tänderna. Jag hade inget emot kletet egentligen, mer än att det smakade som en äcklig godis (jag gillar inte när det är sött) :wtf:

Jajemen. Kom en "tant" ut i skolan hällde upp flour i små muggar som vi fick varsin vid skolbänken sen fick vi sitta och skölja och sen spotta ut :)

Yepp nu känner jag mig jääääääättegammal
 
Igår fick vi hem hö i småbalar som skulle upp på loftet. Jag var med och lyfte balarna till rätt plats (dvs kastade bort de). Jag hoppade även lite, jag gjorde det mycket för några år sedan och tycket fortfarande att det är roligt. Hindren var ca 90 cm och det var inte många hopp. Plus cykling då, men det hör till standard.

Så idag är jag stel och vill reklamera mina leder. Väldigt gnälliga saker det där, jag tycker att de ska vara tysta men det vill de inte. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp